Areda Survey Türkiye’nin hatıra saklama alışkanlıklarını araştırdı! Sonuç şaşırttı

GuzzeL

Global Mod
Global Mod
Türkiye’nin sağlam araştırma şirketi Areda Survey’in 1.100 iştirakçiyle gerçekleştirdiği “Hatıra” araştırmasına ait anketin kararına bakılırsa, anılarına bedel veren Türk halkı en hayli sevdiği şahsa ilişkin bir eşyayı saklıyor.



Araştırma şirketi Areda Survey’in Türkiye’nin hatıra saklama alışkanlıklarını araştırdı.1.100 iştirakçiyle gerçekleştirdiği “Hatıra” araştırmasına ait anketin kararına göre, anılarına bedel veren Türk halkı en çok sevdiği bireye ilişkin bir eşyayı saklıyor.

EN ÇOK YETİŞKİNLER SEVDİKLERİNE İLİŞKİN EŞYALARI SAKLAMAYI SEVİYOR

Araştırmaya katılanların yüzde 21,2’si en çok sevdiğine ilişkin bir eşyayı sakladığını belirtti. Sevdiğine ilişkin bir eşyayı saklayanların yüzde 19,6’sı bayanlardan oluşurken, yüzde 22,5’lik dilimde ise erkekler yer aldı. En epeyce, 45-54 yaş ortası bölümün, yüzde 29’luk oranla sevdiğine ilişkin eşyaları saklamaya ehemmiyet verdiği tespit edildi. Bunu yüzde 20 ile 65 yaş üzeri kesim takip etti.

Yüzde 13,6’lık kısmı madeni/kağıt para biriktirdiğini söylerken, yüzde 12’si ise tüm anılarının yer aldığı hatıra defterini sakladığını tabir etti. Yüzde 18’lik oranla erkekler, bayanlardan daha epey madeni para biriktirdiğini belirtirken, yüzde 12,5’lik oranla en hayli bayanların hatıra defterlerini sakladığı ortaya çıktı.

Areda Survey Türkiye’nin hatıra saklama alışkanlıklarını araştırdı

65 YAŞ ÜSTÜ, MEKTUPLARINI UNUTMUYOR

Günümüzde süratle gelişen teknolojinin gelişmesi ve haberleşmenin kolaylaşmasıyla bir arada mektuplaşma da unutulmaya yüz tutmuş bir alışkanlık oldu. Araştırma neticelerina bakılırsa, iştirakçilerin yüzde 10’u mektuplarını hala sakladığını belirtti. 65 yaş üzeri şahıslar de yüzde 14,9’luk oranla, mektuplarını en hayli saklayan yaş dilimi oldu.


Araştırmaya katılanların başka verdiği birbirine yakın yanıtlar ise, sırasıyla asker künyesi, magnet, anahtarlık, çakmak, çakıl taşı, nikah şekeri, deniz kabuğu, sinema-konser-tren-uçak bileti, kartvizit, kuru çiçek, misket, forma ve armağan kaplamaları oldu.

Türkiye genelinde 1.100 kişinin katıldığı ve 19-21 Nisan tarihleri içinde yapılan araştırma, kantitatif araştırma hallerinden CAWI tekniği ile “Areda Survey’in Profil Bazlı Dijital Paneli” kullanılarak gerçekleştirildi.
 
Üst