New York. Adam bir baristadır. Sabahtan akşamın erken saatlerine kadar Brooklyn’in New York semtindeki kafesinde duruyor. Mola ve tatil yapmıyor. Maaş diye bir şey duymamıştı. Sadece ara sıra Village People’ın “YMCA” şarkısında dans ediyor. Adam, ABD’nin Doğu Yakası metropolünün ilk robot kahve makinesidir. Ama New Yorklular henüz onu yenemediler.
Devamını Okuyun
Devamını Okuyun
Robot hizmeti iyileştirmeli
Sunny Lam, Brooklyn’in Greenpoint semtinde Botbar kafesini kurdu ve Adam’ın bir halkla ilişkiler hilesi olmadığı konusunda ısrar ediyor. Bunun yerine, deposunda iki kavrama kolu bulunan çöp kutusu büyüklüğündeki robot, insan çalışanlara çok fazla kaynak kazandırabilir ve böylece hizmeti geliştirebilir. Ancak evet, Lam müşterileri ikna etmek için kat edilmesi gereken uzun bir yol olduğunun da farkında. “Gerçek bir barista yerine robot bir baristayı kabul eder misiniz?” Lam, asıl sorunun bu olduğunu söylüyor. Bazı misafirler çok ilgilendi, bazıları ise tezgahın üzerine monte edilmiş makineyi görünce oyalandı.
Brooklyn’in Greenpoint semtindeki Botbar Cafe’nin kurucusu Sunny Lam, barista Adam’ın yanında duruyor ve ABD’nin doğu kıyısındaki metropoldeki ilk robot kahve makinesidir.
© Kaynak: Benno Schwinghammer/dpa
Devamını Okuyun
Devamını Okuyun
Botbar’a çok yakın bir kafede sıcak içeceğini insanlardan satın alan bir New Yorklu, “Kahvemin bir robot tarafından servis edilmesi fikri dehşet verici” diyor. Onu “kendi” kafesine gitmeye iten kişisel temastır. Oradaki garsonlardan hoşlanmaya başladı. Onlarla bir ilişki kurmak çok güzel bir duygu. “Robotla gerçekten bir ilişki kuramazsınız” diyor. Pek çok kişi, gastronomi dışında, özellikle eğitim sektörü veya bakım gibi insan temasına dayalı diğer sektörlerde de makinelerin kullanımı söz konusu olduğunda da benzer şekilde düşünüyor.
Sipariş vermek şu ana kadar oldukça karmaşıktı
Botbar Café’de de ortaya çıkan izlenim: Richtech Robotic şirketinden Barista Adam şu anda daha çok bir hile ve New York’ta bile bir niş bulup bulamayacağı şüpheli. Robot, insan meslektaşlarından daha iyi değil. Tam tersine: Şimdiye kadar Botbar’da kahve içmek oldukça zahmetliydi. Ekrandan sipariş vermelisin, Adam’la konuşamazsın. Ziyaretçilere “YMCA” eşliğinde dans etmeyi bir insanla mı, yoksa bir makineyle mi tercih edeceklerini sorarsanız, çoğu insan için cevap açık olacaktır.
Brooklyn’in Greenpoint semtindeki, ABD Doğu Yakası metropolünün ilk robot kahve makinesi olan barista Adam’ın kahve hazırladığı Botbar Cafe’nin görünümü. Ancak konsept şu ana kadar misafirler tarafından pek hoş karşılanmadı.
© Kaynak: Benno Schwinghammer/dpa
Ancak Adam, gelecekte basit görevlerin makineler tarafından gerçekleştirilebileceği ve operasyonların daha verimli hale getirilebileceği konaklama endüstrisinde otomasyonun beceriksiz bir öncüsü olarak görülebilir. Aslında ABD’de giderek daha fazla mağaza robotlarla deneyler yapıyor.
Robotlar catering endüstrisinde giderek daha fazla görev üstleniyor
Boston’daki “Spyce” restoranının pirinç kaseleri makinelerde pişiriliyor, San Francisco’daki sandviçler otomatik burger hattından çıkıyor ve “Royal Caribbean” yolcu gemilerindeki bir barda robotlar kokteylleri karıştırıyor. ABD’nin diğer kıyısında, San Francisco havaalanında zaten bir robo-barista var. Genel değerlendirmeler şunu önermektedir: Cafe
Devamını Okuyun
Devamını Okuyun
Yiyecek-içecek endüstrisinde robotlar için bir atılım henüz çok uzakta ve belki de hiçbir zaman gerçekleşmeyecek. Oxford psikoloğu Charles Spence konuyla ilgili yakın tarihli bir makalesinde şöyle yazıyor: “Robot barmenler ve şefler şu anda bazı yeniliklere ve/veya deneysel değere sahip gibi görünse de, bunların konaklama endüstrisine dahil edilmelerinin mali durumu henüz ikna edici bir şekilde kanıtlanmadı. Böyle bir otomasyonun catering dünyasına gireceğine dair “neredeyse hiçbir işaret” yok.
Robot Adam ile buluşu üzerinde çalışmaya devam eden Sunny Lam da bunu hissediyor. Adam’ın diğer cihazlarla henüz sorunsuz çalışmaması nedeniyle Botbar’da hâlâ çok sayıda şantiye bulunduğunu söylüyor. O gün örnek kahve ikram etmek istemedi. Lam, tam da bu diş çıkarma sorunları yüzünden Manhattan’da değil, daha sessiz Brooklyn’de başladığını söylüyor: “Adam şehir için hazır değil.”
Haberler
Devamını Okuyun
Devamını Okuyun
Robot hizmeti iyileştirmeli
Sunny Lam, Brooklyn’in Greenpoint semtinde Botbar kafesini kurdu ve Adam’ın bir halkla ilişkiler hilesi olmadığı konusunda ısrar ediyor. Bunun yerine, deposunda iki kavrama kolu bulunan çöp kutusu büyüklüğündeki robot, insan çalışanlara çok fazla kaynak kazandırabilir ve böylece hizmeti geliştirebilir. Ancak evet, Lam müşterileri ikna etmek için kat edilmesi gereken uzun bir yol olduğunun da farkında. “Gerçek bir barista yerine robot bir baristayı kabul eder misiniz?” Lam, asıl sorunun bu olduğunu söylüyor. Bazı misafirler çok ilgilendi, bazıları ise tezgahın üzerine monte edilmiş makineyi görünce oyalandı.
Brooklyn’in Greenpoint semtindeki Botbar Cafe’nin kurucusu Sunny Lam, barista Adam’ın yanında duruyor ve ABD’nin doğu kıyısındaki metropoldeki ilk robot kahve makinesidir.
© Kaynak: Benno Schwinghammer/dpa
Devamını Okuyun
Devamını Okuyun
Botbar’a çok yakın bir kafede sıcak içeceğini insanlardan satın alan bir New Yorklu, “Kahvemin bir robot tarafından servis edilmesi fikri dehşet verici” diyor. Onu “kendi” kafesine gitmeye iten kişisel temastır. Oradaki garsonlardan hoşlanmaya başladı. Onlarla bir ilişki kurmak çok güzel bir duygu. “Robotla gerçekten bir ilişki kuramazsınız” diyor. Pek çok kişi, gastronomi dışında, özellikle eğitim sektörü veya bakım gibi insan temasına dayalı diğer sektörlerde de makinelerin kullanımı söz konusu olduğunda da benzer şekilde düşünüyor.
Sipariş vermek şu ana kadar oldukça karmaşıktı
Botbar Café’de de ortaya çıkan izlenim: Richtech Robotic şirketinden Barista Adam şu anda daha çok bir hile ve New York’ta bile bir niş bulup bulamayacağı şüpheli. Robot, insan meslektaşlarından daha iyi değil. Tam tersine: Şimdiye kadar Botbar’da kahve içmek oldukça zahmetliydi. Ekrandan sipariş vermelisin, Adam’la konuşamazsın. Ziyaretçilere “YMCA” eşliğinde dans etmeyi bir insanla mı, yoksa bir makineyle mi tercih edeceklerini sorarsanız, çoğu insan için cevap açık olacaktır.
Brooklyn’in Greenpoint semtindeki, ABD Doğu Yakası metropolünün ilk robot kahve makinesi olan barista Adam’ın kahve hazırladığı Botbar Cafe’nin görünümü. Ancak konsept şu ana kadar misafirler tarafından pek hoş karşılanmadı.
© Kaynak: Benno Schwinghammer/dpa
Ancak Adam, gelecekte basit görevlerin makineler tarafından gerçekleştirilebileceği ve operasyonların daha verimli hale getirilebileceği konaklama endüstrisinde otomasyonun beceriksiz bir öncüsü olarak görülebilir. Aslında ABD’de giderek daha fazla mağaza robotlarla deneyler yapıyor.
Robotlar catering endüstrisinde giderek daha fazla görev üstleniyor
Boston’daki “Spyce” restoranının pirinç kaseleri makinelerde pişiriliyor, San Francisco’daki sandviçler otomatik burger hattından çıkıyor ve “Royal Caribbean” yolcu gemilerindeki bir barda robotlar kokteylleri karıştırıyor. ABD’nin diğer kıyısında, San Francisco havaalanında zaten bir robo-barista var. Genel değerlendirmeler şunu önermektedir: Cafe
Devamını Okuyun
Devamını Okuyun
Yiyecek-içecek endüstrisinde robotlar için bir atılım henüz çok uzakta ve belki de hiçbir zaman gerçekleşmeyecek. Oxford psikoloğu Charles Spence konuyla ilgili yakın tarihli bir makalesinde şöyle yazıyor: “Robot barmenler ve şefler şu anda bazı yeniliklere ve/veya deneysel değere sahip gibi görünse de, bunların konaklama endüstrisine dahil edilmelerinin mali durumu henüz ikna edici bir şekilde kanıtlanmadı. Böyle bir otomasyonun catering dünyasına gireceğine dair “neredeyse hiçbir işaret” yok.
Robot Adam ile buluşu üzerinde çalışmaya devam eden Sunny Lam da bunu hissediyor. Adam’ın diğer cihazlarla henüz sorunsuz çalışmaması nedeniyle Botbar’da hâlâ çok sayıda şantiye bulunduğunu söylüyor. O gün örnek kahve ikram etmek istemedi. Lam, tam da bu diş çıkarma sorunları yüzünden Manhattan’da değil, daha sessiz Brooklyn’de başladığını söylüyor: “Adam şehir için hazır değil.”
Haberler