Neden Bir Podcast Sunucusu Eşcinsel Bir Çiftle Kendi Röportajını Sildi?

Bakec

Member
Endonezya’daki popüler bir podcast sunucusu, şovuna birbiriyle evli olan iki erkeği davet ettiğinde, canlı yayında eşcinsel yaşamı ve kimliği hakkında kibar bir konuşma yaptılar.

Ancak eşcinsel haklarının tehdit altında olduğu Müslüman çoğunluklu bir ülkede, gösteri muhafazakar hayranlardan ve dini yetkililerden yoğun bir tepki aldı. Bu nedenle sunucu Deddy Corbuzier, röportajı sosyal medya sayfalarından sildi ve İslami bir din adamıyla “kargaşaya neden olduğu” için özür dilediği yeni bir röportaj yükledi.

Sayın Corbuzier’in bu hafta 180 derecelik dönüşü, dünyanın en büyük Müslüman nüfusuna sahip olan ülkede bir gerilimin altını çiziyor. Endonezya’da daha fazla gey, lezbiyen, biseksüel ve trans birey kendilerini öne çıkarıp ailelerinden ve topluluklarından kabul görse bile, muhafazakar bir hareket sosyal medyanın yardımıyla bu tür cinsel kimlikleri ulusal uyuma bir tehdit olarak göstermeye çalışıyor.

“Intimate Assemblages: The Politics of Queer Identities and Sexualities in Endonezya” kitabının yazarı Hendri Yulius Wijaya, “Çevrimiçi platformlarda düşmanlık var ve eşcinselliği çevreleyen olumsuz kamusal söylemi güçlendiriyor” dedi.




“Ancak kamusal söylemde olup bitenleri günlük yaşamımızla karıştırmamak için çok dikkatli olmamız gerekiyor” diye ekledi. “Şiddet, damgalama, olumsuz algı: Karşılaştığımız tüm bunlar. Ancak aynı zamanda günlük hayatımızda gezinmek ve olduğumuz kişi olmak için hala bir alanımız var.”

Endonezya’da ve diğer Güneydoğu Asya ülkelerinde on yıllardır, marjinalleştirilse bile eşcinsel yaşama hoşgörüyle bakılıyor ve Asya Pasifik bölgesindeki kanuni iklimi de son birkaç yılda daha hoşgörülü hale geldi. 2019’da Tayvan, Asya için bir ilk olan eşcinsel evliliği yasallaştırdı ve bu amaca yönelik adımlar atan ya da eşcinsel seksi suç olmaktan çıkaran diğer dönüm noktası yasaları geçti.



2018’de Endonezya’nın Bali kentinde bir gay bar. Kredi… Ulet Ifansasti/Getty Images



Resmi olarak laik olan ve vatandaşları ayrımcılığa karşı koruyan yasalara sahip olan Endonezya’da, bazı politikacılar yaklaşık altı yıl önce gey karşıtı kısıtlamaları geçirmek için bir kampanya başlattı. LGBT insanları ahlaksızlık, hastalık ve Endonezya kültürünün yıkılması ile ilişkilendirmeye çalıştılar. 2016 yılında, sağcı İslami grupların baskısı altında polis, gey erkekleri önce halka açık yerlerde ve daha sonra evlerinde sürüler halinde tutuklamaya başladı.

Endonezya’da bir sosyal psikolog olan eşcinsel ve LGBT aktivisti Gunn Wibisono, “Bu ülkede eşcinsel olmak zor” dedi. “Çok, çok zor. Her yerde izlendiğimizi ve kendimiz olamayacağımızı hissediyoruz.”




Bay. Corbuzier’in 7 Mayıs tarihli podcast’i “Endonezya’da eşcinsel olma eğitimi”, Endonezyalı Ragil Mahardika ve Alman olan kocası Frederik Vollert ile birlikte yaşamları hakkında konuştukları ve eşcinsel kimlikleri üzerine derin derin düşündükleri bir sohbeti içeriyordu.

Bay Mahardika bölümün bir noktasında “Bu şekilde doğduğumu ve bunu uydurmuyorum diyebilirim” dedi. “Küçüklüğümden beri arkadaşlarımdan farklı olduğumu düşündüm.”

YouTube’da altı milyondan fazla izlenen podcast bölümü aslında bir “eğitici” değildi. Ve çoğunlukla çiftin Endonezya’da değil, Almanya’daki (2018’de evlendikleri yer) hayatıyla ilgiliydi.

Buna rağmen, 45 yaşındaki Bay Corbuzier’in etkisi hızlı oldu.

Endonezya’daki bir hayranlar ve dini liderler korosu, eşcinsel hayatını olumlu bir şekilde tasvir ederek İslam’a saygısızlık ettiğini söyleyerek çiftle yaptığı röportajı kınadı. Tepki haberi daha önce Güneydoğu Asya’yı kapsayan bir medya şirketi olan Coconuts ve birkaç yerel haber kuruluşu tarafından bildirildi.



2019’da Tayvan’da yasallaşmasını kutlayan eşcinsel evliliğin destekçileri. Kredi… Sam Yeh/Agence France-Presse — Getty Images



Bay Corbuzier’in en sert eleştirmenlerinden biri Anwar idi. Endonezya’daki Ulema Konseyi’nin başkan yardımcısı Abbas, ülkenin en üst düzey Müslüman dini organı. Bay Abbas bu hafta The New York Times’a eşcinsel evliliğin 1945’te ABD ordusunun Japonya’nın Hiroşima ve Nagazaki şehirlerine attığı nükleer bombalardan daha kötü olduğunu söyledi.

“Eğer bu bir bombaysa, Sadece o bölgede yaşayanlar ölecek” dedi. “Ama bir erkek bir erkekle evlenirse veya bir kadın bir kadınla evlenirse, bu gezegende hiç insan kalmayacak; bu dünyanın yüzeyinde hiç çocuk olmayacak.”




Yorum için ulaşılamayan Sayın Corbuzier, bu tür eleştirileri yatıştırmak için sosyal medya sayfalarından röportajı sildi. Onun yerine İslami bir din adamı olan Gus Miftah ile yaptığı yeni bir röportajı yayınladı.

Bu konuşmada Bay Miftah, podcast sunucusunu savunmaya aldı ve Bay Corbuzier’in eşcinsel bir çifti davranışlarını onayladığı için şovuna davet edip etmediğini açıklamaya çalıştı.

Cevabın hayır olduğunu söyledi Bay Corbuzier.

“Bu gerçekten bir kargaşaya neden oluyorsa, özür dilerim” dedi. “Ama bu amaç için kampanya yürütmüyorum. Bu fenomen var ve uyanık olmalıyız.”

Öyleyse, din adamı sordu, bölüm neden eşcinsel olmanın “eğiticisi” olarak faturalandırıldı?

“Eşcinsel olmak istemeyen insanlar bunu nasıl tahmin edeceklerini bilsinler” dedi Bay Corbuzier. Röportajı, insanların kendi motosikletlerinin çalınmasını önlemek için izleyebilecekleri bir motosiklet hırsızlığı görüntüsüne benzetti.

Şu anda Jakarta’da bulunan 30 yaşındaki Bay Mahardika, Perşembe günü yaptığı bir röportajda podcast bölümünün viral olmasını beklediğini ve çıkan tartışmalara şaşırmadığını söyledi. Ayrıca Endonezya’da açıkça eşcinsel olmanın güvenliğinden endişe etmesine rağmen, podcast’in sonucu olarak belirli bir tehdidin ortaya çıkmadığını söyledi.

“Podcast olsun ya da olmasın, insanlar Endonezya’ya geleceğimi öğrendiğinde, beni kötü görenlerin gözünde zaten kötü bir isim vardı” dedi. “Ama beni Ragil, değerleri olan bir insan olarak görenlerin gözünde iyi bir isim.”
 
Üst