PARIS — Fransa’nın yaklaşan seçimlerinde Başkan Emmanuel Macron’un muhtemelen en azılı rakibinin yüzü hiçbir kampanya afişinde yer almıyor. Tek bir konuşma yapmadı. Oy pusulasında adı geçmeyecek.
O bir aday değil, ancak genellikle Fransa’nın Rupert Murdoch’u olarak tanımlanan adam: Muhafazakar medya imparatorluğunun, Bay Macron’un dikkatle çizdiği yeniden seçim yolunu, uzak mesafeleri iterek karmaşıklaştıran milyarder Vincent Bolloré – Bay Bolloré’nin Fox tarzı haber ağı CNews’in en büyük yıldızı Éric Zemmour’un doğru adaylığı.
Fransa’da cumhurbaşkanlığı seçimlerinin ilk turuna sadece bir ay kala, anketler Bay Macron’un favori olduğunu gösteriyor. Ancak son birkaç yıldır televizyonda her akşam ortaya koyduğu açıkça göçmen ve Müslüman karşıtı görüşlerle yarışın temasını belirleyen Bay Zemmour’dur.
Fransa’nın eski cumhurbaşkanı François Hollande bir röportajda “Bolloré’nin kanalları büyük ölçüde Zemmour’u yarattı” dedi.
Ancak Bay Zemmour’un ortaya çıkışı, Fransa’nın medya kralı olan Bay Bolloré’nin siyasi servetleri şekillendirme gücünün en son örneğidir. Çok sıkı kampanya finansman yasalarına sahip bir ülkede, haber medyası üzerindeki kontrol, çok zenginlerin seçimleri etkilemesi için uzun zamandır bir yol sağladı.
Sciences Po’da medya konusunda uzmanlaşmış bir ekonomist olan Julia Cage, “Eğer bir milyarderseniz, bir kampanyayı tamamen finanse edemezsiniz,” dedi, “ancak bir gazete alıp gazeteye koyabilirsiniz. bir kampanyanın imhası.”
Vincent Bolloré gibi medya devlerinin siyasi erişimi, Fransız Senatosunun bir soruşturma açması konusunda yeterince endişe verici hale geldi. Kredi… Isa Harsin/Sipa, Associated Press aracılığıyla
Mevcut kampanyanın uzun vadede, Fransa’nın en zengin adamlarından bazılarının ülkenin en iyi televizyon ağları, radyo istasyonları ve yayınlarından bazıları için bir kavgaya tutuşmasıyla, nüfuz rekabeti özellikle çılgına döndü.
Özellikle Bay Bolloré’nin ortaya çıkışı, medya mülklerini satın aldığı ve bunları sert bir sağ gündemi zorlayan haber kanallarına dönüştürdüğü bu seçim sezonunda jokeyleri yoğunlaştırdı.
Fransa medyasında bu fenomen yenidir ve medya holdingleri için diğer milyarderler arasında şiddetli bir çekişmeye yol açmıştır. Bazı medya milyarderlerinin Bay Macron’a şiddetle karşı çıkması ve diğerlerinin onu desteklemesiyle, 2022 seçimlerinin arkasındaki gizli drama oldu.
Bir tarafta Bay Bolloré ve medya grubu Vivendi; diğer yanda, LVMH lüks imparatorluğunun başkanı Bernard Arnault da dahil olmak üzere, Bay Macron’un müttefikleri olarak kabul edilen milyarderler.
Medya devlerinin siyasi erişimi, Fransız Senatosu’nun soruşturma açmasına yetecek kadar endişe verici hale geldi. Ocak ve Şubat aylarında canlı yayınlanan duruşmalarda, hepsi herhangi bir siyasi saik reddetti. Bay Bolloré, çıkarlarının “tamamen ekonomik” olduğunu söyledi. Bay Arnault, haber medyasına yaptığı yatırımların “koruyuculuğa” benzediğini söyledi.
Ancak medya varlıklarının onlara, Fransa’nın kampanya finansman yasalarının aksi takdirde onları reddedeceği konusunda koz sağladığına dair çok az şüphe var. Fransa’da seçimlerden önceki altı ay içinde siyasi TV reklamlarına izin verilmez. Adaylara kurumsal bağışlar yasaklandı.
Bir kampanyaya kişisel hediyeler, 4.600 Euro veya yaklaşık 5.000 ABD Doları ile sınırlıdır. Bu seçim döngüsünde, başkan adayları ilk tur kampanyaları için her biri 16,9 milyon Euro’dan veya yaklaşık 18,5 milyon Euro’dan fazla harcayamazlar; iki finalist daha sonra her biri toplam 22,5 milyon € veya yaklaşık 24,7 milyon € ile sınırlıdır. Karşılaştırma yapacak olursak, başkan adayıyken Joseph R. Biden Jr. 2020 kampanyası için 1 milyar dolardan fazla para topladı.
LVMH lüks imparatorluğunun başı Bernard Arnault, geçen yıl Fransa Cumhurbaşkanı Emmanuel Macron ile Paris’te. Bay Macron’un bir müttefiki olarak görülüyor. Kredi… Christophe Archambault/Agence France-Presse — Getty Images
“Adlarını bildiğiniz bu Fransız kapitalistlerin neden Le Monde, Les Echos, Le Parisien satın aldığını düşünüyorsunuz?” Ailesi nesillerdir Fransa’nın güneybatısında güçlü bir gazete grubuna sahip olan Jean-Michel Baylet, bir röportajda ülkenin en büyük gazetelerinden bazılarına değindi.
“Etki satın alıyorlar,” dedi eski toprak bütünlüğü bakanı Bay Baylet, kendisi de medya organlarını ilerlemek için kullanmakla suçlanıyor. siyasette paralel bir kariyer – reddettiği bir suçlama.
Medya sektörünü bir kültür bakanı olarak denetleyen Aurélie Filippetti, ana faaliyetleri inşaat veya savunmadaki hükümet sözleşmelerine bağlı olan sanayiciler tarafından medyanın denetiminin “çıkar çatışması” anlamına geldiğini söyledi.
Medya mülkleriyle donanmış işadamları, politikacılar üzerinde baskı kurmanın keyfini çıkarıyor.
Haftalık bir dergi olan Challenges’ın ana hissedarı Claude Perdriel, “Politikacılar her zaman gazetelerin düşmanca ellere geçmesinden korkarlar” dedi ve L dergisi de dahil olmak üzere önceki satışlarını satmayı garantilediğini söyledi. ‘Obs, sol eğilimli siyasetini paylaşan diğer işadamlarına.
Bay Macron için, bu yılın başlarında, CNews’in sık sık konuğu olan Jérôme Béglé, bir zamanlar Macron yanlısı bir Pazar gazetesi olan Journal du Dimanche’yi devraldığında oldu. Hükümetin “Pravda”sı. Bay Bolloré geçen sonbaharda gazetenin ana şirketi üzerinde kontrolü ele geçirdikten sonra, gazete Bay Macron’un eleştirel makalelerini ve övücü olmayan fotoğraflarını yayınlamaya başladı.
Kısa süre önce, sağcı rakiplerin, Bay Macron’un sicilinin en savunmasız yönü olarak gördüklerine odaklandı: yayının başarısızlık olarak adlandırdığı suç politikası ve “Aşil topuğu”.
Geniş çapta okunmasa da, gazete Fransız siyasi ve ekonomik seçkinleri arasında bir takipçi kitlesine ve gündem belirleyici bir role sahiptir. Hollande’ın başkanlık sözcüsü Gaspard Gantzer, “En etkili iki ya da üç gazeteden biri” dedi.
Paris’te bir gazete bayisi. Sciences Po’da ekonomist olan Julia Cage, “Milyarderseniz, bir kampanyayı tamamen finanse edemezsiniz, ancak bir gazete satın alıp bir kampanyanın hizmetine sunabilirsiniz” dedi. Kredi… Christophe Petit Tesson/EPA, Shutterstock
Bay Bolloré’nin televizyon kanallarından biri olan gençlere yönelik C8, aşırı sağ fikirleri desteklemek için güçlü bir yankı odası olarak hizmet etti. Fransa’nın ulusal araştırma kuruluşu CNRS tarafından yakın zamanda yapılan bir araştırma, geçen yıl Eylül’den Aralık’a kadar C8’in en popüler şovunun zamanının yüzde 53’ünü aşırı sağa ve özellikle bir figüre adadığını gösterdi: Bay Zemmour.
Ancak Canal Plus ağını devraldıktan sonra 2017’de oluşturulan CNews aracılığıyla Bay Bolloré, krizin son bölümlerinde etkisini genişletmeye devam ediyor. kampanya. Göç, İslam ve suç gibi konularda ulusal tartışmayı şekillendirme becerisiyle CNews, hızla Fransa’da yeni ve korkulan bir siyasi güç haline geldi. Bir gazete muhabiri ve en çok satan yazar olan Bay Zemmour’u bir yıldız yaptı.
Fransa Cumhurbaşkanlığı Seçimi
Hakkında Daha Fazla Bilgi Edinin
Kart 1 / 6
Kampanya başlar. Fransız vatandaşları, cumhurbaşkanını seçmek için Nisan ayında sandık başına gidecek. Adaylara bir bakış:
Görevdeki. 2017’de ülkenin en genç seçilmiş lideri olan ve köklü bir siyasi kumarbaz olan Başkan Emmanuel Macron, Ukrayna’daki krizin arka planında, son tarihten sadece bir gün önce yeniden seçim teklifini açıkladı.
Merkez sağ adayı. Paris bölgesinin şu anki lideri Valérie Pécresse, yakın zamanda ırksal ve sömürgeci imalar içeren bir kelime dağarcığı benimseyerek Cumhuriyetçilerin adaylığını kazandı. Şimdi destek tabanını genişletmek gibi zor bir görevle karşı karşıya.
Trump tarzı bir provokatör. Uzun zamandır muhafazakar bir gazeteci ve sağcı bir televizyon yıldızı olan Éric Zemmour, İslam, göçmenlik ve kimlik politikalarının saldırısına uğradığını söylediği bir ülkeyi “kurtarmak” için koştuğunu söylüyor.
Aşırı sağ gazisi. Fransa’da iktidara gelmek için savaşmak için uzun süredir ateşli söylemler kullanan Marine Le Pen, imajını temizlemeye çalışıyor. 2012’de üçüncü oldu ve 2017 ikinci turda Bay Macron’a yenildi.
Solda. Birkaç solcu aday, seçmenlerle zar zor bir adım attı. Ancak Ocak ayında birincil seçim yapmak için yurttaşların öncülük ettiği bir çaba, Fransız siyasetinde bir zamanlar güçlü olan blok için bir yol sunuyor.
“Bu tür medyanın yazı işleri konusunda oldukça endişeliyiz” dedi. Macron kampanyasının sözcüsü. “Gözümüz üzerinde duruyoruz.”
Cage tarafından ortaklaşa yazılan bir araştırmaya göre, 2019-2020 sezonunda CNews’deki konuşma süresinin yaklaşık yüzde 22’si aşırı sağ konuklar tarafından dolduruldu, önceki duruma göre yüzde 200 artış Bay Bolloré devraldı.
Ancak Bay Macron’un müttefikleri de yok değil. Diğer iki milyarder – LVMH’nin CEO’su ve Fransa’nın en zengin adamı Bay Arnault; ve Bay Arnault’un kızının ortağı ve telekomünikasyon kralı Xavier Niel, geçmişte Bay Macron’a desteklerini açıkça ifade ettiler.
Bay Niel, Bay Arnault ve Bay Bolloré’nin oğlu ve Vivendi’nin denetleme kurulu başkanı Yannick Bolloré, bu makale için röportaj taleplerini reddetti.
Bay Arnault, ülkenin önde gelen iş gazetesi Les Echos’un ve en popüler gazetelerinden biri olan Le Parisien’in sahibidir ve her ikisi de Bay Macron’u zar zor eleştirmiştir. Bay Arnault ayrıca, hasta bir medya grubu olan Lagardère üzerinde kontrol için uzun ve çetin bir savaşta Bay Bolloré ile bir çatışmaya girdi.
Bay. Bolloré sonunda Lagardère’in kontrolünü kazandı ve radyo istasyonu Europe 1 hızla CNews’in sesli bir versiyonuna dönüştü.
Geçen ay Bay Zemmour’un kampanya afişleri. Bir araştırma, Bay Bolloré’nin kanallarından biri olan C8’deki en popüler programın, zamanının yüzde 53’ünü aşırı sağa ve özellikle Bay Zemmour’a adadığını gösterdi. Kredi… Julien De Rosa/Agence France-Presse — Getty Images
Bay Bolloré’nin etkisine karşı temkinli olan Marcon hükümeti ona karşı koymaya çalıştı.
Bay Bolloré geçen yıl Alman medya holdingi Bertelsmann’a ait özel bir Fransız televizyon kanalı olan M6’yı satın almaya çalıştığında, hükümet Bay Bolloré’nin rakiplerinden birinin yanında yer aldı: Fransa’nın en büyük TF1’in sahibi Bouygues televizyon kanalı.
Çoğu hükümet yetkilisi anlaşmayı desteklediğini ifade etti – beklentilerin aksine, görevi sonradan yenilenmeyen antitröst makamı başkanı hariç. TF1 ve M6’nın birleşmesi gerçekleşirse, Fransa’nın televizyon reklamcılığının yüzde 70’ini kontrol eden bir dev yaratacaktır.
Macron kampanyasının sözcüsü Bay Houlié, hükümetin TF1-M6 anlaşmasını onaylamasının, Bay Bolloré’nin ağı olan Canal Plus’a karşı bir denge oluşturmayı amaçladığını söyledi.
Yine de, bu sezonun kampanyasında belki de en büyük etkiye sahip olan Bay Bolloré’dir.
Reims Üniversitesi’nden bir medya tarihçisi olan Alexis Lévrier, “Bir Zemmour adaylığının yaratılmasına izin verdi” diyerek, bunun medya kodamanlarının gücünü gösterdiğini de sözlerine ekledi. İslam ve göç üzerine konuşmayı aşırı uçlara iten adaylık.
“Bu,” dedi, “bu kampanyanın senaryosunu büyüleyici ve korkutucu kılıyor.”
O bir aday değil, ancak genellikle Fransa’nın Rupert Murdoch’u olarak tanımlanan adam: Muhafazakar medya imparatorluğunun, Bay Macron’un dikkatle çizdiği yeniden seçim yolunu, uzak mesafeleri iterek karmaşıklaştıran milyarder Vincent Bolloré – Bay Bolloré’nin Fox tarzı haber ağı CNews’in en büyük yıldızı Éric Zemmour’un doğru adaylığı.
Fransa’da cumhurbaşkanlığı seçimlerinin ilk turuna sadece bir ay kala, anketler Bay Macron’un favori olduğunu gösteriyor. Ancak son birkaç yıldır televizyonda her akşam ortaya koyduğu açıkça göçmen ve Müslüman karşıtı görüşlerle yarışın temasını belirleyen Bay Zemmour’dur.
Fransa’nın eski cumhurbaşkanı François Hollande bir röportajda “Bolloré’nin kanalları büyük ölçüde Zemmour’u yarattı” dedi.
Ancak Bay Zemmour’un ortaya çıkışı, Fransa’nın medya kralı olan Bay Bolloré’nin siyasi servetleri şekillendirme gücünün en son örneğidir. Çok sıkı kampanya finansman yasalarına sahip bir ülkede, haber medyası üzerindeki kontrol, çok zenginlerin seçimleri etkilemesi için uzun zamandır bir yol sağladı.
Sciences Po’da medya konusunda uzmanlaşmış bir ekonomist olan Julia Cage, “Eğer bir milyarderseniz, bir kampanyayı tamamen finanse edemezsiniz,” dedi, “ancak bir gazete alıp gazeteye koyabilirsiniz. bir kampanyanın imhası.”
Vincent Bolloré gibi medya devlerinin siyasi erişimi, Fransız Senatosunun bir soruşturma açması konusunda yeterince endişe verici hale geldi. Kredi… Isa Harsin/Sipa, Associated Press aracılığıyla
Mevcut kampanyanın uzun vadede, Fransa’nın en zengin adamlarından bazılarının ülkenin en iyi televizyon ağları, radyo istasyonları ve yayınlarından bazıları için bir kavgaya tutuşmasıyla, nüfuz rekabeti özellikle çılgına döndü.
Özellikle Bay Bolloré’nin ortaya çıkışı, medya mülklerini satın aldığı ve bunları sert bir sağ gündemi zorlayan haber kanallarına dönüştürdüğü bu seçim sezonunda jokeyleri yoğunlaştırdı.
Fransa medyasında bu fenomen yenidir ve medya holdingleri için diğer milyarderler arasında şiddetli bir çekişmeye yol açmıştır. Bazı medya milyarderlerinin Bay Macron’a şiddetle karşı çıkması ve diğerlerinin onu desteklemesiyle, 2022 seçimlerinin arkasındaki gizli drama oldu.
Bir tarafta Bay Bolloré ve medya grubu Vivendi; diğer yanda, LVMH lüks imparatorluğunun başkanı Bernard Arnault da dahil olmak üzere, Bay Macron’un müttefikleri olarak kabul edilen milyarderler.
Medya devlerinin siyasi erişimi, Fransız Senatosu’nun soruşturma açmasına yetecek kadar endişe verici hale geldi. Ocak ve Şubat aylarında canlı yayınlanan duruşmalarda, hepsi herhangi bir siyasi saik reddetti. Bay Bolloré, çıkarlarının “tamamen ekonomik” olduğunu söyledi. Bay Arnault, haber medyasına yaptığı yatırımların “koruyuculuğa” benzediğini söyledi.
Ancak medya varlıklarının onlara, Fransa’nın kampanya finansman yasalarının aksi takdirde onları reddedeceği konusunda koz sağladığına dair çok az şüphe var. Fransa’da seçimlerden önceki altı ay içinde siyasi TV reklamlarına izin verilmez. Adaylara kurumsal bağışlar yasaklandı.
Bir kampanyaya kişisel hediyeler, 4.600 Euro veya yaklaşık 5.000 ABD Doları ile sınırlıdır. Bu seçim döngüsünde, başkan adayları ilk tur kampanyaları için her biri 16,9 milyon Euro’dan veya yaklaşık 18,5 milyon Euro’dan fazla harcayamazlar; iki finalist daha sonra her biri toplam 22,5 milyon € veya yaklaşık 24,7 milyon € ile sınırlıdır. Karşılaştırma yapacak olursak, başkan adayıyken Joseph R. Biden Jr. 2020 kampanyası için 1 milyar dolardan fazla para topladı.
LVMH lüks imparatorluğunun başı Bernard Arnault, geçen yıl Fransa Cumhurbaşkanı Emmanuel Macron ile Paris’te. Bay Macron’un bir müttefiki olarak görülüyor. Kredi… Christophe Archambault/Agence France-Presse — Getty Images
“Adlarını bildiğiniz bu Fransız kapitalistlerin neden Le Monde, Les Echos, Le Parisien satın aldığını düşünüyorsunuz?” Ailesi nesillerdir Fransa’nın güneybatısında güçlü bir gazete grubuna sahip olan Jean-Michel Baylet, bir röportajda ülkenin en büyük gazetelerinden bazılarına değindi.
“Etki satın alıyorlar,” dedi eski toprak bütünlüğü bakanı Bay Baylet, kendisi de medya organlarını ilerlemek için kullanmakla suçlanıyor. siyasette paralel bir kariyer – reddettiği bir suçlama.
Medya sektörünü bir kültür bakanı olarak denetleyen Aurélie Filippetti, ana faaliyetleri inşaat veya savunmadaki hükümet sözleşmelerine bağlı olan sanayiciler tarafından medyanın denetiminin “çıkar çatışması” anlamına geldiğini söyledi.
Medya mülkleriyle donanmış işadamları, politikacılar üzerinde baskı kurmanın keyfini çıkarıyor.
Haftalık bir dergi olan Challenges’ın ana hissedarı Claude Perdriel, “Politikacılar her zaman gazetelerin düşmanca ellere geçmesinden korkarlar” dedi ve L dergisi de dahil olmak üzere önceki satışlarını satmayı garantilediğini söyledi. ‘Obs, sol eğilimli siyasetini paylaşan diğer işadamlarına.
Bay Macron için, bu yılın başlarında, CNews’in sık sık konuğu olan Jérôme Béglé, bir zamanlar Macron yanlısı bir Pazar gazetesi olan Journal du Dimanche’yi devraldığında oldu. Hükümetin “Pravda”sı. Bay Bolloré geçen sonbaharda gazetenin ana şirketi üzerinde kontrolü ele geçirdikten sonra, gazete Bay Macron’un eleştirel makalelerini ve övücü olmayan fotoğraflarını yayınlamaya başladı.
Kısa süre önce, sağcı rakiplerin, Bay Macron’un sicilinin en savunmasız yönü olarak gördüklerine odaklandı: yayının başarısızlık olarak adlandırdığı suç politikası ve “Aşil topuğu”.
Geniş çapta okunmasa da, gazete Fransız siyasi ve ekonomik seçkinleri arasında bir takipçi kitlesine ve gündem belirleyici bir role sahiptir. Hollande’ın başkanlık sözcüsü Gaspard Gantzer, “En etkili iki ya da üç gazeteden biri” dedi.
Paris’te bir gazete bayisi. Sciences Po’da ekonomist olan Julia Cage, “Milyarderseniz, bir kampanyayı tamamen finanse edemezsiniz, ancak bir gazete satın alıp bir kampanyanın hizmetine sunabilirsiniz” dedi. Kredi… Christophe Petit Tesson/EPA, Shutterstock
Bay Bolloré’nin televizyon kanallarından biri olan gençlere yönelik C8, aşırı sağ fikirleri desteklemek için güçlü bir yankı odası olarak hizmet etti. Fransa’nın ulusal araştırma kuruluşu CNRS tarafından yakın zamanda yapılan bir araştırma, geçen yıl Eylül’den Aralık’a kadar C8’in en popüler şovunun zamanının yüzde 53’ünü aşırı sağa ve özellikle bir figüre adadığını gösterdi: Bay Zemmour.
Ancak Canal Plus ağını devraldıktan sonra 2017’de oluşturulan CNews aracılığıyla Bay Bolloré, krizin son bölümlerinde etkisini genişletmeye devam ediyor. kampanya. Göç, İslam ve suç gibi konularda ulusal tartışmayı şekillendirme becerisiyle CNews, hızla Fransa’da yeni ve korkulan bir siyasi güç haline geldi. Bir gazete muhabiri ve en çok satan yazar olan Bay Zemmour’u bir yıldız yaptı.
Fransa Cumhurbaşkanlığı Seçimi
Hakkında Daha Fazla Bilgi Edinin
Kart 1 / 6
Kampanya başlar. Fransız vatandaşları, cumhurbaşkanını seçmek için Nisan ayında sandık başına gidecek. Adaylara bir bakış:
Görevdeki. 2017’de ülkenin en genç seçilmiş lideri olan ve köklü bir siyasi kumarbaz olan Başkan Emmanuel Macron, Ukrayna’daki krizin arka planında, son tarihten sadece bir gün önce yeniden seçim teklifini açıkladı.
Merkez sağ adayı. Paris bölgesinin şu anki lideri Valérie Pécresse, yakın zamanda ırksal ve sömürgeci imalar içeren bir kelime dağarcığı benimseyerek Cumhuriyetçilerin adaylığını kazandı. Şimdi destek tabanını genişletmek gibi zor bir görevle karşı karşıya.
Trump tarzı bir provokatör. Uzun zamandır muhafazakar bir gazeteci ve sağcı bir televizyon yıldızı olan Éric Zemmour, İslam, göçmenlik ve kimlik politikalarının saldırısına uğradığını söylediği bir ülkeyi “kurtarmak” için koştuğunu söylüyor.
Aşırı sağ gazisi. Fransa’da iktidara gelmek için savaşmak için uzun süredir ateşli söylemler kullanan Marine Le Pen, imajını temizlemeye çalışıyor. 2012’de üçüncü oldu ve 2017 ikinci turda Bay Macron’a yenildi.
Solda. Birkaç solcu aday, seçmenlerle zar zor bir adım attı. Ancak Ocak ayında birincil seçim yapmak için yurttaşların öncülük ettiği bir çaba, Fransız siyasetinde bir zamanlar güçlü olan blok için bir yol sunuyor.
“Bu tür medyanın yazı işleri konusunda oldukça endişeliyiz” dedi. Macron kampanyasının sözcüsü. “Gözümüz üzerinde duruyoruz.”
Cage tarafından ortaklaşa yazılan bir araştırmaya göre, 2019-2020 sezonunda CNews’deki konuşma süresinin yaklaşık yüzde 22’si aşırı sağ konuklar tarafından dolduruldu, önceki duruma göre yüzde 200 artış Bay Bolloré devraldı.
Ancak Bay Macron’un müttefikleri de yok değil. Diğer iki milyarder – LVMH’nin CEO’su ve Fransa’nın en zengin adamı Bay Arnault; ve Bay Arnault’un kızının ortağı ve telekomünikasyon kralı Xavier Niel, geçmişte Bay Macron’a desteklerini açıkça ifade ettiler.
Bay Niel, Bay Arnault ve Bay Bolloré’nin oğlu ve Vivendi’nin denetleme kurulu başkanı Yannick Bolloré, bu makale için röportaj taleplerini reddetti.
Bay Arnault, ülkenin önde gelen iş gazetesi Les Echos’un ve en popüler gazetelerinden biri olan Le Parisien’in sahibidir ve her ikisi de Bay Macron’u zar zor eleştirmiştir. Bay Arnault ayrıca, hasta bir medya grubu olan Lagardère üzerinde kontrol için uzun ve çetin bir savaşta Bay Bolloré ile bir çatışmaya girdi.
Bay. Bolloré sonunda Lagardère’in kontrolünü kazandı ve radyo istasyonu Europe 1 hızla CNews’in sesli bir versiyonuna dönüştü.
Geçen ay Bay Zemmour’un kampanya afişleri. Bir araştırma, Bay Bolloré’nin kanallarından biri olan C8’deki en popüler programın, zamanının yüzde 53’ünü aşırı sağa ve özellikle Bay Zemmour’a adadığını gösterdi. Kredi… Julien De Rosa/Agence France-Presse — Getty Images
Bay Bolloré’nin etkisine karşı temkinli olan Marcon hükümeti ona karşı koymaya çalıştı.
Bay Bolloré geçen yıl Alman medya holdingi Bertelsmann’a ait özel bir Fransız televizyon kanalı olan M6’yı satın almaya çalıştığında, hükümet Bay Bolloré’nin rakiplerinden birinin yanında yer aldı: Fransa’nın en büyük TF1’in sahibi Bouygues televizyon kanalı.
Çoğu hükümet yetkilisi anlaşmayı desteklediğini ifade etti – beklentilerin aksine, görevi sonradan yenilenmeyen antitröst makamı başkanı hariç. TF1 ve M6’nın birleşmesi gerçekleşirse, Fransa’nın televizyon reklamcılığının yüzde 70’ini kontrol eden bir dev yaratacaktır.
Macron kampanyasının sözcüsü Bay Houlié, hükümetin TF1-M6 anlaşmasını onaylamasının, Bay Bolloré’nin ağı olan Canal Plus’a karşı bir denge oluşturmayı amaçladığını söyledi.
Yine de, bu sezonun kampanyasında belki de en büyük etkiye sahip olan Bay Bolloré’dir.
Reims Üniversitesi’nden bir medya tarihçisi olan Alexis Lévrier, “Bir Zemmour adaylığının yaratılmasına izin verdi” diyerek, bunun medya kodamanlarının gücünü gösterdiğini de sözlerine ekledi. İslam ve göç üzerine konuşmayı aşırı uçlara iten adaylık.
“Bu,” dedi, “bu kampanyanın senaryosunu büyüleyici ve korkutucu kılıyor.”