‘Altın Eşcinseller’ Filipinler’de Sahneye Dönüyor

Bakec

Member
Manila’da hafta içi 86 yaşındaki Al Enriquez, harap olmuş tahtanın üzerine tünemiş gökkuşağı şemsiyesi olan köhne bir tahta arabayı itiyor. Ara sıra sigara içenlerin veya birkaç bozuk parası olan bir çocuğun alışveriş yapmak için uğradığı hareketli bir banliyö süpermarketinin dışında şeker ve sigara satıyor. Bu yoğun, kaotik sokaklarda, Bay Enriquez – bir tişört ve küçük, yaşlanan vücudunda gevşek bir şekilde asılı duran basketbol şortu tarafından yutuldu – genellikle kalabalık tarafından gözden kaçıyor.

Yine de hafta sonları, Carmen de la Rue sahne adını kullanır ve yere kadar uzanan elbiseler, ayrıntılı makyaj, yüksek topuklu ayakkabılar ve peruklar giyen bir Manila şov kızına dönüşür.

Bay Enriquez, kendisini Altın Eşcinseller olarak adlandıran yaşlı eşcinsel erkekler topluluğuna mensuptur. Onlarca yıldır Filipinler’de birlikte yaşadılar, hafta sonları iki yakayı bir araya getirmek için gösteriler ve gösteriler düzenlediler.

Topluluk 1970’lerde Manila şehri milletvekili, AIDS aktivisti ve köşe yazarı Justo Justo tarafından kuruldu. Evini, grubun üyelerine atıfta bulunmak için benimsediği sevecen bir terim olan hikayeli lolaları veya büyükanneleri barındırmak için açtı.


Bay Justo, Golden Gays’i kurduğunda, Manila sokaklarında yaşayan, aileleri ve toplum tarafından reddedilen gey erkekler için bir deva evi yaratmak istedi. Topluluk, sakinlerinin de cinsiyet kimliklerini benimsemeye teşvik edildiği bir yere dönüştü. Bay Enriquez gibi bazı üyeler hem erkek hem de kadın karakterleri bünyesinde barındırıyor. Diğerleri, günlük yaşamlarında kadınsı sahne kimliklerini korumayı seçer.


Grubun üyeleri, yakın tarihli bir gösteriden sonra evde stres atıyor.
Golden Gays’in bir üyesi olan Al Enriquez, Manila’daki evinde. Hafta sonları, Carmen de la Rue sahne adıyla muhteşem bir şov kızına dönüşüyor.

Bay Justo, 2012’de ölene kadar Altın Eşcinselleri kendi evinde barındırdı. Bay Justo’nun müşterisi olmadan, şu anda yaklaşık 20 kişiden oluşan grup tekrar sokağa çıktı. Lola Mon veya sahne adı Monique de la Rue olan Golden Gays’in şu anki başkanı Ramon Busa, “Birçoğu geldikleri sokağa geri dönmek zorunda kaldı” dedi.

Üyelerden biri, daha çok Lola Rica olarak bilinen Federico Ramasamy, sokakları süpürmek için iş buldu ve bir gecekondu mahallesinde bir oda verildi. Lola Rica eşyalarını ve kostümlerini küçük odaya doldurdu ve gidecek başka yeri olmayan diğer Altın Eşcinselleri karşıladı. Trajik bir şekilde, daireyi bir yangın yaktı. Herkes güvendeydi ama Lola Rica’nın topukluları, önlükleri, perukları ve fotoğrafları kaybolmuştu.


“Zaman sınırlı. Şov kızları olduğumuz için felsefemiz şovun devam etmesi gerektiğidir. 72 yaşındaki Lola Mon, “Hayatın akışı akmaya devam etmeli” dedi.

Grup, Manila’da paylaşmak üzere küçük bir ev kiralamak için nihayet yeterli parayı 2018 yılına kadar kazanmadı. Lola Mon, “Kendimizi yetim olarak görüyoruz, ancak bu bizim için geçerli olmayabilir, çünkü biz yaşlıyız,” diye güldü Lola Mon. “Her birini koruyoruz, çünkü güvenecek bakıcımız yok.”

Hayranlar ve alışveriş tutkunları için Manila’da bir alışveriş merkezi performansı.
Golden Gays’in başkanı Lola Mon, bir performans öncesi kirpik taktırırken: “Kendimizi yetim olarak görüyoruz ama belki de bu bizim için geçerli değil çünkü yaşlıyız.”

Filipinler’de geleneksel ailenin ötesinde çok az destek sistemi vardır. Hükümet verilerine göre, 60 yaş ve üzerindeki vatandaşların yarısından fazlası, bir kişiyi otomatik olarak yoksulluk içinde yaşayan olarak sınıflandıran bir emekli maaşı olmadan yaşıyor. Ülkenin büyük ölçüde Katolik toplumu, LGBTQ topluluğuna karşı uzun süredir ayrımcılık yapıyor, bu da Altın Eşcinsellerin çoğunun gençken iş bulamadığı anlamına geliyor. Emekli maaşları söz konusu bile değildi.

“Onlar Justo’nun ailesi tarafından evden atıldılar ve sanırım toplulukta bu tür bir hikayenin kıvılcımını ateşleyen şey, sahiplenilmemenin, kendiniz için istediğiniz bir evden atılmanın ortak deneyimi oldu,” dedi. Mela Habijan, bir yarışma kraliçesi ve LGBTQ topluluğu organizatörü.


Bayan Habijan, “Paylaşılan bu deneyim her zaman topluluğun dayanağı olacaktır” dedi. “Reddedilmenin nasıl bir şey olduğunu biliyoruz. Reddedilmenin nasıl bir şey olduğunu biliyoruz. Kendi evlerimizden atılma korkusunu biliyoruz.”

Altın Eşcinsellerin evinin duvarlarını geçmiş gösterilerin fotoğrafları süslüyor. Ev arkadaşları temizlik, yemek pişirme ve bakıcılık gibi görevleri paylaşırlar.
Bay Enriquez işe hazırlanıyor. Altın Eşcinsellerin bazı üyeleri, erkek ve kadın kişilikleri arasında kolayca geçiş yapar.

Bay Justo’nun evinden çıkarıldıktan sonra, Altın Eşcinsellerin bazı üyeleri evsizler barınaklarına girdiler, ancak Filipinler’deki pek çok sığınma evi inançla yönetildiği için, erkekler yurdunda kendilerini güvensiz hissettiklerini ve dini ritüelleri yerine getirme beklentisinden rahatsız olduklarını söylediler. dayalı kuruluşlar. Geleneksel bir aile yapısının yokluğunda Altın Eşcinseller kendi destek sistemlerini oluşturmak zorunda kalmışlardır.

Pandemi sırasında hükümet, Covid enfeksiyonuna karşı daha savunmasız olduğu düşünülen yaşlı Filipinlilerin evlerini terk etmelerini yasakladı. Hükümet ayrıca daha fazla salgını önlemek için büyük toplantıları yasakladı ve bu da Altın Eşcinsellerin performanslarını askıya almasına neden oldu.

“Fiestalar gitti, gösteri yoktu. Barlar kapalıydı. Para nereden gelecekti? Grubun bir başka üyesi olan ve Odessa Jones sahne adıyla anılan Robert Pangilinan, “Şov kızları pandemi tarafından ilk hırpalananlar oldu” dedi.

Grup, hayranlarından ve destekçilerinden gelen bağışlarla pandemiden kurtuldu. “Sevildik. Topluluk bizi terk etmedi” dedi 55 yaşındaki Odessa Jones.

Manila’daki bir gösteri sırasında bir fotoğraf için poz veriyor.
Hafta içi Bay Enriquez, Manila sokaklarında bir arabadan şeker ve sigara satıyor.

Altın Eşcinsellerin evi yeşile boyanmış, kapı girişi girenleri karşılayan gökkuşağı püskülleriyle süslenmiş. Gösterilerin fotoğrafları duvarları süslüyor. Sakinleri temizlik, yemek pişirme ve bakıcılık gibi görevleri paylaşırlar. Yerleşik olmak, yıllar içinde değişen gayri resmi bir süreçtir. İnsanlar diğer sakinler tarafından yönlendirilebilir ve kapılar, yaşlanan, katılmak isteyen veya barınma ihtiyacı olan sanatçılara açıktır.

Geçenlerde bir öğleden sonra, mutfaktan çıtır çıtır çıtır çıtır çıtır çıtır çıtır çıtır çıtır çıtır evin içi kahkahalarla doldu. Bay Enriquez, Odessa Jones ile el ele tutuştu. Bir rafta küçük bir mermer vazo duruyordu. Altın Eşcinseller 2021’de Bay Justo’nun evinden atıldıktan sonra dairesini cömertçe paylaşan sakini Lola Rica’nın küllerini içeriyor. Lola Rica pandemi sırasında vefat etti.

Altın Gayler, Covid kısıtlamaları nedeniyle Lola Rica için uygun bir cenaze töreni düzenleyemedi. Bir gün fazladan paraları olduğunda, siyah danteller giyip deniz kenarına – belki de tatile – gitmeyi ve Lola Rica’nın küllerini denize serpmeyi hayal ederler.

“Zaman sınırlı. Şov kızları olduğumuz için felsefemiz şovun devam etmesi gerektiğidir. Hayatın akışı akmaya devam etmeli,” dedi Lola Mon, burada bir çift topuk üzerinde çalışırken görülüyor.
Soldaki Bay Enriquez, topuklu ayakkabı giymek için eğilemiyor. Yeni nesil sanatçılar – Silver Gays – Golden Gays şovunun kritik bir parçası haline geldi.

Filipinler’de Covid kuralları hafifletildiğine göre Altın Eşcinseller yeniden sahnede. Geçenlerde nemli bir Pazar günü, Manila’daki mütevazı bir alışveriş merkezinde, gösterişli makyajlar ve ışıltılı önlükler giyerek bir gösteriye hazırlandılar. Bu günlerde o hazırlıklar biraz daha emek gerektiriyor. Bay Enriquez yüksek topuklu ayakkabı giymek için eğilemiyor. Lola Mon bazen sahneye çıkmak için desteğe ihtiyaç duyar. Yeni nesil – Silver Gays – şov için kritik hale geldi.


Golden Gays performansları genellikle her birinin katıldığı gösterilerdir. lola topuklu ayakkabılarla takla atmak veya dudak senkronizasyonu yapmak gibi bir yeteneği gösterir. Alışveriş merkezi müdavimleri bir göz atmak için durur. Gözleri parlıyor. Gösteriler, her mahallenin bir hamile azizinin bayramlarını kutladığı Filipin fiesta kültürünü anımsatıyor. Odessa Jones, “Neşeli,” dedi. “İnsanların alkışlarını ve tezahüratlarını özledim. Sınırsız enerjim var çünkü insanlara hala hayatta olduğumuzu göstermek istiyorum.”

Gösteri o Pazar sona erdiğinde, Altın Eşcinseller Diana Ross’un “If We Hold on Together” şarkısını söylerken el ele tutuştular. Gösteriden sonra performanslarını bira eşliğinde kutlamak için eve gittiler. Lola Mon, “Ev güzeldir, çünkü orası tam sevginin olduğu yerdir” dedi. “Aşk kendi aramızda döner. Yoldaşlığımız bir bütündür ve her zaman birlikte olduğumuz için yol arkadaşlığımız sağlamdır.”

Golden Gays’in pandemi sırasında taraftarlardan ve destekçilerden aldığı yardım hakkında Odessa Jones, “Sevildik,” dedi.
 
Üst