Berlin. Tüv Derneği'nin yaptığı bir analize göre, Almanya yollarında hâlâ nispeten fazla sayıda hasarlı veya arızalı araba bulunuyor. Son zamanlarda, beş araçtan biraz fazlası genel muayenede “önemli” ve hatta “tehlikeli kusurlar” nedeniyle başarısız oldu. Tüv şemsiye kuruluşunun güncel Tüv raporunda, tüm modellerde ve yaş gruplarında karşılık gelen yüzde 20,6'lık oranın geçen yılın aynı dönemiyle (yüzde 20,5) kabaca aynı olduğu belirtiliyor. Önemli kusurlar varsa, hasar dört hafta içinde onarılmalıdır; tehlikeli kusurlar varsa, bunlar derhal onarılmalıdır, bu durumda yalnızca en yakın atölyeye gidilmesine izin verilir.
Daha sonra okuyun Reklamcılık
Daha sonra okuyun Reklamcılık
“Trafik açısından güvenli değil” nispeten yaygın bir yargıdır
TÜV'ler kesin rakamlarla yine yaklaşık 15.000 aracı “trafik açısından güvensiz” olarak sınıflandırdı ve etkilenen modelleri anında kapattı. Bu durum örneğin yırtılmış fren hatları, tıkalı direksiyon veya yük taşıma alanlarındaki paslanma durumlarında geçerliydi. Ancak incelenen araçların neredeyse yüzde 80'inde ya hiç kusur bulunamadı ya da çok az kusur bulundu.
Elektrikli bir araba bir şarj istasyonunda şarj ediliyor (arşiv resmi).
Kaynak: Julian Stratenschulte/dpa/dpa-tm
Daha sonra okuyun Reklamcılık
Daha sonra okuyun Reklamcılık
Elektrikli otomobillerin kendine has özellikleri var mı?
İstatistikler için Tüv Derneği, Temmuz 2023 ile Haziran 2024 arasında gerçekleştirilen on milyondan fazla genel muayenenin sonuçlarını değerlendirdi. 230'a yakın farklı araç tipi analiz edildi.
Denetçiler ilk kez soruşturmaya tamamen elektrikli modelleri de dahil etti. Tüv Derneği Genel Müdürü Joachim Bühler, “Elektrikli otomobiller, yavaş ama istikrarlı bir şekilde ikinci el otomobil pazarını fethediyor” dedi. “Ana araştırma şunu gösteriyor: Elektrikli araçlar teknik olarak yanmalı motorlu araçlara göre ne daha güvenli ne de daha güvensiz.” Ancak elektrikli otomobillerde, akülerin yüksek ağırlığından dolayı aks süspansiyonlarının erken aşınması gibi sürüşe özgü bazı kusurlar mevcut.
Haberler
Daha sonra okuyun Reklamcılık
Daha sonra okuyun Reklamcılık
“Trafik açısından güvenli değil” nispeten yaygın bir yargıdır
TÜV'ler kesin rakamlarla yine yaklaşık 15.000 aracı “trafik açısından güvensiz” olarak sınıflandırdı ve etkilenen modelleri anında kapattı. Bu durum örneğin yırtılmış fren hatları, tıkalı direksiyon veya yük taşıma alanlarındaki paslanma durumlarında geçerliydi. Ancak incelenen araçların neredeyse yüzde 80'inde ya hiç kusur bulunamadı ya da çok az kusur bulundu.

Elektrikli bir araba bir şarj istasyonunda şarj ediliyor (arşiv resmi).
Kaynak: Julian Stratenschulte/dpa/dpa-tm
Daha sonra okuyun Reklamcılık
Daha sonra okuyun Reklamcılık
Elektrikli otomobillerin kendine has özellikleri var mı?
İstatistikler için Tüv Derneği, Temmuz 2023 ile Haziran 2024 arasında gerçekleştirilen on milyondan fazla genel muayenenin sonuçlarını değerlendirdi. 230'a yakın farklı araç tipi analiz edildi.
Denetçiler ilk kez soruşturmaya tamamen elektrikli modelleri de dahil etti. Tüv Derneği Genel Müdürü Joachim Bühler, “Elektrikli otomobiller, yavaş ama istikrarlı bir şekilde ikinci el otomobil pazarını fethediyor” dedi. “Ana araştırma şunu gösteriyor: Elektrikli araçlar teknik olarak yanmalı motorlu araçlara göre ne daha güvenli ne de daha güvensiz.” Ancak elektrikli otomobillerde, akülerin yüksek ağırlığından dolayı aks süspansiyonlarının erken aşınması gibi sürüşe özgü bazı kusurlar mevcut.
Haberler