Leipzig. Yapı taşları ve çakıl taşlarıyla gamalı haçlar yerleştirdiler ve “Yabancılar dışarı” şarkısını söylediler: dokuz ila on bir yaş arası çocuklar. Temmuz ayında Pirna'daki bir okul sonrası bakım merkezinde yaşananlar politikacıları şok etti; ancak bu aynı zamanda münferit bir durum da değil. LVZ ve SZ'nin talebi üzerine Devlet Okullar ve Eğitim Dairesi (Lasub), aşırı sağcı bir arka plana sahip olabilecek olay raporlarını değerlendirdi.
Daha sonra okuyun Reklamcılık
Daha sonra okuyun Reklamcılık
Yetkililer, 1 Ocak ile 30 Ekim 2024 arasında 136 olay sayıyor. Bu esas olarak anayasaya aykırı sembollerin kullanımıyla ilgili: gamalı haç grafiti ve Hitler selamı – sınıf sohbetinde buna karşılık gelen gönderiler. Liseler (60 rapor), liselerden (28 rapor), meslek okulu merkezlerinden (14 rapor) veya özel okullardan (13 rapor) daha fazla etkilenmektedir. Ancak ilkokullar giderek daha fazla rol oynuyor ve çocuklar da işin içine giriyor: Lasub, bu yıl şu ana kadar 21 olayın meydana geldiğini varsayıyor. Bir sözcünün “endişe verici” olarak nitelendirdiği bir gelişme.
Sayılar yalnızca bir kısmı göstermelidir
2023'te aşırı sağcı olayların sayısı zirveye ulaştı: Lasub 149 rapor aldı; bunların 10'u ilkokullardan geldi. Lasub, artışı öğretmenlerin artan duyarlılığıyla gerekçelendiriyor. Ancak sosyo-politik gelişmelerin de rol oynaması muhtemel: Saksonya'daki eyalet seçimlerinde genç seçmenlerin neredeyse üçte biri aşırı sağcı olduğu düşünülen AfD'yi seçti. Neo-Nazi gösterilerine katılanlar giderek daha da gençleşiyor.
Daha sonra okuyun Reklamcılık
Daha sonra okuyun Reklamcılık
Lasub, okullara çeşitli destek ve eğitimler sunmakta ve onları tavsiye sağlayan çeşitli kuruluşlarla buluşturmaktadır.
Resmi rakamların Saksonya'daki okullarda gerçekte olup bitenlerin yalnızca bir kısmını gösterdiğine inanıyorlar. Marlene Schultz şöyle diyor: “Çok tutarlı bir şekilde rapor veren ve yardım alan okul yöneticileri var; ancak aynı zamanda dış dünyada sorunlu bir okul olarak görülmek istemedikleri için sorunla kurum içinde ilgilenmeyi tercih edenler de var.” . Network for Democracy and Coura'da çalışıyor
ge (NDC) – destek arayan yöneticiler, öğretmenler ve okul sosyal hizmet uzmanları için bir iletişim noktası.
NDC'ye giderek daha fazla olay bildiriliyor: Ekim 2024'ün sonu itibarıyla bu sayı 100'dü. Bunlar Lasub ve polisin kaydettikleriyle nadiren eşleşiyor. Bu her zaman sert sağcı aşırıcılık, gamalı haçlar ve Hitler selamlarıyla ilgili değil, ön aşamalarla ilgili. Öğretmeye sızan anlatılarla ilgili: “kitlesel göç” veya “toplumsal cinsiyet çılgınlığı”. Öğretmenlerin bu görüşlerin nereden geldiğini ve bunların arkasında ne olduğunu sorması gereken, öğrenciler tarafından yapılan yanlış ifadelerle ilgili.
Daha sonra okuyun Reklamcılık
Daha sonra okuyun Reklamcılık
Schultz, olaylara kapılmamanın önemli olduğunu düşünüyor. Çok hedefe yönelik önleme çalışmalarının yürütülmesi önemlidir. İlkokulda bile: NDC, uygun öğretim materyalleri konusunda daha fazla eğitim sunuyor ve insanlık dışı ifadelerle baş etmeye yönelik kavramları destekliyor.
Hedeflenen etki
Ancak eğitim görevlisi ve ekibi de kendi sınırlarına ulaşıyor: “Halihazırda insanlık dışı davranışlar geliştirmiş gençlerin bulunduğu sınıflarda önleyici çalışmalar yapmak zor: geri kalanlar hiçbir şey söylemeye cesaret edemiyor” diyor Schultz. Bu durumda, öğretmenlerle yalnızca etkilenen öğrencilerle nasıl başa çıkılacağını, sınıf dışında insanların fikir alışverişinde bulunabileceği alanların nasıl yaratılabileceğini tartışabilirsiniz.
İster önleme ister müdahale olsun: Schultz, personelin ortak bir stratejisinin olması ve okul yönetiminden destek alınmasının önemli olduğunu düşünüyor. Ancak herkes bir arada kalsa bile sorunlar çıkabiliyor: Radeberg'deki Pestalozzi Lisesi “Irkçılığın Olmadığı Okul – Cesaretli Okul” ödülüne sahip. Bu yılki “Hoşgörü Günü”nde posterler yıkıldı ve “Nazi gibi hissetmeyin” yazan çıkartmalar kazındı. Ayrımcılığa karşı çalışan bir grubun üyeleri zorbalığa maruz kalıyor ve dışlanıyordu; öğrenciler ve öğretmenler bunu sadece birkaç gün önce kamuoyuna duyurdular.
NDC'den Marlene Schultz bunu doğruluyor: “Son yıllarda okullardaki olaylar yeni bir yöne doğru ilerledi: Irkçı açıklamalarla dikkat çeken gençler özellikle grup olarak yer işgal etmeye çalışıyor.” Öğrencilerin ayrımcılıkla mücadele etmeye kararlı oldukları alanları bozdular. Ayrıca sınıf veya öğrenci temsilcisi olarak atanmaları da giderek yaygınlaşıyor. Yani okul ikliminde söz sahibi olan ofisler için.
Bu makale ilk olarak Sächsische Zeitung'da yayımlandı.
Daha sonra okuyun Reklamcılık
Daha sonra okuyun Reklamcılık
Yetkililer, 1 Ocak ile 30 Ekim 2024 arasında 136 olay sayıyor. Bu esas olarak anayasaya aykırı sembollerin kullanımıyla ilgili: gamalı haç grafiti ve Hitler selamı – sınıf sohbetinde buna karşılık gelen gönderiler. Liseler (60 rapor), liselerden (28 rapor), meslek okulu merkezlerinden (14 rapor) veya özel okullardan (13 rapor) daha fazla etkilenmektedir. Ancak ilkokullar giderek daha fazla rol oynuyor ve çocuklar da işin içine giriyor: Lasub, bu yıl şu ana kadar 21 olayın meydana geldiğini varsayıyor. Bir sözcünün “endişe verici” olarak nitelendirdiği bir gelişme.
Sayılar yalnızca bir kısmı göstermelidir
2023'te aşırı sağcı olayların sayısı zirveye ulaştı: Lasub 149 rapor aldı; bunların 10'u ilkokullardan geldi. Lasub, artışı öğretmenlerin artan duyarlılığıyla gerekçelendiriyor. Ancak sosyo-politik gelişmelerin de rol oynaması muhtemel: Saksonya'daki eyalet seçimlerinde genç seçmenlerin neredeyse üçte biri aşırı sağcı olduğu düşünülen AfD'yi seçti. Neo-Nazi gösterilerine katılanlar giderek daha da gençleşiyor.
Daha sonra okuyun Reklamcılık
Daha sonra okuyun Reklamcılık
Lasub, okullara çeşitli destek ve eğitimler sunmakta ve onları tavsiye sağlayan çeşitli kuruluşlarla buluşturmaktadır.
Resmi rakamların Saksonya'daki okullarda gerçekte olup bitenlerin yalnızca bir kısmını gösterdiğine inanıyorlar. Marlene Schultz şöyle diyor: “Çok tutarlı bir şekilde rapor veren ve yardım alan okul yöneticileri var; ancak aynı zamanda dış dünyada sorunlu bir okul olarak görülmek istemedikleri için sorunla kurum içinde ilgilenmeyi tercih edenler de var.” . Network for Democracy and Coura'da çalışıyor
ge (NDC) – destek arayan yöneticiler, öğretmenler ve okul sosyal hizmet uzmanları için bir iletişim noktası.
NDC'ye giderek daha fazla olay bildiriliyor: Ekim 2024'ün sonu itibarıyla bu sayı 100'dü. Bunlar Lasub ve polisin kaydettikleriyle nadiren eşleşiyor. Bu her zaman sert sağcı aşırıcılık, gamalı haçlar ve Hitler selamlarıyla ilgili değil, ön aşamalarla ilgili. Öğretmeye sızan anlatılarla ilgili: “kitlesel göç” veya “toplumsal cinsiyet çılgınlığı”. Öğretmenlerin bu görüşlerin nereden geldiğini ve bunların arkasında ne olduğunu sorması gereken, öğrenciler tarafından yapılan yanlış ifadelerle ilgili.
Marlene Schultz, NDC“Irkçı söylemlerle dikkat çeken gençler özellikle grup halinde yer işgal etmeye çalışıyor.”
Daha sonra okuyun Reklamcılık
Daha sonra okuyun Reklamcılık
Schultz, olaylara kapılmamanın önemli olduğunu düşünüyor. Çok hedefe yönelik önleme çalışmalarının yürütülmesi önemlidir. İlkokulda bile: NDC, uygun öğretim materyalleri konusunda daha fazla eğitim sunuyor ve insanlık dışı ifadelerle baş etmeye yönelik kavramları destekliyor.
Hedeflenen etki
Ancak eğitim görevlisi ve ekibi de kendi sınırlarına ulaşıyor: “Halihazırda insanlık dışı davranışlar geliştirmiş gençlerin bulunduğu sınıflarda önleyici çalışmalar yapmak zor: geri kalanlar hiçbir şey söylemeye cesaret edemiyor” diyor Schultz. Bu durumda, öğretmenlerle yalnızca etkilenen öğrencilerle nasıl başa çıkılacağını, sınıf dışında insanların fikir alışverişinde bulunabileceği alanların nasıl yaratılabileceğini tartışabilirsiniz.
İster önleme ister müdahale olsun: Schultz, personelin ortak bir stratejisinin olması ve okul yönetiminden destek alınmasının önemli olduğunu düşünüyor. Ancak herkes bir arada kalsa bile sorunlar çıkabiliyor: Radeberg'deki Pestalozzi Lisesi “Irkçılığın Olmadığı Okul – Cesaretli Okul” ödülüne sahip. Bu yılki “Hoşgörü Günü”nde posterler yıkıldı ve “Nazi gibi hissetmeyin” yazan çıkartmalar kazındı. Ayrımcılığa karşı çalışan bir grubun üyeleri zorbalığa maruz kalıyor ve dışlanıyordu; öğrenciler ve öğretmenler bunu sadece birkaç gün önce kamuoyuna duyurdular.
NDC'den Marlene Schultz bunu doğruluyor: “Son yıllarda okullardaki olaylar yeni bir yöne doğru ilerledi: Irkçı açıklamalarla dikkat çeken gençler özellikle grup olarak yer işgal etmeye çalışıyor.” Öğrencilerin ayrımcılıkla mücadele etmeye kararlı oldukları alanları bozdular. Ayrıca sınıf veya öğrenci temsilcisi olarak atanmaları da giderek yaygınlaşıyor. Yani okul ikliminde söz sahibi olan ofisler için.
Bu makale ilk olarak Sächsische Zeitung'da yayımlandı.