Ebeveynler, 4.700 kişilik topluluklarında, özellikle de çocuklarında bir şeylerin dengesiz olduğunu fark ederler.
Devamını oku sonra Reklamcılık
Devamını oku sonra Reklamcılık
Anke Staubitz'in beş yaşındaki çocuğu, oyuncak cep telefonuyla annesinin konuşmalarını taklit ediyor: “Siz de veli konseyinde misiniz? Anaokulu ücretleri meselesi doğru değil!”
Jacqueline Staaden'in yaşlı kadını, küçük kardeşinin davul çalma kursunun parasını ödemek istediği için ona cüzdanıyla yaklaşıyor.
Yakın zamanda komşu kasabada Jochen Bernhardt'a ailesinin üzerindeki baskı soruldu. Geçmişte ilk önce topluluğun nerede bulunduğunu açıklamak zorundaydı; bugün diğerleri şöyle dedi: “Löhnberg mi? Sen meteliksizsin!
Devamını oku sonra Reklamcılık
Devamını oku sonra Reklamcılık
Bugün hala hissettikleri büyük patlama Mayıs ayında gerçekleşti: Seltzer suyunun kaynağı olan Weilburg ile Gießen arasındaki dört bölge olan Löhnberg, kısmen iflas ettiğini ortaya çıkardı. 2027 yılı sonuna kadar belediyenin artık aceleyle onaylanan 4 milyon avroluk acil durum kredisini geri ödemesi gerekiyor; bu, 12 milyon avroluk son bütçe göz önüne alındığında çok büyük bir meblağ. Löhnberg'liler bile şaşkına dönmüştü. O günden bu yana ister futbol soyunma odasında ister kırsal kesimdeki kadınlar arasında tek bir konu var: Yıllardır neden kimse bize bütçe açığından bahsetmedi? Peki bunun bize maliyeti ne kadar olacak?
Hesse'nin en hızlı büyüyen kırsal topluluğu
Alman belediyeleri toplam 158 milyar avroyla borçlu ve yaklaşık beşte birinin yüksek borçlu olduğu değerlendiriliyor. Dağ gibi federal ve eyalet borçları ile karşılaştırıldığında bu çok küçük bir rakam; ancak yüzme havuzu kapandığında, vergiler arttığında ve köy sokaklarındaki çukurlar kapatılmadığında genellikle kasaba ve topluluklardaki vatandaşlar bunun etkilerini ilk hissedenler oluyor.
Löhnberg'de etki özellikle sert: Geçen yıl ulusal basın “Löhnberg Mucizesi” hakkında yazdı. Yaklaşık 15 yıl içinde belediye başkanı, nüfusu azalan borçlu kırsal topluluğu Hessen'in en hızlı büyüyen bölgesi haline getirmeyi başardı. Löhnberg ailelerin ilgisini çekti, spor salonlarını ve toplum merkezlerini yeniledi ve boş mülkleri ve kasaları olan kırsal toplulukların yalnızca hayal edebileceği trendin tersine dönmesini sağladı. En azından bölge sakinleri böyle düşünüyordu.
31 Ekim'de Löhnberg çocukları vampir ve cadı olarak kapı kapı dolaşıyor. Tüm günlerden bugün, Cadılar Bayramı'nda, yerel konsey yeni, zorlu kemer sıkma önlemlerine karar vermek için toplanıyor: kreş ücretlerinin getirilmesi ve emlak vergilerinin iki katına çıkarılması. Kulüplere yönelik sübvansiyonlar artık geçerli olmayacak, mezarlık mezarları daha pahalı hale gelecek; hatta köpek vergisi bile teste tabi tutulacak.
Devamını oku sonra Reklamcılık
Devamını oku sonra Reklamcılık
Staubitz ve Staaden gibi kreşin ebeveyn konseyinde yer alan Jochen Bernhardt, sırf kreş masrafları nedeniyle ayda yaklaşık 400 avro eklemek zorunda kalacağını hesaplıyor. Diğerleri ise 500 avro daha fazla ödemek zorunda kalıyor çünkü topluluk artık akrabalarının günlük bakım masraflarını karşılamıyor. Bazıları yıkımla karşı karşıya. İnşaat yaptılar, bütçelerini sıkı bir şekilde belirlediler ve yönetimin “aile dostu topluluk” sloganına sadık kalması konusunda güvendiler. Artık sadece ahlaklarını ve uzmanlıklarını sorgulamıyorlar. Küçük Löhnberg'de demokrasiden şüphe ediyorlar.
Belediye Başkanının sloganı: “Her zaman bir adım önde!”
Alman belediyeleri kamu hizmetlerinin çekirdeği olarak kabul edilmektedir. Okullar, atık imhası ve itfaiyeyle ilgileniyorlar ve yerel işletme ve emlak vergileriyle finanse ediliyorlar. Ancak TH Wildau'da kamu yönetimi profesörü René Geißler, diğer şeylerin yanı sıra enflasyon, sosyal harcamalar ve yüksek toplu sözleşmeler nedeniyle bazı belediyelerde gelir ve gider arasındaki uçurumun genişlediğini söylüyor. Ayrıca artık bir durgunluk ve vergi gelirlerinde düşüş var. “Ve böylece her yıl açıklarla karşılaşıyorsunuz.”
Maaşlar gibi kesintiler durumunda devam eden maliyetleri karşılamak için belediyeler, özel kişilerin de hesaplarından fazla para çekmek için kullanabilecekleri, kredili mevduatlara benzeyen nakit krediler adı verilen krediler alıyor. Bunun tersine, daha uzun sürede geri ödenen ve yeni yollar gibi somut karşılıklar yaratan yatırım kredileri var. Aslında kesinlikle istisnai durumlarda kısa vadeli bir mali enjeksiyon olarak düşünülmüştür – Löhnberg'e bakın – nakit krediler birçok yerde kural haline geliyor. Artık faiz ve geri ödeme ücretleri eylem kapsamını daraltıyor, bu da yeni kredileri gerekli kılıyor – bir kısır döngü ortaya çıkıyor. Özellikle ağır borç yükü altındaki Kuzey Ren-Vestfalya'daki şehirler, milyarlarca dolarlık nakit kredilerin altında eziliyor. Ancak daha küçük topluluklar da düzenli olarak kredili mevduat hesabına giriyor.
Ancak Löhnberg'de insanlar kısır döngüyü kırdıklarını düşünüyorlardı. Frank Schmidt, 2009 yılında belediye başkanlığı görevini üstlendi. 42 yaşında ve fikirlerle dolu bir halde, Federal Meclis'ten SPD'li bir hizmetçi olarak memleketine geldi. 2010 yılında kreş ücretlerini kaldırdı ve benzersiz bir satış noktası yarattı. Kreş gruplarının sayısı kısa sürede iki katına çıktı ve Taunusblick geliştirme bölgesi ailelerin ilgisini çekti. Ayrıca bir su müzesi, gözlem kulesi, “Lilie” toplum merkezi ve yeni spor alanları da inşa edildi. Ücretsiz müzik ve dikiş kursları ve kreş vardı. Tüm bunlar milyonlara mal oldu – ancak yine de belediye binasına göre Löhnberg'in 2014'ten beri dengeli bir bütçesi var. “Bütçenin şu anda bu kadar istikrarlı olması gerçekten etkileyici!”
Devamını oku sonra Reklamcılık
Devamını oku sonra Reklamcılık
Löhnberg'in eski belediye başkanı, Instagram kanalında 2021
Schmidt'in göç ve vergi gelirini çekicilik yoluyla artırmaya ilişkin hesaplaması işe yaramış gibi görünüyordu: yüzde 3,1'lik bir nüfus düşüşü (2009'dan 2011'e) yüzde 13,7'lik bir artışa (2019'dan 2021'e) dönüştü. Doktora sahibi tarihçinin sloganı: “Her zaman bir adım önde!” – “Löhberger Modeli” ile SPD yerel derneklerini gezdi. Nakit sıkıntısı çeken toplum, tüm Almanya'ya örnek oldu. Yerel gazete zaten şu soruyu sormuştu: “Löhnberg sonunda bir şehre dönüşecek mi?”
Belediye binası artık dışarıdan bir parti tarafından kontrol ediliyor
Ekim 2024'te, kreş ebeveyn temsilcileri ve 200 kişi yeni toplum merkezinin havasız konferans salonuna doluştu. Son kez tartışma gece yarısına kadar sürdü. Parlamento grupları bir meydanda karşılıklı oturuyor, önlerinde devletin gönderdiği bir belediye başkanı var. Almanya'da yerel özyönetime çok nadir müdahale olan, toplumun iradesine aykırı olarak itfaiyeci olarak görevlendirildi. Geçici belediye binası patronunun görevi: Löhnberg'den yüksek uçanları dünyaya getirmek.
Löhnberg'in geçici belediye başkanı
Önceki bir toplantıda Löhnberg'in yalnızca 2009 ile 2017 yılları arasında yılda kazandığından yaklaşık bir milyon avro daha fazla harcadığını açıklamıştı. Dışarıdan bu kadar kutlanan belediye başkanı artık 2017'den itibaren yıllık mali tablo sunmuyordu. Sefaletin tam boyutu henüz belli değil; En son Löhnberg'in başının en az 26,8 milyon euro civarında dertte olduğu söylendi. Bu, yaklaşık 5.700 avroluk kişi başına borca karşılık geliyor; bu da belediyelerin ulusal ortalamasının neredeyse üç katı.
Devamını oku sonra Reklamcılık
Devamını oku sonra Reklamcılık
Vatandaşlar ise muhalefetteki Özgür Seçmenler (FW) dışında diğer yerel politikacıların neden yıllardır olup bitenleri fark etmediğini kendilerine soruyor. Kaderleri kırmızı sayıların arkasında yatıyor. Sahte iddialarla Löhnberg'e çekildiğinizi hissediyorsunuz. Bernhardtlar ve iki küçük çocukları şimdi kadının gerçekten planlandığı gibi işe dönüp dönmemesi gerektiğini düşünüyor. Diğer ebeveynlerle birlikte çocuklara özel olarak kendileri bakmayı düşünüyorlar. Anke Staubitz evinde Hessen yerel hukuku okuyor ve “anayasal bir devlette böyle bir şeyin mümkün olması karşısında şok oluyor.”
Mükemmel mali fırtına nasıl ortaya çıktı?
Ülke çapındaki belediyelerin dikkat etmesi gereken tüm uyarı işaretleri Löhnberg'de bir araya geldi: Kısmen kendine aşık, retorik olarak zeki, muhalefetin mali konulardaki spesifik sorularından nasıl kaçınacağını bilen bir belediye başkanı vardı. “Schmidt Sistemi”nden bahsediliyor. Eksikliği bu şekilde cemaat temsilcilerine açıklamadı ve her zaman dengeli rakamlar sundu, bir meclis üyesini bilgilendirdi ve “güven”den söz etti. İkinci olarak, sizin gibi gönüllü topluluk temsilcileri çoğu zaman derinlemesine bütçeleme bilgisinden yoksundur. Eğer aynı zamanda işleri şekillendirmek isteyen yerel politika da bütçe disiplininden yoksunsa, bu, Hessen Sayıştayı'nın Löhnberg'i ve onun “ağırlıklı olarak kredilerle finanse edilen” pahalı projelerini damgaladığı gibi, “belediye borçlarının nasıl ortaya çıktığına” dair önemli bir örneğe yol açıyor.
Denetleyici otoritelerin de başarısız olduğu zaten açık. Bir yanda alt belediye denetim makamı olarak bölge, diğer yanda ise doğrudan denetim makamı olarak Gießen bölge konseyi (RP). Haberler'nin talebine yanıt olarak Löhnberg'in sunduğu bütçe verileri ve muhasebe sonuçlarının “yeterli likidite ve mali performans önerdiğini” yazdı. Ayrıca belediyelerin yıllık mali tablolarda geride kalması olağandışı bir durum değildir. İlgili işlem şu anda daha yeni başlıyor. Görünüşe göre uzun zamandır kimse özel olarak sormadı veya hesaplamadı.
Ve böylece Löhnberg'de mükemmel bir mali fırtına yaklaşıyordu. İdari bilim adamı Geißler'in açıkladığı gibi, belediye şu anda “boşluk tuzağına” sıkışan diğer yüksek borçlu belediyeler gibi bir kaderle karşı karşıya: “Artan vergi ve harçların yanı sıra kemer sıkma politikalarıyla her şeyi doğru yapsanız bile, bu pek mümkün değil” açığın kendisini ortadan kaldırmak için azaltılması mümkün.”
Devamını oku sonra Reklamcılık
Devamını oku sonra Reklamcılık
Borçlar şehri bölüyor
Borç dağını ödemenin tek şansı yardım programlarından geçiyor. Hessen, her yer arasında, buradaki ulusal modeldir. Devlet, 2018 yılında 180'e yakın belediyeden yaklaşık 5 milyar avroya yakın nakdi kredi kullanmış, böylece nakdi kredi portföyünde yüzde 95'lik bir düşüş yaşanmıştı. Artık belediyeler faiz ve geri ödemelerin ortalama üçte birini ödemek zorunda, gerisini devlet karşılıyor. Borçlar “Hessenkasse” adlı bir fona aktarılıyor ve 30 yılda ödeniyor. Löhnberg ayrıca 9 milyon euro tutarındaki borçlardan da kurtuldu. Daha radikal bir seçenek, NRW'nin 2023'te talep ettiği, federal ve eyalet hükümetleri tarafından finanse edilen eski borçların azaltılması olabilir. Ancak bunun için siyasi çoğunluk yok.
Alman Şehirler ve Belediyeler Birliği'nin (DStGB) genel müdür yardımcısı Uwe Zimmermann'a göre asıl kötülük, belediyelere “kamu gelirlerinden” daha fazla harcama ve yükümlülük getirilmesinde yatıyor. Tıpkı diğer belediyeler gibi Löhnberg de artık yıllarca sürecek bir yatırım birikimi tehdidiyle karşı karşıya.
Ancak kasabadaki altyapıdan daha fazlası bozulabilir. Küçük çocuğu olmayan Löhnberg'liler, kreş ebeveynlerinin bu şekilde davranmaması gerektiğini eleştiriyorlar. Ücretler gelmeseydi emlak vergisinin daha da artması gerekecekti. Facebook'ta topluluk içinde düşmanlık ve hakaretler var. Borç sadece hane halkını değil, toplumsal huzuru da zorluyor.
Tüm bunların sorumlusu olan Belediye Başkanı Frank Schmidt, aylarca süren hastalık izninin ardından yakın zamanda emekli oldu. Kendisi şu anda medyanın sorularını yanıtlamıyor. Bir zamanlar Löhnberg'in “yağmur yapıcısı” olarak anılan belediye binası patronu hâlâ bu toplulukta yaşıyor ve bir süredir ortalıkta görünmüyor.
Devamını oku sonra Reklamcılık
Devamını oku sonra Reklamcılık
Anke Staubitz'in beş yaşındaki çocuğu, oyuncak cep telefonuyla annesinin konuşmalarını taklit ediyor: “Siz de veli konseyinde misiniz? Anaokulu ücretleri meselesi doğru değil!”
Jacqueline Staaden'in yaşlı kadını, küçük kardeşinin davul çalma kursunun parasını ödemek istediği için ona cüzdanıyla yaklaşıyor.
Yakın zamanda komşu kasabada Jochen Bernhardt'a ailesinin üzerindeki baskı soruldu. Geçmişte ilk önce topluluğun nerede bulunduğunu açıklamak zorundaydı; bugün diğerleri şöyle dedi: “Löhnberg mi? Sen meteliksizsin!
Devamını oku sonra Reklamcılık
Devamını oku sonra Reklamcılık
Bugün hala hissettikleri büyük patlama Mayıs ayında gerçekleşti: Seltzer suyunun kaynağı olan Weilburg ile Gießen arasındaki dört bölge olan Löhnberg, kısmen iflas ettiğini ortaya çıkardı. 2027 yılı sonuna kadar belediyenin artık aceleyle onaylanan 4 milyon avroluk acil durum kredisini geri ödemesi gerekiyor; bu, 12 milyon avroluk son bütçe göz önüne alındığında çok büyük bir meblağ. Löhnberg'liler bile şaşkına dönmüştü. O günden bu yana ister futbol soyunma odasında ister kırsal kesimdeki kadınlar arasında tek bir konu var: Yıllardır neden kimse bize bütçe açığından bahsetmedi? Peki bunun bize maliyeti ne kadar olacak?
Hesse'nin en hızlı büyüyen kırsal topluluğu
Alman belediyeleri toplam 158 milyar avroyla borçlu ve yaklaşık beşte birinin yüksek borçlu olduğu değerlendiriliyor. Dağ gibi federal ve eyalet borçları ile karşılaştırıldığında bu çok küçük bir rakam; ancak yüzme havuzu kapandığında, vergiler arttığında ve köy sokaklarındaki çukurlar kapatılmadığında genellikle kasaba ve topluluklardaki vatandaşlar bunun etkilerini ilk hissedenler oluyor.
Löhnberg'de etki özellikle sert: Geçen yıl ulusal basın “Löhnberg Mucizesi” hakkında yazdı. Yaklaşık 15 yıl içinde belediye başkanı, nüfusu azalan borçlu kırsal topluluğu Hessen'in en hızlı büyüyen bölgesi haline getirmeyi başardı. Löhnberg ailelerin ilgisini çekti, spor salonlarını ve toplum merkezlerini yeniledi ve boş mülkleri ve kasaları olan kırsal toplulukların yalnızca hayal edebileceği trendin tersine dönmesini sağladı. En azından bölge sakinleri böyle düşünüyordu.
31 Ekim'de Löhnberg çocukları vampir ve cadı olarak kapı kapı dolaşıyor. Tüm günlerden bugün, Cadılar Bayramı'nda, yerel konsey yeni, zorlu kemer sıkma önlemlerine karar vermek için toplanıyor: kreş ücretlerinin getirilmesi ve emlak vergilerinin iki katına çıkarılması. Kulüplere yönelik sübvansiyonlar artık geçerli olmayacak, mezarlık mezarları daha pahalı hale gelecek; hatta köpek vergisi bile teste tabi tutulacak.
Devamını oku sonra Reklamcılık
Devamını oku sonra Reklamcılık
Staubitz ve Staaden gibi kreşin ebeveyn konseyinde yer alan Jochen Bernhardt, sırf kreş masrafları nedeniyle ayda yaklaşık 400 avro eklemek zorunda kalacağını hesaplıyor. Diğerleri ise 500 avro daha fazla ödemek zorunda kalıyor çünkü topluluk artık akrabalarının günlük bakım masraflarını karşılamıyor. Bazıları yıkımla karşı karşıya. İnşaat yaptılar, bütçelerini sıkı bir şekilde belirlediler ve yönetimin “aile dostu topluluk” sloganına sadık kalması konusunda güvendiler. Artık sadece ahlaklarını ve uzmanlıklarını sorgulamıyorlar. Küçük Löhnberg'de demokrasiden şüphe ediyorlar.
Belediye Başkanının sloganı: “Her zaman bir adım önde!”
Alman belediyeleri kamu hizmetlerinin çekirdeği olarak kabul edilmektedir. Okullar, atık imhası ve itfaiyeyle ilgileniyorlar ve yerel işletme ve emlak vergileriyle finanse ediliyorlar. Ancak TH Wildau'da kamu yönetimi profesörü René Geißler, diğer şeylerin yanı sıra enflasyon, sosyal harcamalar ve yüksek toplu sözleşmeler nedeniyle bazı belediyelerde gelir ve gider arasındaki uçurumun genişlediğini söylüyor. Ayrıca artık bir durgunluk ve vergi gelirlerinde düşüş var. “Ve böylece her yıl açıklarla karşılaşıyorsunuz.”
Maaşlar gibi kesintiler durumunda devam eden maliyetleri karşılamak için belediyeler, özel kişilerin de hesaplarından fazla para çekmek için kullanabilecekleri, kredili mevduatlara benzeyen nakit krediler adı verilen krediler alıyor. Bunun tersine, daha uzun sürede geri ödenen ve yeni yollar gibi somut karşılıklar yaratan yatırım kredileri var. Aslında kesinlikle istisnai durumlarda kısa vadeli bir mali enjeksiyon olarak düşünülmüştür – Löhnberg'e bakın – nakit krediler birçok yerde kural haline geliyor. Artık faiz ve geri ödeme ücretleri eylem kapsamını daraltıyor, bu da yeni kredileri gerekli kılıyor – bir kısır döngü ortaya çıkıyor. Özellikle ağır borç yükü altındaki Kuzey Ren-Vestfalya'daki şehirler, milyarlarca dolarlık nakit kredilerin altında eziliyor. Ancak daha küçük topluluklar da düzenli olarak kredili mevduat hesabına giriyor.
Ancak Löhnberg'de insanlar kısır döngüyü kırdıklarını düşünüyorlardı. Frank Schmidt, 2009 yılında belediye başkanlığı görevini üstlendi. 42 yaşında ve fikirlerle dolu bir halde, Federal Meclis'ten SPD'li bir hizmetçi olarak memleketine geldi. 2010 yılında kreş ücretlerini kaldırdı ve benzersiz bir satış noktası yarattı. Kreş gruplarının sayısı kısa sürede iki katına çıktı ve Taunusblick geliştirme bölgesi ailelerin ilgisini çekti. Ayrıca bir su müzesi, gözlem kulesi, “Lilie” toplum merkezi ve yeni spor alanları da inşa edildi. Ücretsiz müzik ve dikiş kursları ve kreş vardı. Tüm bunlar milyonlara mal oldu – ancak yine de belediye binasına göre Löhnberg'in 2014'ten beri dengeli bir bütçesi var. “Bütçenin şu anda bu kadar istikrarlı olması gerçekten etkileyici!”
Devamını oku sonra Reklamcılık
Devamını oku sonra Reklamcılık
Frank Schmidt,Artık bildiğimiz gibi çok başarılı olan ve halen devam eden yeni bir yol denemeye karar verdim.
Löhnberg'in eski belediye başkanı, Instagram kanalında 2021
Schmidt'in göç ve vergi gelirini çekicilik yoluyla artırmaya ilişkin hesaplaması işe yaramış gibi görünüyordu: yüzde 3,1'lik bir nüfus düşüşü (2009'dan 2011'e) yüzde 13,7'lik bir artışa (2019'dan 2021'e) dönüştü. Doktora sahibi tarihçinin sloganı: “Her zaman bir adım önde!” – “Löhberger Modeli” ile SPD yerel derneklerini gezdi. Nakit sıkıntısı çeken toplum, tüm Almanya'ya örnek oldu. Yerel gazete zaten şu soruyu sormuştu: “Löhnberg sonunda bir şehre dönüşecek mi?”
Belediye binası artık dışarıdan bir parti tarafından kontrol ediliyor
Ekim 2024'te, kreş ebeveyn temsilcileri ve 200 kişi yeni toplum merkezinin havasız konferans salonuna doluştu. Son kez tartışma gece yarısına kadar sürdü. Parlamento grupları bir meydanda karşılıklı oturuyor, önlerinde devletin gönderdiği bir belediye başkanı var. Almanya'da yerel özyönetime çok nadir müdahale olan, toplumun iradesine aykırı olarak itfaiyeci olarak görevlendirildi. Geçici belediye binası patronunun görevi: Löhnberg'den yüksek uçanları dünyaya getirmek.
Heiko Stok,Ancak her mucizenin bir sonu vardır.
Löhnberg'in geçici belediye başkanı
Önceki bir toplantıda Löhnberg'in yalnızca 2009 ile 2017 yılları arasında yılda kazandığından yaklaşık bir milyon avro daha fazla harcadığını açıklamıştı. Dışarıdan bu kadar kutlanan belediye başkanı artık 2017'den itibaren yıllık mali tablo sunmuyordu. Sefaletin tam boyutu henüz belli değil; En son Löhnberg'in başının en az 26,8 milyon euro civarında dertte olduğu söylendi. Bu, yaklaşık 5.700 avroluk kişi başına borca karşılık geliyor; bu da belediyelerin ulusal ortalamasının neredeyse üç katı.
Devamını oku sonra Reklamcılık
Devamını oku sonra Reklamcılık
Vatandaşlar ise muhalefetteki Özgür Seçmenler (FW) dışında diğer yerel politikacıların neden yıllardır olup bitenleri fark etmediğini kendilerine soruyor. Kaderleri kırmızı sayıların arkasında yatıyor. Sahte iddialarla Löhnberg'e çekildiğinizi hissediyorsunuz. Bernhardtlar ve iki küçük çocukları şimdi kadının gerçekten planlandığı gibi işe dönüp dönmemesi gerektiğini düşünüyor. Diğer ebeveynlerle birlikte çocuklara özel olarak kendileri bakmayı düşünüyorlar. Anke Staubitz evinde Hessen yerel hukuku okuyor ve “anayasal bir devlette böyle bir şeyin mümkün olması karşısında şok oluyor.”
Mükemmel mali fırtına nasıl ortaya çıktı?
Ülke çapındaki belediyelerin dikkat etmesi gereken tüm uyarı işaretleri Löhnberg'de bir araya geldi: Kısmen kendine aşık, retorik olarak zeki, muhalefetin mali konulardaki spesifik sorularından nasıl kaçınacağını bilen bir belediye başkanı vardı. “Schmidt Sistemi”nden bahsediliyor. Eksikliği bu şekilde cemaat temsilcilerine açıklamadı ve her zaman dengeli rakamlar sundu, bir meclis üyesini bilgilendirdi ve “güven”den söz etti. İkinci olarak, sizin gibi gönüllü topluluk temsilcileri çoğu zaman derinlemesine bütçeleme bilgisinden yoksundur. Eğer aynı zamanda işleri şekillendirmek isteyen yerel politika da bütçe disiplininden yoksunsa, bu, Hessen Sayıştayı'nın Löhnberg'i ve onun “ağırlıklı olarak kredilerle finanse edilen” pahalı projelerini damgaladığı gibi, “belediye borçlarının nasıl ortaya çıktığına” dair önemli bir örneğe yol açıyor.
Denetleyici otoritelerin de başarısız olduğu zaten açık. Bir yanda alt belediye denetim makamı olarak bölge, diğer yanda ise doğrudan denetim makamı olarak Gießen bölge konseyi (RP). Haberler'nin talebine yanıt olarak Löhnberg'in sunduğu bütçe verileri ve muhasebe sonuçlarının “yeterli likidite ve mali performans önerdiğini” yazdı. Ayrıca belediyelerin yıllık mali tablolarda geride kalması olağandışı bir durum değildir. İlgili işlem şu anda daha yeni başlıyor. Görünüşe göre uzun zamandır kimse özel olarak sormadı veya hesaplamadı.
Ve böylece Löhnberg'de mükemmel bir mali fırtına yaklaşıyordu. İdari bilim adamı Geißler'in açıkladığı gibi, belediye şu anda “boşluk tuzağına” sıkışan diğer yüksek borçlu belediyeler gibi bir kaderle karşı karşıya: “Artan vergi ve harçların yanı sıra kemer sıkma politikalarıyla her şeyi doğru yapsanız bile, bu pek mümkün değil” açığın kendisini ortadan kaldırmak için azaltılması mümkün.”
Devamını oku sonra Reklamcılık
Devamını oku sonra Reklamcılık
Borçlar şehri bölüyor
Borç dağını ödemenin tek şansı yardım programlarından geçiyor. Hessen, her yer arasında, buradaki ulusal modeldir. Devlet, 2018 yılında 180'e yakın belediyeden yaklaşık 5 milyar avroya yakın nakdi kredi kullanmış, böylece nakdi kredi portföyünde yüzde 95'lik bir düşüş yaşanmıştı. Artık belediyeler faiz ve geri ödemelerin ortalama üçte birini ödemek zorunda, gerisini devlet karşılıyor. Borçlar “Hessenkasse” adlı bir fona aktarılıyor ve 30 yılda ödeniyor. Löhnberg ayrıca 9 milyon euro tutarındaki borçlardan da kurtuldu. Daha radikal bir seçenek, NRW'nin 2023'te talep ettiği, federal ve eyalet hükümetleri tarafından finanse edilen eski borçların azaltılması olabilir. Ancak bunun için siyasi çoğunluk yok.
Alman Şehirler ve Belediyeler Birliği'nin (DStGB) genel müdür yardımcısı Uwe Zimmermann'a göre asıl kötülük, belediyelere “kamu gelirlerinden” daha fazla harcama ve yükümlülük getirilmesinde yatıyor. Tıpkı diğer belediyeler gibi Löhnberg de artık yıllarca sürecek bir yatırım birikimi tehdidiyle karşı karşıya.
Ancak kasabadaki altyapıdan daha fazlası bozulabilir. Küçük çocuğu olmayan Löhnberg'liler, kreş ebeveynlerinin bu şekilde davranmaması gerektiğini eleştiriyorlar. Ücretler gelmeseydi emlak vergisinin daha da artması gerekecekti. Facebook'ta topluluk içinde düşmanlık ve hakaretler var. Borç sadece hane halkını değil, toplumsal huzuru da zorluyor.
Tüm bunların sorumlusu olan Belediye Başkanı Frank Schmidt, aylarca süren hastalık izninin ardından yakın zamanda emekli oldu. Kendisi şu anda medyanın sorularını yanıtlamıyor. Bir zamanlar Löhnberg'in “yağmur yapıcısı” olarak anılan belediye binası patronu hâlâ bu toplulukta yaşıyor ve bir süredir ortalıkta görünmüyor.