Göçmenlerin Canlarını Almadan Önce Zahmetinden Kurtulan Bir Köprü

Bakec

Member
18 yaşında, Habibul Şeyh okulu bıraktı ve daha iyi bir yaşam vaadi için doğu Hindistan’daki evini terk etti ve ülkenin diğer tarafındaki hareketli bir sanayi kentini çağırdı.

Batı Bengal eyaletinden Gujarat’a trenle seyahat etti ve bir kuyumcu dükkanında iş buldu ve burada diğer genç göçmenlerle dolu bir odanın bir köşesini kiraya verecek kadar kazandı. Geriye kalan kazancın çoğunu eve gönderdi.

Pazar günü, uzun çalışma saatlerinin angaryasından biraz rahatlamak için, Gujarati’de “jhoolta havuzu” veya sallanan köprü olarak bilinen, yeni açılan bir asma köprüde arkadaşlarına ve yüzlerce kişiye katıldı.

Pazar akşamı çöken ve yaya kalabalığını Morbi kasabasındaki Machchhu Nehri’ne gönderen yapının üzerindeydi. Yüzemeyen Şeyh Bey, onlarca çocuk ve onun gibi çok sayıda göçmen işçi de dahil olmak üzere hayatını kaybeden 134 kişi arasındaydı.


Hükümetin kurbanların aileleri için çabucak açıkladığı nakit tazminat, on milyonlarca Hindistan’ın yoksulluktan kurtulma yolundaki en savunmasız mücadelesi olarak, Bay Şeyh gibi göçmenlerin hayatını – ve ekonomik umudunu – telafi etmek için çok az şey yapacak. pandemi sırasında suya düştüler.

Habibul’un babası Mahibul Sheikh, Batı Bengal’deki Keşabbati köyünden “Hayallerimiz yıkıldı” dedi. “Tek umudumuz oydu”

Salı günü, aileler afetten iki gün sonra kayıplarıyla boğuşurken, polis bunun nedeninin yanı sıra yerel bir saat ve ev elektroniği üreticisinin Mart ayında Victoria’yı tamir etmek ve işletmek için bir hükümet sözleşmesini nasıl kazandığına ilişkin soruşturmaya devam etti. -çağ köprüsü.

Şirketin yöneticilerinden ikisi ve yedi düşük rütbeli işçi, ihmal nedeniyle ölüme sebebiyet vermek de dahil olmak üzere Pazartesi günü tutuklandı. Bir polis şikayeti, Ajanta Manufacturing şirketinin yerel makamlar tarafından onaylanmadan köprüyü yeniden açarak “sorumsuz ve dikkatsiz bir hareket” yaptığını söyledi.

Salı günü nehirde kurtarma botları. Köprünün çökmesi sonucu hayatını kaybedenler arasında onlarca çocuk da vardı. Kredi… Rafiq Maqbool/Associated Press

Oreva Group adını da taşıyan şirket, yedi ay süren onarımların ardından köprüyü çökmeden dört gün önce onay almadan açtığı iddiasına yanıt vermedi. Ayrıca yapının yayalarla bu kadar kalabalık olmasına nasıl izin verdiği konusunda da yorum yapmadı.


Yerel yönetim daha önce köprüde bir seferde 20 kişilik bir sınır koymuştu, ancak talimatlara asla uyulmadı. Pazar günkü çöküşten kaynaklanan ölü ve yaralıların toplam sayısı, çelik kabloların yol vermesi nedeniyle 755 fit uzunluğundaki yaya köprüsünde 300’den fazla kişinin olduğunu gösterdi.

Köprü geçen hafta yeniden açıldığında, Ajanta’nın başkanı Jaysukhbhai Patel, olayı kutlamak için bir tören düzenledi. İki gün önce gazetecilere, şirketin aşırı kalabalığı önlemek için bir biletleme sistemi getirdiğini söylemişti. Şirket, biletler için 20 sent veya daha az ücret alarak köprüden çok az para kazanmaya devam etti.

Bay Patel, “İnsanlar mülke zarar vermeden sorumlu davranırlarsa, bu yenileme önümüzdeki 15 yıl boyunca devam edebilir” dedi.

Morbi belediyesinde üst düzey bir yetkili olan Sandeepsinh Zala, Ajanta’nın hükümete yeniden açılma planları hakkında bilgi vermediğini, bu nedenle herhangi bir güvenlik denetimi yapılmadığını söyledi.

Köprünün yakınında yaşayan sakinler, şirketin günler öncesindeki büyük açılış kutlamasından sonra, yerel yetkililerin köprünün açık olduğunu bilmemelerinin mantıksız olduğunu söyledi.

Bir sakin, Kamila Ben, “Yalan söylüyorlar” dedi. “Bütün devlet adamları bunu biliyordu.”

Felaket, Gujarat’ın kontrolünü iktidardaki Bharatiya Janata Partisi’nden almak için zorlu bir mücadele içinde olan ve BJP’yi köprü operatörüyle yozlaşmış ilişkilerle suçlayan Aam Aadmi Partisi ile hızla siyasallaştı.


Bir BJP eyalet yetkilisi, partinin Morbi hükümetinin köprü ihalesini vermesiyle hiçbir ilgisi olmadığını söyledi.

Batı Gujarat eyaletinin başbakanı Bhupendra Patel, köprünün çökmesinin ardından Salı günü istifasını talep etti. Kredi… Adnan Abidi/Reuters

Köprünün çöküşünün, Başbakan Narendra Modi yönetimindeki ulusal hükümeti de kontrol eden BJP için siyasi bir sorumluluk teşkil edip etmeyeceği belirsizliğini koruyor.

Yeni Delhi’de siyasi analist olan Arati Jerath, “Seçime bir aydan fazla zaman var ve halkın dikkati yakında başka bir şeye kayacak” dedi.

Yine de Bay Modi, Morbi’de hayatta kalanların tedavi edildiği bir hastaneyi ziyaret etmek için memleketi Gujarat çevresindeki yoğun bir kampanya programından ayrıldı.

Hindistan’ın kalıcı VIP kültürünün bir işareti olarak, bazı akrabalar, devlet hastanesinin Bay Modi’nin ziyareti için sevdiklerini bulmalarına yardımcı olmak için çok meşgul olduğundan şikayet etti.

Bir adam, Vinod Dapat, yerel bir televizyon haber istasyonuna hastane koridorlarında yürüdüğünü, pazar günü bir gezi için köprüye giden kayınbiraderinin kızını ve nişanlısını bulamadığını söyledi.


“Kimse bize bir şey söylemiyor. Hastane Başbakan için duvarlarını boyamakla meşgul” dedi ve “Ülkemizin hali bu” dedi.

Bir işadamı olan Prashant Amrutioya, 12 akrabasını hastanenin morgunda buldu. Amcası ve halası, kızları ve diğer sekiz akrabası beyaz kefenlerle sıraya dizilmişti.

Güvenlik normlarının rutin olarak çiğnendiği Hindistan’da, ihmal suçları genellikle cezasız kalıyor.

Son on yılda bir dizi ölümcül altyapı arızasında net bir model ortaya çıktı: Ölüler sayılara indirgendi. Yolsuzluk veya adam kayırma iddiaları yapılıyor. Şirketler ve müteahhitler suçlanıyor. Hindistan’ın kalabalık yargı sisteminde mahkeme davaları yıllarca sürüyor. Kamu görevlileri yara almadan kurtulur.

Yeni Delhi’deki Planlama ve Mimarlık Okulu’nda profesör olan Sewa Ram, “Bu gibi felaketlerle noktalanan yakın tarihimize rağmen, alınan herhangi bir yönerge veya güvenlik önlemi yok” dedi. “Sorumluluk sabitlenmedikçe ve suçlu cezalandırılmadıkça, bunun gibi felaketlerin tekerrür ettiğini göreceğiz.”

Pazartesi günü çöküş alanından enkaz kaldırılıyor. Başbakan Narendra Modi, felaketten kurtulanların tedavi edildiği bir hastaneyi ziyaret etti. Kredi… Reuters

Morbi sakinleri röportajlarda, sanayi kentlerini diğerlerinden ayıran tarihi mekanlardan biri olan 143 yıllık asma köprüyü gururla izlediklerini söylediler.

Gujarat’ın en büyük şehri Ahmedabad’ın yaklaşık 125 mil batısında yer alan Morbi, Hindistan’ın seramik üretiminin merkezidir ve fabrikaları binlerce göçmen işçiyi çekmektedir.


Pandemi sırasında, Morbi ve diğer ekonomik merkezler, işyerlerinin kapatıldığı açlıktan korkan göçmen işçiler, Pakistan’ı oluşturan 1947 bölünmesinden bu yana Hindistan’daki en büyük insan göçüyle evlerine döndükçe nüfuslarının boşaldığını gördü.

Hindistan, Mart 2020’de salgını durdurmak için ekonomisini kilitledikten sonra tahminen 140 milyon kişi işini kaybetti. Ekonomi ve özellikle imalat sektörü hala toparlanıyor.

Köprünün yıkılmasına aşırı kalabalık, hatalı onarımlar veya diğer faktörlerin neden olup olmadığı belirsiz olsa da, görgü tanıkları çökmeden kısa bir süre önce düzinelerce gencin halatları sallamaya başladığını kaydetti.

Çökmeden kurtulan Madhvi Salesh, eşiyle köprüde fotoğraf çeken kardeşinin dehşete düştüğünü söyledi. Saniyeler içinde sağır edici bir ses duyduğunu söyledi. Daha sonra, ayak parmakları altından satın almak için kavrayarak su altında mücadele ediyordu.

Sarkan bir kabloya tutunmayı başardı ve onu nehrin kenarına çekmek için kullandı. Kardeşi ve karısının kayıp olduğunu anlayınca aynı sarkan kabloyu kullanarak suya geri döndü.

Onları dört saat sonra devlet hastanesi morgunda buldu.

Bu bir kaza değil, masum insanların katledilmesiydi” dedi. “Birileri bu cinayetlerin bedelini teselli etmeli.”

Hasarlı köprünün yanında. Görgü tanıkları, gençlerin çökmeden önce kabloları salladığını söyledi. Kredi… Reuters

Salı sabahı, yerel bir dükkan sahibi olan Devesh Mehta, polis Bay Modi’nin ziyaretine hazırlanmak için köprünün bir ucundaki budaklı molozları temizlerken nehir kıyısında oturdu.

65 yaşındaki Bay Mehta, yıllar boyunca sık sık genç erkeklerin köprüyü salladığını, sallanan kabloların inlediğini gördüğünü söyledi.

“Aptallığımız yüzünden bu şehrin dikkate değer bir anıtını yok ettik” dedi. “Şimdi gitti ve onunla birlikte bu yerin ruhu.”

Sameer Yasir, Morbi, Hindistan’dan ve Yeni Delhi’den Emily Schmall bildirdi. Hari Kumar, Yeni Delhi’den raporlamaya katkıda bulundu.
 
Üst