1 Mart'tan itibaren aşırı hız yapanlar araçlarını kaybetme riskiyle karşı karşıya

Leila

Global Mod
Global Mod
Son derece aşırı hızlarda

Avusturya: Hız tutkunları 1 Mart'tan itibaren arabalarını kaybetme riskiyle karşı karşıya







Viyana'daki Kaisermühlentüneli'nin önündeki tabela, burada rota radarıyla ölçümlerin yapıldığını gösteriyor (arşiv resmi).

Kaynak: resim ittifakı/dpa


Avusturya'da hız tutkunları için kötü beklentiler: 1 Mart'tan itibaren oradaki sürücüler aşırı yüksek hızlarda araç kullanmaları halinde araçlarını kaybetme riskiyle karşı karşıya kalacak. Tedbir tartışmalı; avukatlar büyük kusurlar görüyor.








Viyana. Avusturya yollarında aşırı hız yapanlar, 1 Mart'tan itibaren araçlarını kaybetme riskiyle karşı karşıya kalacak. Karayolu Trafik Yasası'nda (StVO) yapılan bir değişiklik, yerel bölgelerde 80 km/saat'in ve şehir dışında 90 km/saat'in üzerinde bir hızın aşılması durumunda araca el konulabileceğini ve daha sonra açık artırmayla satılabileceğini şart koşuyor. Halihazırda ilgili bir sabıka kaydı varsa, örneğin yasa dışı araba yarışına katılım nedeniyle, hızın kentsel alanlarda 60 km/saat'i ve kentsel alanların dışında 70 km/saat'i aşması durumunda müsadere ve kesin kabul mümkündür.


Devamını Okuyun


Devamını Okuyun


“Arabanın silaha dönüşme hızı var. Ulaştırma Bakanı Leonore Gewessler (Yeşiller) “Artık buna bir son veriyoruz ve cinayet silahlarının gelecekte de derhal ve kalıcı olarak faillerin elinden alınmasını sağlıyoruz” dedi. Avusturya bu önlemle İtalya ve İsviçre gibi ülkeleri takip ediyor. Alp cumhuriyeti, 2021 gibi erken bir tarihte, ilk hız önleme paketinde para cezalarını ve sürücü ehliyetinin askıya alınma süresini büyük ölçüde artırmıştı.

Daha geçen hafta Avusturya'nın Tirol eyaletinde polis iki hız yapan kişiyi yakaladı. Brenner otoyolunda (A13), sivil bir devriye 18 yaşındaki bir Alman'ı 60 km/saatlik bölgede 164 km/saat hızla giderken yakaladı. Kössen'de (Kitzbühel bölgesi), 27 yaşındaki Hollandalı, izin verilen 50 km/saat hız yerine 105 km/saat hızla gidiyordu.


Devamını Okuyun


Devamını Okuyun

Avukatlar büyük kusurlar görüyor


Ancak ÖAMTC trafik kulübü, tedbirin etkinliğinden şüphe ediyor ve hukuki kaygıları var: “Bir yandan, daha sert cezaların, daha düşük cezalara göre daha caydırıcı olduğunu söyleyen hiçbir çalışma yok. Ayrıca, mülkiyete yönelik bu tür sert müdahalelere idari makamlar tarafından değil, ceza mahkemeleri tarafından karar verilmelidir” diye açıklıyor ÖAMTC avukatı Matthias Wolf. Avukatlar ciddi eksiklikler görüyor. ÖAMTC uzmanı, “İlgili ilk başvuru davasında en yüksek mahkemelere veya Avrupa İnsan Hakları Mahkemesi'ne başvurularak yasanın bozulması karayolu güvenliği açısından utanç verici olur” dedi.

Bakanlık, tedbirlerin anayasal açıdan incelendiğine dikkat çekti. Ancak bakanlığın soru-cevap kataloğunda şöyle deniyor: “Belirli boşluklar hiçbir zaman tamamen göz ardı edilemez, ancak bu yeni bir yasal belgenin doğasıdır ve geleceğe yönelik iyileştirmeler yaratmak istiyorsak onlardan çekinmemeliyiz. ”

Haberler
 
Üst