Hindistan Yüksek Mahkemesi ‘Aile’ Tanımını Genişletiyor

Bakec

Member
YENİ DELHI — Hindistan Yüksek Mahkemesi, yasa kapsamındaki aile yardımlarının karma aileleri, eşcinsel çiftleri ve mahkemenin aile tanımını genişleterek “tipik” kabul ettiği diğer haneleri kapsayacak şekilde genişletilmesi gerektiğine karar verdi. Ülkenin muhafazakar geleneklerine meydan okuyan bir dizi mahkeme kararının sonuncusu ve kadınların ve eşcinsellerin hakları üzerinde önemli etkileri olabilir.

Mahkeme, kuzey Hindistan’daki bir devlet tıp enstitüsü olan işvereni, doğumdan sonra doğum izni başvurusunu reddeden bir hemşire olan Deepika Singh’in lehine karar verdi, çünkü kocasının önceki evliliğinden olan çocukları için zaten deva izni almıştı.

İki yargıçtan oluşan kürsü, “Hem hukukta hem de toplumda ‘aile’ kavramı, bir anne ve bir baba (zaman içinde sabit kalan) ve çocukları ile tek, değişmeyen bir birimden oluşmasıdır” dedi. bu ayın başlarında alınan ve bu hafta yayınlanan karar.


Emri yazan yargıç DY Chandrachud, “Bu varsayım, birçok ailenin bu beklentiye uymadığı gerçeğini görmezden geliyor” dedi.


Yargıç, “aile”nin hem biyolojik hem de biyolojik olmayan çocuklarla birincil bakıcı rollerini işgal eden çeşitli yetişkin konfigürasyonları tarafından tanımlanabileceğini yazdı.

“Bu sevgi ve aile tezahürleri tipik olmayabilir, ancak geleneksel muadilleri kadar gerçektir” diye yazdı. “Aile biriminin bu tür atipik tezahürleri, yalnızca kanunen korunmayı değil, aynı zamanda sosyal refah mevzuatı kapsamında sağlanan faydaları da eşit derecede hak ediyor.”

Bayan Singh’in davasını savunan bir avukat olan Akshay Verma, kararın ebeveyn yardımlarının kapsamını büyük ölçüde açtığını söyledi.

Yüksek Mahkeme’nin kararı nihaidir, ancak uygulama yetenekleri sınırlıdır ve bu kararın, özellikle Hindistan’ın daha muhafazakar bölgelerinde ne kadar acil pratik etkisinin olabileceği sorusunu açık bırakmaktadır. Ayrıca, birçok aile meselesi mahkeme dışında karara bağlanıyor.


Bununla birlikte, karar, aile meselelerinin – çocukların velayeti de dahil olmak üzere – genellikle evli olmayan ebeveynleri geniş ailelere karşı aile mahkemelerinde uzun kanunî savaşlarda karşı karşıya getirdiği bir ülkede kadınlar ve Hindistan’ın LGBTQ topluluğu için eşitlik yolunda bir kilometre taşı olarak selamlandı.


Örneğin, Hindistan yasaları çoğu durumda küçük çocukların velayetinin annelere verilmesini şart koşarken, ailelerin geleneksel bir Hint geleneği bağlamında, çocuğun babasıyla daha iyi durumda olduğunu iddia etme hakları vardır ve çoğu zaman bunu kullanırlar. birkaç neslin tek çatı altında yaşadığı ortak aile.


Hindistan hakkında devamını oku

  • Sütün Akışını Sağlamak:Hintli bilim adamları, ülkenin süt üreticilerinin ve hayvanların daha sıcak bir dünyaya uyum sağlamasına yardımcı olmak için yaratıcı hale geliyor.
  • bu Bölme, 75 Yıl Sonra : Pakistan’ın Hindistan’dan kaotik ayrılması, Güney Asya’nın çehresini ve jeopolitiğini değiştirdi. O zamandan beri, bölünmeler sadece daha katı hale geldi.
  • Yeni Delhi Okulları:Hindistan’ın başkentinde temel hizmetleri iyileştirme vaadiyle iktidara gelen Aam Aadmi Partisi, kentin yoksulluk döngüsünü kırmak isteyen milyonlarca aile için bir yaşam çizgisi görevi gören eğitim sistemini elden geçiriyor.
  • Mango Adam:Bahçıvanlık kredisine 300 çeşit mango ile Kaleem Ullah Khan, Hindistan’daki ve ötesindeki herkese meyvenin ve ağacının sonsuz potansiyelini anlatmakta hızlıdır.
Diğer durumlarda, bir çocuğun annesi ev dışında çalıştığı için aile mahkemeleri velayeti büyükanne ve büyükbabaya veya diğer akrabalara vermiştir.

Bir kadın hakları örgütü olan Saheli’nin aktivisti Anuradha Banerji, “Bu kararı memnuniyetle karşılıyoruz, çünkü uzun süredir ataerkilliğin temel taşı olan aile ve ev heteroseksüel fikirlerinden hareket ediyor” dedi. “Bu, insanların evliliğe yenik düşmemesine yardımcı olacak çünkü evlilik, ailenin yasal olarak anlaşılan tek tanımıydı. Bence bu, ailenin tanımında çok hoş bir değişiklik.”

Hindistan’daki bazı kadın hakları avukatları, aile mahkemelerini, bireysel hakları müzakere etmek yerine evlilik kurumlarını ve geleneksel çekirdek aileleri korumaya aşırı derecede odaklandıkları için eleştirdiler.

Yine de son on yılda, Yüksek Mahkeme toplumsal cinsiyet ve cinsellik, işyerindeki kadınlar ve şimdi aile ile ilgili daha muhafazakar görüşleri istikrarlı bir şekilde yonttu.

Hindistan’daki nihai yasal otorite olan bu mahkeme, bir baş yargıç ve anayasal meseleleri ele almak için kürsüler oluşturan düzinelerce yargıçtan oluşur. Hindistan cumhurbaşkanı tarafından atanan bu kişiler, ülkenin zorunlu emeklilik yaşı olan 65’e tabidir. Son yıllarda mahkeme, Hindistan’ın toplumsal cinsiyet ve cinsellik konusundaki toplumsal normlarını giderek daha fazla geri iterek, pek çok Kızılderili’nin kendilerinin bunları reddettiği gerçeğine açıkça bir selam verdi. normlar.


2014’te dönüm noktası niteliğinde bir kararla mahkeme, trans bireyleri kanunî korumalara ve sosyal yardımlara eşit erişimi hak eden üçüncü bir cinsiyet olarak tanıdı.


Yüksek Mahkeme, 2018’de eşcinselliği suç olmaktan çıkardı ve dünyanın en eski rızaya dayalı eşcinsel seks yasaklarından birini bozdu.

Eylül ayında mahkeme, kadınların en üst düzeyde askeri kariyer yapmaları için kapıyı açtı ve Mayıs ayında polise kadınların fuhuş yapma hakkına saygı duymasını emretti.

Eşcinsellik konusundaki çığır açan karardan bu yana, aktivistler eşcinsel evliliği yasallaştırmak ve evliliğin faydalarını aynı cinsiyetten ev içi birliktelikleri de kapsayacak şekilde genişletmek ve aynı cinsiyetten çiftlerin çocukları büyütmesine ve evlat edinmesine izin vermek için mahkemelere dilekçe veriyorlar.

Bu çaba, Hindistan’ın dini çeşitliliğini barındırmaya yönelik karmaşık bir yaklaşımla karşı karşıya kaldı.

Hindistan’da evlilik, sömürge dönemine dayanan ve inançlar arasında değişen bir dizi dini, kişisel yasa ve Özel Evlilik Yasası adı verilen laik bir yasa tarafından yönetilir. Her ikisi de evliliği bir erkek ve bir kadın birliği olarak tanımlar.

Hindistan hükümeti, eşcinsel evliliğin yasallaştırılmasının Hindistan’ın kanunî sisteminin elden geçirilmesini gerektireceğini söyledi.

Geçen yıl Delhi Yüksek Mahkemesinde görülen bir davada hükümet, “ülkedeki hassas kişisel kanunlar dengesine tamamen zarar vereceğini” öne sürerek böyle bir değişikliğe şiddetle karşı çıktı.


Uzmanlar, bu hafta açıklanan Yargıtay kararının Delhi Yüksek Mahkemesi davasındaki davacılara davalarını yeniden denemeleri için gerekçe verdiğini söyledi.


Uzmanlar, 2018 kararından farklı olarak, bu ayki aile tanımını genişleten karara kamuoyu tepkisinin bastırıldığını, ancak etkilerinin geniş kapsamlı olabileceğini söyledi.

Karar, taşıyıcı annelik, evlat edinme veya yardımcı üreme teknolojileri yoluyla çocukları olan ebeveynleri özel olarak ele almıyor. Yeni Delhi’deki Sosyal Araştırmalar Merkezi direktörü Ranjana Kumari, sosyal gerçeklerin yasalardan çok daha hızlı değiştiği bir ülkede geleneksel olmayan ailelerin haklarının kapsamını netleştirmek için benzer davalara karar verilmesi gerekebileceğini söyledi.

“Bilim değişiyor, teknoloji değişiyor. İnsanların ilişkileri değişiyor,” dedi Bayan Kumari. “Toplumun tamamı toplumsal dönüşümler yaşıyor. Aile bağlamında, tanınması gerekiyor. ”
 
Üst