Savaşın Gerçekliğini Fotoğraflamak

Bakec

Member
Geçen hafta, Ukrayna’da The New York Times için görevlendirilen bir foto muhabiri olan Lynsey Addario, şu anda kuşatma altında olan Kiev’de bir çatıda durdu ve ufuk çizgisi boyunca süzülen dumanın görüntülerini yakaladı. Ardından, bir hava saldırısı sireni çaldı.

Bir duvarın arkasına geçti, “çarpırsa cam parçalarıyla havaya uçmayayım” dedi, sığınırken telefonla. Saldırı tehdidine rağmen, yine de bir röportajda savaşı kapsayan deneyimleri hakkında daha fazla şey paylaşmak istedi.

Bayan Addario, savaşın yıkımını yakalayarak Şubat ayından beri Ukrayna’da. Çatışmanın en tanınabilir görüntülerinden birinin arkasındaki fotoğrafçı: dört kişiyi – bir kadın, bir erkek ve iki çocuk – yanlarında bavullarıyla yerde yatarken gösteren. Kiev’in bir banliyösü olan Irpin’de bir köprüden tahliye etmeye çalışıyorlardı ve Rus havan ateşi tarafından öldürüldüler. (Bu fotoğrafın arkasındaki hikayeyi “The Daily”nin yakın tarihli bir bölümünde öğrenin)

Aşağıda, dünyanın dört bir yanındaki çatışmaları ele alan Bayan Addario, savaşla ilgili deneyimlerini paylaşıyor. Bu röportaj düzenlendi.




Ukrayna’da fotoğraflarınızla en çok neyi ifade etmek istiyorsunuz?

Çoğunlukla savaşın gerçeğidir. Genellikle sivillere, kadınlara ve çocuklara odaklanırım çünkü benim için bunlar savaşın kurbanlarıdır çünkü savaşa katılmazlar, onlar sadece evlerini kaybeden, eşyalarını kaybeden ve aile üyelerini kaybeden masum kurbanlardır. sadece onlar adına alınan kararlar yüzünden. Bu yüzden benim için sivillerin her zaman savaşın sadece saf savaştan ziyade daha ilginç odak noktası olduğunu düşünüyorum.

Erişebildiğim şey bu ve beni çeken şey bu; bir insan olarak, bir insan olarak, bir anne olarak, bir kadın olarak, bunu uzun zamandır yapan biri olarak. Bir gazeteci ve bir insan olarak evrim geçirdiğimi düşünüyorum – 20 yıl öncekiyle aynı değilim. Meslektaşlarımın çalışmalarına bakıyorum ve düşünüyorum, Ah, gerçekten yeterince dumanım, ateşim ve bombam yok ve yeterince risk almıyorum; Rus mevzilerinin ön cephesine kadar gitmiyorum. Sürekli, bir nevi, sahip olmadığım şeyler için kendimi hırpalıyorum.

Kaotik anları fotoğraflarken konularınızla nasıl iletişim kuruyorsunuz?

İnsanlara karşı her zaman çok saygılı olmaya çalışırım. Her zaman kameramı kaldırarak izin almaya çalışırım; Eğer dili konuşamıyorsam, göz teması kurar ve onlarla sorun olmadığından emin olurum. Bazı insanlar fotoğraflarının çekilmesini istemezler; çok duygusallar, çok şey yaşıyorlar. Ve tabii ki buna saygı duyuyorum.

Birlikte çalıştığım bir tercüman veya ortağım varsa, her zaman onlardan beni tanıtmalarını ve The New York Times ile çalıştığımı ve uluslararası toplum için bunun gerçekten önemli olduğunu açıklamalarını isterim. neler olduğunu görün.

Görüntüleri çekerken anı bağlamaya çalışıyor musunuz?

Her gün ne çekeceğimi planladığımda şunu düşünmeye çalışıyorum: Anlatı nerede? Bu savaşın neresindeyiz? Neleri dahil etmem gerekiyor? Bu gerçekten önemli. Benim işim her şeyden önce bir gazeteci ve sonra bir fotoğrafçı. Çektiğim her fotoğrafta bir hikaye anlatmaya çalışıyorum.




Fotoğraflara hangi bilgilerin girmesi gerektiğini kafamda planlıyorum, örneğin okuyucunun veya izleyicinin bir anlam kazanması için fotoğrafı nasıl çerçeveleyeceğimiz gibi neler olup bittiğine dair. Çerçeveye duygu kadar bilgiyi de dahil etmeye çalışıyorum. Hatırlatıcı resimler yapmanın önemli olduğunu düşünüyorum, aynı zamanda bir durumu aktaran ve bir hikaye anlatan resimler de.


Rusya-Ukrayna Savaşı: Önemli Gelişmeler

Kart 1 / 4


Rusya’nın küçülen gücü. Pentagon, Rusya’nın Ukrayna’daki “savaş gücünün” orijinal gücünün yüzde 90’ının altına düştüğünü söyledi. Değerlendirme, Rus birliklerinin Ukrayna askerlerinin elinde maruz kaldığı önemli kayıpları yansıtıyor.




Yerde. Rusya’nın durmuş işgalinin ortasında, Ukraynalılar Kiev’i hararetli bir şekilde savunmaya devam ettiler ve başkentten yaklaşık 40 mil uzaklıktaki Makariv’i geri aldıklarını söylediler. Kherson’da video ve fotoğraflarda Rus askerlerinin protestoculara ateş açtığı görülüyor.




Muhalefeti kırmak. Bir Rus mahkemesi, şartlı tahliyeyi ihlal ettiği için halihazırda iki buçuk yıl hapis cezasına çarptırılan muhalefet lideri Aleksei A. Navalny’yi dolandırıcılık suçlamasıyla dokuz yıl daha hapis cezasına çarptırdı. Rusya ayrıca, hükümet organlarının eleştiriye kapalı kapsamını genişletmek için acımasız bir sansür yasasında değişiklik yaptı.




Biden’ın diplomatik baskısı. Başkan Biden, bu hafta Avrupa’da yapılacak bir dizi küresel zirve sırasında Rusya’ya karşı daha agresif ekonomik yaptırımlar için müttefiklerine baskı yapacak ve Rus kuvvetleri Ukrayna’daki şehirlere yıkım yağdırmaya devam ederken amaç birliğini korumaya çalışacak.






Ukrayna’da çektiğiniz fotoğraflar savaşın gerçeklerini yakalamak için yola çıkma şeklinizi değiştirdi mi?

Bunu 20 yılı aşkın bir süredir yapıyorum – Afganistan’dan Irak’a, Darfur’a, Yemen’e, Suriye’ye, Libya ve Lübnan’a, savaşı, savaş mağdurlarını ve sivil kayıpları belgeliyorum. Her durum çok farklı. Genellikle, bir çatışma bölgesindeki bir fotoğrafçı olarak, bir patlama duyar ve sonrasını belgelemek için ona doğru koşarız. Irpin’de asıl fark, saldırı için hazır bulunmamdı ve bu yüzden biraz şok ve ayrıca hayatta kalma modundaydım. Ben de ölümden kıl payı kurtulmuştum.

O anlarda odaklanmaya çalışıyorum ama aynı zamanda ne yapmam gerektiğini de kendime hatırlatmam gerekiyor. Kısmen içgüdüsel, ama aynı zamanda kısmen de şimdiki zamana geri dönmeniz gerekiyor. Özellikle ölülerin fotoğraflarını çekerken deneklerime saygılı olmayı da unutmamalıyım.

Her zaman fotoğraf çekmeye çalışırım ve sonra neyin editleneceğine, nasıl editleneceğine ve neyin yayınlanacağına daha sonra editörümle birlikte karar veririm. Psikolojik olarak biliyorum, o anda herhangi bir editoryal karar verecek durumda değilim çünkü çok duygusalım. Ancak fotoğrafları çekmenin de önemli olduğunu düşünüyorum çünkü bunu yapmak için yalnızca birkaç saniyeniz var, çoğu zaman çok tehlikeli olduğunda. Onlara sahip olmak ve bu kararları daha sonra almak, ateş etmemekten daha iyidir.
 
Üst