Paris, SUV'lara karşı mücadele konusunda ciddileşiyor: Vatandaş anketinde çoğunluk, şehirdeki ağır arazi araçlarının park ücretlerinde ciddi bir artışa oy verdi. Pazar günü, şehir yönetiminin, SUV'lar ve diğer ağır arabalar için merkezde bir saatlik park yerinin her zamanki 6 avro yerine 18 avroya ve kenar mahallelerde 4 avro yerine 12 avroya mal olması gerektiğini öngören planı uygulandı. Merkezde altı saatlik park yeri için daha önce 75 avro yerine 225 avro ödemek zorunda kalacaksınız. Yeni düzenlemenin bu yılın 1 Eylül tarihinden itibaren yürürlüğe girmesi planlanıyor.
Devamını Okuyun
Devamını Okuyun
Başkentin yaklaşık 1,3 milyon sakini “Paris'te daha fazla mı yoksa daha az SUV mu var?” sloganıyla oy kullanmaya çağrıldı. Geçici nihai sonuçlara göre oylamaya yalnızca yüzde altıdan biraz azı katıldı. Yaklaşık yüzde 54,5'i park ücretlerinin artırılması lehinde oy verirken, yaklaşık yüzde 45,5'i karşı çıktı.
Şehrin SUV'lar için daha yüksek ücret talep eden argümanı: Ağır cisimler çevre kirliliğinin artmasına neden oldu, çok fazla kamusal alan kapladı ve trafik güvenliğini tehlikeye attı. Büyük otomobillere uygulanan özel tarife, bunların neden olduğu sıkıntıyı sınırlamayı amaçlıyordu.
Devamını Okuyun
Devamını Okuyun
Gezegen ve sağlık için iyi
Karardan sonra Belediye Başkanı Anne Hidalgo, “Parisliler bir hareketin öncüsüdür; pek çok şehir kesinlikle aynı yolu izleyecektir” dedi. “Çevresel nedenlerden ve güvenlik nedenlerinden dolayı sokaklardaki bu ağır arabalardan yer açmak istiyorlar.” Karar gezegen ve sağlık için iyidir.
İklim pusulası
İklim değişikliği ile ilgili haber ve gelişmeler. Her Cuma bu bültende.
SUV'lara özel tarifeyi yalnızca ziyaretçiler ödemelidir. Esnaf ve bakım hizmetlerinde olduğu gibi bölge sakinleri de hariç tutulmalıdır. Tarifenin, ağırlığı 1,6 ton ve üzeri olan içten yanmalı motorlu ve hibrit modeller ile iki ton ve üzeri elektrikli modeller için geçerli olması gerekiyor. Yönetmelik özel otoparklar için geçerli değildir.
Şehir yönetimi oylamadan önce bile sert eleştiriler aldı. Otomobil kulübü “40 milyon d'automobilistes”, Paris'in yanı sıra Lyon, Bordeaux ve Grenoble'da da yapılması planlanan ağır araçlar için daha yüksek park ücretlerine karşı bir imza kampanyası başlattı. Kulüp, “Kendinizi kandırmayın: SUV'lara karşı verilen bu mücadele, arabayı bir bütün olarak ortadan kaldırmaya yönelik bir boşluktan başka bir şey değil” dedi.
900.000 araba etkilendi
Ancak Paris yaklaşımı Uluslararası Enerji Ajansı (IEA) Başkanı Fatih Birol'dan destek aldı. Şehirdeki arazi araçlarının (SUV) artan yaygınlığına karşı hükümet müdahalesi çağrısında bulundu. Birol, Les Échos gazetesine verdiği demeçte, “Ek enerji talebi, işgal edilen kamusal alan ve yayalar için ilave risk açısından ortaya çıkardıkları sorunları çözmek çok önemli” dedi. Devletler, müşterilere SUV satın almamaları konusunda tavsiyede bulunmalı ve ağır araçlara yönelik trendi göz önünde bulundurarak düzenleyici önlemler almalıdır. Bu, daha yüksek vergi veya daha yüksek park ücretleri şeklinde olabilir.
Devamını Okuyun
Devamını Okuyun
Paris'te SUV'lara karşı mücadele, sosyalist belediye başkanı Hidalgo ve kırmızı-yeşil şehir yönetimi tarafından yıllardır ileri sürülen trafikteki dönüşümün bir parçası. Kayıt verilerine dayanarak hesaplanan “Les Échos”a göre artan park ücretleri, başkent Île-de-France'daki yaklaşık 900.000 aracı, yani araç nüfusunun yaklaşık yüzde 16'sını etkiliyor.
Haberler
Devamını Okuyun
Devamını Okuyun
Başkentin yaklaşık 1,3 milyon sakini “Paris'te daha fazla mı yoksa daha az SUV mu var?” sloganıyla oy kullanmaya çağrıldı. Geçici nihai sonuçlara göre oylamaya yalnızca yüzde altıdan biraz azı katıldı. Yaklaşık yüzde 54,5'i park ücretlerinin artırılması lehinde oy verirken, yaklaşık yüzde 45,5'i karşı çıktı.
Şehrin SUV'lar için daha yüksek ücret talep eden argümanı: Ağır cisimler çevre kirliliğinin artmasına neden oldu, çok fazla kamusal alan kapladı ve trafik güvenliğini tehlikeye attı. Büyük otomobillere uygulanan özel tarife, bunların neden olduğu sıkıntıyı sınırlamayı amaçlıyordu.
Devamını Okuyun
Devamını Okuyun
Gezegen ve sağlık için iyi
Karardan sonra Belediye Başkanı Anne Hidalgo, “Parisliler bir hareketin öncüsüdür; pek çok şehir kesinlikle aynı yolu izleyecektir” dedi. “Çevresel nedenlerden ve güvenlik nedenlerinden dolayı sokaklardaki bu ağır arabalardan yer açmak istiyorlar.” Karar gezegen ve sağlık için iyidir.
:format(webp)/cloudfront-eu-central-1.images.arcpublishing.com/madsack/BU6MDI666VA7FILAV5K4G62GVE.png)
İklim pusulası
İklim değişikliği ile ilgili haber ve gelişmeler. Her Cuma bu bültende.
SUV'lara özel tarifeyi yalnızca ziyaretçiler ödemelidir. Esnaf ve bakım hizmetlerinde olduğu gibi bölge sakinleri de hariç tutulmalıdır. Tarifenin, ağırlığı 1,6 ton ve üzeri olan içten yanmalı motorlu ve hibrit modeller ile iki ton ve üzeri elektrikli modeller için geçerli olması gerekiyor. Yönetmelik özel otoparklar için geçerli değildir.
Şehir yönetimi oylamadan önce bile sert eleştiriler aldı. Otomobil kulübü “40 milyon d'automobilistes”, Paris'in yanı sıra Lyon, Bordeaux ve Grenoble'da da yapılması planlanan ağır araçlar için daha yüksek park ücretlerine karşı bir imza kampanyası başlattı. Kulüp, “Kendinizi kandırmayın: SUV'lara karşı verilen bu mücadele, arabayı bir bütün olarak ortadan kaldırmaya yönelik bir boşluktan başka bir şey değil” dedi.
900.000 araba etkilendi
Ancak Paris yaklaşımı Uluslararası Enerji Ajansı (IEA) Başkanı Fatih Birol'dan destek aldı. Şehirdeki arazi araçlarının (SUV) artan yaygınlığına karşı hükümet müdahalesi çağrısında bulundu. Birol, Les Échos gazetesine verdiği demeçte, “Ek enerji talebi, işgal edilen kamusal alan ve yayalar için ilave risk açısından ortaya çıkardıkları sorunları çözmek çok önemli” dedi. Devletler, müşterilere SUV satın almamaları konusunda tavsiyede bulunmalı ve ağır araçlara yönelik trendi göz önünde bulundurarak düzenleyici önlemler almalıdır. Bu, daha yüksek vergi veya daha yüksek park ücretleri şeklinde olabilir.
Devamını Okuyun
Devamını Okuyun
Paris'te SUV'lara karşı mücadele, sosyalist belediye başkanı Hidalgo ve kırmızı-yeşil şehir yönetimi tarafından yıllardır ileri sürülen trafikteki dönüşümün bir parçası. Kayıt verilerine dayanarak hesaplanan “Les Échos”a göre artan park ücretleri, başkent Île-de-France'daki yaklaşık 900.000 aracı, yani araç nüfusunun yaklaşık yüzde 16'sını etkiliyor.
Haberler