Yeni Popemobile artık tamamen elektrikli

Leila

Global Mod
Global Mod
Roma. Papa Francis, Popemobile'ını tamamen elektrik enerjisine çeviriyor. 88. yaş gününden kısa bir süre önce, 1,4 milyar Katolik'in reisi Vatikan'da yeni bir tekerlekli araç aldı: ilk kez tamamen zararlı CO2 emisyonu olmadan çalışan özel yapım bir Mercedes-Benz. Papalar neredeyse 100 yıldır Almanya'dan arabalarla seyahat ediyor. Francis artık içten yanmalı motora bu kadar açıkça veda eden ilk devlet başkanlarından biri.


Daha sonra okuyun Reklamcılık


Daha sonra okuyun Reklamcılık


Vatikan ayrıca 2030 yılına kadar filosunda yalnızca elektrikli otomobillerin yer aldığı dünyadaki ilk ülke olmayı hedefliyor. Papa ayrıca çevrenin önemini vurgulamaktan ve iklim değişikliği konusunda uyarılarda bulunmaktan da yorulmuyor. Alman otomotiv endüstrisinin elektrikli otomobillerle ilgili önemli sorunları olsa da, öne çıkan bir başka şirket de Papalık Devletleriyle iş yapıyor: VW bu yıl oraya 40 adet CO2 nötr araç teslim etti.

Haftada bir kez Aziz Petrus Meydanı'nda


Francis, kendisini sadıklara göstermek için genellikle haftada bir kez Papa (İtalyanca papa anlamına gelir) ve (araba) mobil kelimesinden türetilmiş bir kelime olan Popemobile ile Aziz Petrus Meydanı'ndan geçer. Papamobil'ler aynı zamanda bir papazın yurt dışına seyahate çıkması durumunda da kullanılıyor. Bu terim, 2005 yılında ölen ve kendisini bu tür gezilerden caydıracak bir suikast girişimine izin vermeyen Polonyalı Papa II. John Paul tarafından popüler hale getirildi.


Daha sonra okuyun Reklamcılık


Daha sonra okuyun Reklamcılık


Tamamen elektrikli model, G580 elektrikli arazi aracının daha da geliştirilmiş halidir. Özel olarak üretilmiş şanzımanı sayesinde daha uzun mesafeleri yürüme hızıyla da gidebilmektedir. Papa kamyon kasasının arkasında, döndürülebilen yükseltilmiş bir sandalyede oturuyor. Böylece her yöne işaret edip el sallayabilir. Kötü hava koşulları için bir eklenti var.



Papa Francis (M) Doğu Timor'daki Popemobile'dan el sallıyor.


Papa Francis (M) Doğu Timor'daki Popemobile'dan el sallıyor.

Kaynak: Alessandro di Meo/ANSA POOL/AP/d

Seleflerinin aksine: Francis de küçük bir arabada


Temel renk papalık inci beyazı, alt kısım ise kırmızıdır. Ayrıca, dizleri ve kalçasındaki problemler nedeniyle artık neredeyse tüm randevuları tekerlekli sandalyede yöneten çok yaşlı Francis için de giriş yardımı yapıldı. Her iki taraf da maliyetler konusunda sessizliğini koruyor. Kesinlikle ucuz değildi: Elektrikli arazi aracının temel modeli yaklaşık 140.000 Euro ve üzeri fiyatlarla satışa sunuluyor.

Bu, Francis'i kendisi için alışılmadık bir fiyat aralığına sokuyor: Son dönemdeki öncüllerinin çoğunun aksine, lüks limuzinlere değer vermiyor. Tam tersine: Arjantinli yerli, örneğin 30 yıllık, ikinci el bir Renault 4'ün şoförlüğünü yapmış, ama en azından inci beyazı renkte. Geçen yıl tekrar hastaneye gitmek zorunda kaldığında küçük bir Fiat ile geldi.

Buna karşılık, Pope'un arabaları önceki yıllarda önemli ölçüde daha büyüktü. Mercedes-Benz ilk kez 1930 yılında Vatikan için bir limuzin üretti. O zamanın Papa XI. Pius'unun “Nürburg 460”ı. hatta ipek brokar kaplı döşemeli bir taht sandalyesi bile vardı. Diğer devlet başkanları gibi halefleri de lüks arabalara biniyordu. 1980'lerde John Paul II ilk kez bir Popemobile kullandı. O zamandan beri çeşitli üreticilerin birkaç düzine modeli ortaya çıktı.


Daha sonra okuyun Reklamcılık


Daha sonra okuyun Reklamcılık

SCV1 – veya: “İsa bunu görseydi…”


Vatikan'ın filosunda kaç aracın bulunduğu tam olarak bilinmiyor. Sadece 0,44 kilometrekarelik alanıyla Papalık Devletleri, Chicago mezarlığı büyüklüğünde, dünyanın en küçük ülkesidir. Vatikan'da toplu taşıma da yok ancak nadiren kullanılmasına rağmen kendi tren istasyonu var.

Bu arada, Papa'nın arabalarının plakaları neredeyse her zaman aynı: SCV 1. Harfler “Status Civitatis Vaticanae” (Vatikan Devleti), “1” ise devlet başkanı anlamına geliyor. Roma'daki bazı insanlar da kısaltmayı farklı okuyor: “Se Cristo vedesse…”. Almanca: “Eğer İsa bunu görseydi…”

Haberler
 
Üst