KAHİRE — Şarkı, Mısır pop müziğinin standart müziği gibi başlıyor: Evlenemeyen, gizlice birbirlerine flörtöz bakış atan ve kalplerini özlem ve bekleyişin buruk bir dansına adayan iki genç komşu arasındaki gizli bir aşk.
Ama sonra şarkı sözleri radikal bir dönüş alır.
Şarkıcı Hassan Shakosh, “Beni terk edersen” patlar/patlar/bağırır, “Kaybolup giderim, alkol ve esrar içer. ”
“The Neighbors’ Daughter” adlı şarkı, videosu yalnızca YouTube’da yarım milyardan fazla izlenerek ve Bay Shakosh’u yıldızlığa fırlatarak dev bir hit oldu. Ancak Mısır’da kültürel olarak yasaklanmış maddeler olan uyuşturucu ve içkiye açıkça atıfta bulunulması, 2019’da piyasaya sürülen şarkıyı, popüler müzik için neyin kabul edilebilir bir yüz ve konu olduğu ve buna kimin karar vereceği konusunda bir kültür savaşında bir paratoner haline getirdi.
Mısır’ın kültürel kurumunu milyonlarca genç Mısırlı tarafından benimsenen dönek bir müzik türüyle karşı karşıya getiren savaş, müzisyenlere lisans veren organizasyonun en az 19 genç sanatçının Mısır’da şarkı söylemesini ve performans göstermesini yasaklamasının ardından son zamanlarda kızıştı.
Örgüt, Mısır Müzisyenler Sendikası, Bay Shakosh’u ve mahraganat olarak bilinen türün diğer şarkıcılarını, Mısır’ı yanlış tanıtmak ve halkın beğenisini bozmakla, yozlaşmış davranışları normalleştirmek ve böylece teşvik etmekle suçladı.
Hassan Shakosh, “The Neighbors’ Daughter” adlı şarkısının videosunda yer alıyor. ” Kredi. . . Hassan Shakosh, YouTube’da
Sanatçıların sahnede performans göstermelerine izin veren ve teknik olarak devletin bir kolu olmasa da, teknik olarak devletin bir kolu tarafından yönetilen profesyonel bir birlik olan sendikanın sözcüsü Tarek Mortada, “Ülkede kaotik bir hareket yaratıyorlar” dedi. eyalet hukuku ve bütçesi devlet tarafından denetlenir. “Şu anda karşı karşıya olduğumuz şey, ahlaksızlığın ve gerilemenin yüzüdür. ”
Yasaklı şarkıcılar kulüplerden, konserlerden ve düğünlerden uzaklaştırıldı. Bazıları yurtdışında veya özel partilerde performans göstermeye devam etti, ancak reklam anlaşmalarına ve diğer gelir fırsatlarına hayır demek zorunda kaldılar. Sendikanın duruşu, Mısır’ın kültürel sahnesine de gölge düşürerek, sanatçıların özgür temsilciler olmadığı ve sivil ve devlet kurumları tarafından belirlenen kısıtlayıcı sınırlara uymaları gerektiği yönünde güçlü bir mesaj gönderdi. Müzisyenler, sendikayı, kaçınılmaz bir gençliğe dayalı değişim dalgasına karşı çökmekte olan Mısır kültürünün kesinlikle küratörlüğünde bir vizyona ve imaja umutsuzca tutunan modası geçmiş bir varlık olarak görüyorlar.
Bay Shakosh’un menajeri ve çocukluk arkadaşı olan 33 yaşındaki İbrahim Soliman, “Kalmak için burada olduğumuza kendilerini ikna edemiyorlar” dedi. “Şarkıları tüm ülke tarafından duyulup paylaşılırken Shakosh gibi birinin Mısır’ı yanlış temsil ettiğini nasıl söyleyebilirsiniz?”
Taraftarlar çileden çıktı. Bir meme, 1970’lerin aşk klasiklerinin pop şarkıcısı olan sendikanın liderini, insanlara banyoda şarkı söylemeyi bırakmalarını emrediyordu.
Savaş, sosyal olarak muhafazakar ülkelerdeki otokratik hükümetlerin geleneksel geleneklere meydan okuyan herhangi bir ifadeyi sansürlemeye çalıştığı bölgedeki kültürel çatışmaları yansıtıyor. Örneğin İran, dans ederken görüntülerini paylaşan genç kızları tutukladı, ki bu orada bir suç. Ve 2020’de, Katar’daki Northwestern Üniversitesi, solisti açıkça eşcinsel olan Lübnanlı bir indie rock grubunun konserini iptal etti.
Ancak çevrimiçi akış ve sosyal medya platformları bu çabada dev delikler açarak sanatçıların televizyon ve plak şirketleri gibi devlet onaylı medyayı atlamasına ve daha özgün ve alakalı içerik olarak gördükleri şeylere aç yeni hayranlar nesline ulaşmasına izin verdi.
İran’ın kabul edilemez müzik üzerindeki acımasız kısıtlamaları, gelişen bir yeraltı rock ve hip-hop sahnesi üretti. Mısır’ın karşı karşıya olduğu soru, zevk konularını düzenleme yetkisine kimin sahip olduğu – sendikayı yöneten 12 erkek ve bir kadın mı yoksa mahraganatı yayınlayan ve indiren milyonlarca hayran.
Mahraganat ilk olarak Kahire’nin yoğun, kabadayı işçi sınıfı mahallelerinden on yıldan fazla bir süre önce ortaya çıktı ve hala genellikle ucuz bir mikrofon ve korsan yazılımdan daha fazla donanıma sahip olmayan düşük teknolojili ev stüdyolarında yapılıyor.
Mısırlı Müzisyenler Sendikası başkanı Hany Shaker, 2019’da grubun yönetim kurulu üyeleri için yapılan oylama sırasında merkezde. Kredi. . . Mahmoud Ahmed/EPA, Shutterstock aracılığıyla
Aşk, seks, güç ve yoksulluk hakkında açık sözlü sözlerle ham, dürüst konuşan tür, dans edilebilir, zonklayan bir ritme ayarlanmış bu bölgelerde yaşayan haklarından mahrum bırakılmış gençlerin geniş bir bölümünün deneyim ve kültürünü yansıtır.
Ancak akılda kalıcı kafiyeleri ve elektronik ritimleri hızla ana akım haline geldi ve şimdi Mısır’ın Fransızca konuşan seçkinlerinin göz alıcı düğün balo salonlarından Akdeniz tatil beldelerindeki seçkin gece kulüplerine, petrol zengini Katar ve Suudi Arabistan’daki konser salonlarına kadar yankılanıyor.
Kültür yazarı ve bakanlık tarafından yayınlanan haftalık “Alkahera” gazetesinin eski editörü Sayed Mahmoud, “Mahraganat, zaman içinde bu anın, küreselleşmenin ve bilgi teknolojisinin ve zevklerimizi yönlendirmede sosyal medyanın gerçek bir temsilidir” dedi. Kültür “Uyuşturucu ve alkol referansını kaldırırsanız, onların var olmadığı anlamına mı gelir? Şarkılar gerçek hayatı ve gerçek kültürü temsil ediyor. ”
Kesinlikle daha doğrudanlar, geleneksel şarkı sözlerini karakterize eden sterilize edilmiş örtmecelerden ve cinselliğin şiirsel ipuçlarından kaçınıyorlar.
Shakosh’un gişe rekorları kıran 27 yaşındaki yapımcısı DJ Saso adını taşıyan Islam Ramazan, “Dilimize yakın kelimeleri süslemeden, güzelleştirmeden kullanıyoruz ve insanlara ulaşıyor” dedi.
Pek çok avukat ve uzman, sendikanın sanatçıları yasaklama konusunda yasal bir hakkı olmadığını söylüyor ve Mısır Anayasasının yaratıcı özgürlüğü açıkça koruduğunda ısrar ediyor. Ancak bu argümanlar, konuşma özgürlüğünü engelleyen, medya üzerindeki denetimi sıkılaştıran ve internetteki ahlaksız davranışların izlenmesine ve suç sayılmasına yardımcı olmak için yasalar çıkaran Başkan Abdülfettah el-Sisi’nin otoriter devletinde akademik görünüyor.
Sendikanın yönetici üyeleri, işlerinin önemli bir bölümünün, mesleği, ülkenin imajını zedeleyen kültürsüz sahtekarlar tarafından yapıldığını söyledikleri aşağılık işlere karşı korumak olduğunu savunarak, hareketlerini kararlı bir şekilde savundular.
Ve hükümet yetkilileri mesajı güçlendirdi.
2017 yılında, polisin ahlaki suçları hedef alan özel bir bölümü, bir mahraganat şarkısının yapımcılarını tutukladı ve “Mısırlı izleyici için rahatsız edici içerik sunan veya cinsel imalar içeren” iş aramaya devam edeceğine söz verdi. ”
2015’te Kahire’nin eteklerinde bir banliyö olan Salam City’de bir düğün. Kredi. . . Mosa’ab Elshamy/Associated Press
2020’de, bir kız lisesindeki düzinelerce öğrencinin “Komşuların Kızı”na şarkı söylediğini gösteren bir videonun yayınlanmasının ardından, Eğitim Bakanlığı okulları “kötü davranışları teşvik eden” şarkıların “fark edilir” yayılmasına karşı uyardı. . ”
Kısa bir süre sonra gençlik ve spor bakanı, mihraganat müziğinin spor salonlarında ve spor tesislerinde çalınmasını yasaklayarak “ahlaksızlıkla mücadele” sözü verdi.
Sendika başkanı Hany Shaker, gece geç saatlerde yayınlanan bir televizyon programında yasağı savunarak, “Sisi çağında olamayız ve bunun önde gelen sanat olmasına izin veremeyiz. ”
Şimdiye kadar, sendika kavgayı kazandığını iddia ediyor.
Örgütün sözcüsü Bay Mortada, “Aslında onları durdurduk çünkü Mısır’da sahneye çıkamıyorlar” dedi ve YouTube’dan yasaklı şarkıcıların videolarını kaldırmasını isteyecek kadar ileri gittiğini de sözlerine ekledi. YouTube’dan yanıt gelmedi” dedi.
Ancak uzun vadede kimin kazanacağı henüz belli değil.
Sendikanın yapısı, geçmiş bir dönemi andırıyor. Bir sanatçının sahneye kabul edilip şarkı söylemesine ve sahne almasına izin verilmesi için, klasik bir şarkı söyleme seçmesini içeren bir testi geçmesi gerekir. Test, otomatik ayara dayanan ve melodi yerine ritim ve akışa öncelik veren bir türe lanet olsun.
Sendikanın çabaları mahraganatı kulüplerden ve konser salonlarından uzak tutuyor olsa da müzik hiç durmadı.
Sn. Shakosh’un popülaritesi artmaya devam ediyor. Facebook’ta altı milyondan fazla, Instagram ve TikTok’ta dört milyondan fazla takipçisi var ve müzik videoları YouTube’da iki milyar görüntülemeyi aştı.
Arap dünyasının önde gelen sanatçılarından biridir. Engellendiğinden beri Suudi Arabistan, Katar ve Irak’ta sahne aldı ve “The Neighbors’ Daughter” bugüne kadarki en büyük Arapça hitlerden biri haline geldi.
41 yaşındaki banka yöneticisi Yasmine el-Assal, yasak öncesi Bay Shakosh’un konserlerinden birine katıldıktan sonra, “Bu aynı eski aşk şarkıları değil” dedi. “Sahnedeki varlığı, müziği, havası, taze ve hepsi eğlenmekle ilgili. ”
Bay Shakosh, yetkililere alenen meydan okuyormuş gibi görünmek yerine, düşük bir profil tutmayı tercih ederek, röportaj yapmayı kabul etmeyeceğini söyledi. Yasak, çoğu yurtdışında turneye çıkmak için gerekli donanıma veya uluslararası profile sahip olmayan diğer sanatçılar için daha zor oldu.
Çoğunlukla sessiz kaldılar, daha fazla tüyleri kabartabileceğinden korktukları açıklamalar yapmayı reddettiler.
Bununla birlikte, sıkışıklığa rağmen, çoğu, müziklerinin herhangi bir tek otoritenin veya hükümetin kontrolünün ötesine geçtiğinden emin.
El Waili sahne adıyla tanınan 23 yaşındaki deneysel müzik yapımcısı Kareem Gaber, yatak odasında yerde ikiz şilte, çıplak duvarlar ve enstrümanı, 100 dolarlık MIDI klavyeli kişisel bir bilgisayarla oturmaya devam ediyor. .
“Mahraganat bize yeni bir şey yapabileceğinizi öğretti,” dedi, “ve duyulacaktır. ”
Ama sonra şarkı sözleri radikal bir dönüş alır.
Şarkıcı Hassan Shakosh, “Beni terk edersen” patlar/patlar/bağırır, “Kaybolup giderim, alkol ve esrar içer. ”
“The Neighbors’ Daughter” adlı şarkı, videosu yalnızca YouTube’da yarım milyardan fazla izlenerek ve Bay Shakosh’u yıldızlığa fırlatarak dev bir hit oldu. Ancak Mısır’da kültürel olarak yasaklanmış maddeler olan uyuşturucu ve içkiye açıkça atıfta bulunulması, 2019’da piyasaya sürülen şarkıyı, popüler müzik için neyin kabul edilebilir bir yüz ve konu olduğu ve buna kimin karar vereceği konusunda bir kültür savaşında bir paratoner haline getirdi.
Mısır’ın kültürel kurumunu milyonlarca genç Mısırlı tarafından benimsenen dönek bir müzik türüyle karşı karşıya getiren savaş, müzisyenlere lisans veren organizasyonun en az 19 genç sanatçının Mısır’da şarkı söylemesini ve performans göstermesini yasaklamasının ardından son zamanlarda kızıştı.
Örgüt, Mısır Müzisyenler Sendikası, Bay Shakosh’u ve mahraganat olarak bilinen türün diğer şarkıcılarını, Mısır’ı yanlış tanıtmak ve halkın beğenisini bozmakla, yozlaşmış davranışları normalleştirmek ve böylece teşvik etmekle suçladı.
Hassan Shakosh, “The Neighbors’ Daughter” adlı şarkısının videosunda yer alıyor. ” Kredi. . . Hassan Shakosh, YouTube’da
Sanatçıların sahnede performans göstermelerine izin veren ve teknik olarak devletin bir kolu olmasa da, teknik olarak devletin bir kolu tarafından yönetilen profesyonel bir birlik olan sendikanın sözcüsü Tarek Mortada, “Ülkede kaotik bir hareket yaratıyorlar” dedi. eyalet hukuku ve bütçesi devlet tarafından denetlenir. “Şu anda karşı karşıya olduğumuz şey, ahlaksızlığın ve gerilemenin yüzüdür. ”
Yasaklı şarkıcılar kulüplerden, konserlerden ve düğünlerden uzaklaştırıldı. Bazıları yurtdışında veya özel partilerde performans göstermeye devam etti, ancak reklam anlaşmalarına ve diğer gelir fırsatlarına hayır demek zorunda kaldılar. Sendikanın duruşu, Mısır’ın kültürel sahnesine de gölge düşürerek, sanatçıların özgür temsilciler olmadığı ve sivil ve devlet kurumları tarafından belirlenen kısıtlayıcı sınırlara uymaları gerektiği yönünde güçlü bir mesaj gönderdi. Müzisyenler, sendikayı, kaçınılmaz bir gençliğe dayalı değişim dalgasına karşı çökmekte olan Mısır kültürünün kesinlikle küratörlüğünde bir vizyona ve imaja umutsuzca tutunan modası geçmiş bir varlık olarak görüyorlar.
Bay Shakosh’un menajeri ve çocukluk arkadaşı olan 33 yaşındaki İbrahim Soliman, “Kalmak için burada olduğumuza kendilerini ikna edemiyorlar” dedi. “Şarkıları tüm ülke tarafından duyulup paylaşılırken Shakosh gibi birinin Mısır’ı yanlış temsil ettiğini nasıl söyleyebilirsiniz?”
Taraftarlar çileden çıktı. Bir meme, 1970’lerin aşk klasiklerinin pop şarkıcısı olan sendikanın liderini, insanlara banyoda şarkı söylemeyi bırakmalarını emrediyordu.
Savaş, sosyal olarak muhafazakar ülkelerdeki otokratik hükümetlerin geleneksel geleneklere meydan okuyan herhangi bir ifadeyi sansürlemeye çalıştığı bölgedeki kültürel çatışmaları yansıtıyor. Örneğin İran, dans ederken görüntülerini paylaşan genç kızları tutukladı, ki bu orada bir suç. Ve 2020’de, Katar’daki Northwestern Üniversitesi, solisti açıkça eşcinsel olan Lübnanlı bir indie rock grubunun konserini iptal etti.
Ancak çevrimiçi akış ve sosyal medya platformları bu çabada dev delikler açarak sanatçıların televizyon ve plak şirketleri gibi devlet onaylı medyayı atlamasına ve daha özgün ve alakalı içerik olarak gördükleri şeylere aç yeni hayranlar nesline ulaşmasına izin verdi.
İran’ın kabul edilemez müzik üzerindeki acımasız kısıtlamaları, gelişen bir yeraltı rock ve hip-hop sahnesi üretti. Mısır’ın karşı karşıya olduğu soru, zevk konularını düzenleme yetkisine kimin sahip olduğu – sendikayı yöneten 12 erkek ve bir kadın mı yoksa mahraganatı yayınlayan ve indiren milyonlarca hayran.
Mahraganat ilk olarak Kahire’nin yoğun, kabadayı işçi sınıfı mahallelerinden on yıldan fazla bir süre önce ortaya çıktı ve hala genellikle ucuz bir mikrofon ve korsan yazılımdan daha fazla donanıma sahip olmayan düşük teknolojili ev stüdyolarında yapılıyor.
Mısırlı Müzisyenler Sendikası başkanı Hany Shaker, 2019’da grubun yönetim kurulu üyeleri için yapılan oylama sırasında merkezde. Kredi. . . Mahmoud Ahmed/EPA, Shutterstock aracılığıyla
Aşk, seks, güç ve yoksulluk hakkında açık sözlü sözlerle ham, dürüst konuşan tür, dans edilebilir, zonklayan bir ritme ayarlanmış bu bölgelerde yaşayan haklarından mahrum bırakılmış gençlerin geniş bir bölümünün deneyim ve kültürünü yansıtır.
Ancak akılda kalıcı kafiyeleri ve elektronik ritimleri hızla ana akım haline geldi ve şimdi Mısır’ın Fransızca konuşan seçkinlerinin göz alıcı düğün balo salonlarından Akdeniz tatil beldelerindeki seçkin gece kulüplerine, petrol zengini Katar ve Suudi Arabistan’daki konser salonlarına kadar yankılanıyor.
Kültür yazarı ve bakanlık tarafından yayınlanan haftalık “Alkahera” gazetesinin eski editörü Sayed Mahmoud, “Mahraganat, zaman içinde bu anın, küreselleşmenin ve bilgi teknolojisinin ve zevklerimizi yönlendirmede sosyal medyanın gerçek bir temsilidir” dedi. Kültür “Uyuşturucu ve alkol referansını kaldırırsanız, onların var olmadığı anlamına mı gelir? Şarkılar gerçek hayatı ve gerçek kültürü temsil ediyor. ”
Kesinlikle daha doğrudanlar, geleneksel şarkı sözlerini karakterize eden sterilize edilmiş örtmecelerden ve cinselliğin şiirsel ipuçlarından kaçınıyorlar.
Shakosh’un gişe rekorları kıran 27 yaşındaki yapımcısı DJ Saso adını taşıyan Islam Ramazan, “Dilimize yakın kelimeleri süslemeden, güzelleştirmeden kullanıyoruz ve insanlara ulaşıyor” dedi.
Pek çok avukat ve uzman, sendikanın sanatçıları yasaklama konusunda yasal bir hakkı olmadığını söylüyor ve Mısır Anayasasının yaratıcı özgürlüğü açıkça koruduğunda ısrar ediyor. Ancak bu argümanlar, konuşma özgürlüğünü engelleyen, medya üzerindeki denetimi sıkılaştıran ve internetteki ahlaksız davranışların izlenmesine ve suç sayılmasına yardımcı olmak için yasalar çıkaran Başkan Abdülfettah el-Sisi’nin otoriter devletinde akademik görünüyor.
Sendikanın yönetici üyeleri, işlerinin önemli bir bölümünün, mesleği, ülkenin imajını zedeleyen kültürsüz sahtekarlar tarafından yapıldığını söyledikleri aşağılık işlere karşı korumak olduğunu savunarak, hareketlerini kararlı bir şekilde savundular.
Ve hükümet yetkilileri mesajı güçlendirdi.
2017 yılında, polisin ahlaki suçları hedef alan özel bir bölümü, bir mahraganat şarkısının yapımcılarını tutukladı ve “Mısırlı izleyici için rahatsız edici içerik sunan veya cinsel imalar içeren” iş aramaya devam edeceğine söz verdi. ”
2015’te Kahire’nin eteklerinde bir banliyö olan Salam City’de bir düğün. Kredi. . . Mosa’ab Elshamy/Associated Press
2020’de, bir kız lisesindeki düzinelerce öğrencinin “Komşuların Kızı”na şarkı söylediğini gösteren bir videonun yayınlanmasının ardından, Eğitim Bakanlığı okulları “kötü davranışları teşvik eden” şarkıların “fark edilir” yayılmasına karşı uyardı. . ”
Kısa bir süre sonra gençlik ve spor bakanı, mihraganat müziğinin spor salonlarında ve spor tesislerinde çalınmasını yasaklayarak “ahlaksızlıkla mücadele” sözü verdi.
Sendika başkanı Hany Shaker, gece geç saatlerde yayınlanan bir televizyon programında yasağı savunarak, “Sisi çağında olamayız ve bunun önde gelen sanat olmasına izin veremeyiz. ”
Şimdiye kadar, sendika kavgayı kazandığını iddia ediyor.
Örgütün sözcüsü Bay Mortada, “Aslında onları durdurduk çünkü Mısır’da sahneye çıkamıyorlar” dedi ve YouTube’dan yasaklı şarkıcıların videolarını kaldırmasını isteyecek kadar ileri gittiğini de sözlerine ekledi. YouTube’dan yanıt gelmedi” dedi.
Ancak uzun vadede kimin kazanacağı henüz belli değil.
Sendikanın yapısı, geçmiş bir dönemi andırıyor. Bir sanatçının sahneye kabul edilip şarkı söylemesine ve sahne almasına izin verilmesi için, klasik bir şarkı söyleme seçmesini içeren bir testi geçmesi gerekir. Test, otomatik ayara dayanan ve melodi yerine ritim ve akışa öncelik veren bir türe lanet olsun.
Sendikanın çabaları mahraganatı kulüplerden ve konser salonlarından uzak tutuyor olsa da müzik hiç durmadı.
Sn. Shakosh’un popülaritesi artmaya devam ediyor. Facebook’ta altı milyondan fazla, Instagram ve TikTok’ta dört milyondan fazla takipçisi var ve müzik videoları YouTube’da iki milyar görüntülemeyi aştı.
Arap dünyasının önde gelen sanatçılarından biridir. Engellendiğinden beri Suudi Arabistan, Katar ve Irak’ta sahne aldı ve “The Neighbors’ Daughter” bugüne kadarki en büyük Arapça hitlerden biri haline geldi.
41 yaşındaki banka yöneticisi Yasmine el-Assal, yasak öncesi Bay Shakosh’un konserlerinden birine katıldıktan sonra, “Bu aynı eski aşk şarkıları değil” dedi. “Sahnedeki varlığı, müziği, havası, taze ve hepsi eğlenmekle ilgili. ”
Bay Shakosh, yetkililere alenen meydan okuyormuş gibi görünmek yerine, düşük bir profil tutmayı tercih ederek, röportaj yapmayı kabul etmeyeceğini söyledi. Yasak, çoğu yurtdışında turneye çıkmak için gerekli donanıma veya uluslararası profile sahip olmayan diğer sanatçılar için daha zor oldu.
Çoğunlukla sessiz kaldılar, daha fazla tüyleri kabartabileceğinden korktukları açıklamalar yapmayı reddettiler.
Bununla birlikte, sıkışıklığa rağmen, çoğu, müziklerinin herhangi bir tek otoritenin veya hükümetin kontrolünün ötesine geçtiğinden emin.
El Waili sahne adıyla tanınan 23 yaşındaki deneysel müzik yapımcısı Kareem Gaber, yatak odasında yerde ikiz şilte, çıplak duvarlar ve enstrümanı, 100 dolarlık MIDI klavyeli kişisel bir bilgisayarla oturmaya devam ediyor. .
“Mahraganat bize yeni bir şey yapabileceğinizi öğretti,” dedi, “ve duyulacaktır. ”