“New York Times” Karl'ın Macera Köyü'nü merak ediyor

Leila

Global Mod
Global Mod
Lübeck. Mayıs ayından itibaren, genellikle insanların gelip geçebileceği ve bir an durabileceği sokak köşelerinde yerden filizleniyorlar. Büyük boy çilekler tezgaha dönüştürüldü. Burada çilek, reçel, çilekli limonata, kuşkonmaz, bazen de ahududu satılıyor. Kuzey Almanya'da genellikle Karls'ın bir parçasıdırlar.


Devamını oku sonra Reklamcılık


Devamını oku sonra Reklamcılık


Bu stantlar ve Almanların çilek sevgisi artık New York Times'ın (NYT) dikkatini ve şaşkınlığını çekti. Muhabir Sarah Maslin Nir, makalesinde Brandenburg gezisini ve çilek satıcılarının “meyve kutuları ve reçel kavanozları” sattığı stantları anlatıyor. Muhabir, “Bunlar, kuzeydoğu Almanya'daki yarım düzine eğlence parkıyla çilek çılgınlığından yararlanan girişimci bir meyve yetiştiricisi olan Karls'tan geliyor ve sayı giderek artıyor” diye yazıyor.

Karl'ın yönetimi olumlu tepki verdi



Robert Dahl, Karls'ın CEO'su.


Robert Dahl, Karls'ın CEO'su.

Kaynak: BeHaberler Wüstneck/dpa


Devamını oku sonra Reklamcılık


Devamını oku sonra Reklamcılık


Şirket müdürü Robert Dahl'a makale yayınlandığından beri birkaç kez gönderildi. Bu sözü olumlu buluyor. Dahl, “Alınmasını bile ilginç buldum” diyor. Metni aşağılayıcı bulmadı, daha ziyade “birinin diğer ülkelerdeki gelenekleri merak etme veya belki de eğlenme şeklini” buldu.

“NYT” muhabiri mevsimlik meyve ve sebzelerle ilk kez Bodo Wartke ve Marti Fischer'in “Barbara's Rhubarb Bar” adlı tekerlemesinin başarısı sayesinde tanıştı. Ravent tutkusunun nereden geldiğini öğrenmek istedi. Bad Schwartau doğumlu piyano kabare sanatçısı Wartke, ravent tekerlemeleriyle ikinci atılımını kutluyor. Şarkının videosu Tiktok'ta şimdiden 49 milyon kez tıklandı. Avustralya'dan iki Tiktoker, dünya çapında kopyalanan şarkı için bir koreografi hazırladı.

“Ülke çapında fanatizm” olarak ravent


Ancak Amerikan gazetesinin yazarı, ülkenin kuzeydoğusunda yaptığı aramada Almanların kalplerini hızlandıran ve haftalarca menüye hakim olan sebzelerin yanı sıra iki eğlenceli lezzete daha rastladı: kuşkonmaz ve çilek. Nir, bu mevsimlik meyve ve sebzelerin, özellikle de raventin zevkini, “tam mevsiminde olan küçük bir grup özel ürünü yemeye yönelik ülke çapındaki fanatizmin bir parçası olan bahar saplantısı” olarak adlandırıyor.

Mevsimlik meyve ve sebzelere yönelik bu algılanan saplantı, Amerika Birleşik Devletleri gibi bir ülke için bir takıntı gibi görünebilir; burada “tüm yıl boyunca süpermarketten yaz şeftalisi veya kış kabağı satın alabilmenin rahatlığı, mevsimlik ürünler neredeyse modası geçmiş” diyor yazarın yazdığı gibi, yerel olarak yetiştirilen ürünleri tüketmek sürdürülebilir ve özellikle lezzetli.


Devamını oku sonra Reklamcılık


Devamını oku sonra Reklamcılık


Nir onlarla dalga geçmiyor ama yazar, üç yiyeceğin birkaç aydır yarattığı coşkudan açıkça keyif alıyor. Ancak yine de onların başarılarını öven ve ürünlerini kutlayanlar her zaman Amerikalılardır. “Örneğin Maine ıstakozu var. ABD eyaletinde sanki dünyanın en iyi ıstakozuymuş ve tadı sadece burada güzelmiş gibi davranıyorlar” diyor Dahl. Yakın zamanda ABD'de bir macera köyü açmayı planlayan Dahl, “Belki de bunu bizim de yapabildiğimize şaşırmıştı” diye tahminde bulunuyor.

Kuşkonmaz (kavanozda), ravent (dondurulmuş) ve çilek (Fas'tan) tüm yıl boyunca satın alınabilir. Duygular öyle değil. Dahl, “Bunca yıldan sonra, kış bittiğinde, karanlık mevsimin ardından gelen bu rahatlamayı hala fark ediyorum” diyor, “hala şu hissi taşıyorsun: şimdi bahar geliyor.”

Bu metin ilk olarak “Lübecker Nachrichten”de yayımlandı.
 
Üst