Gin Boom Hindistan’ı Değiştirmeye Çalışıyor, Tek Seferde Bir İçki Fabrikası

Bakec

Member
Oda küçüktü, bir garajdan büyük değildi, Hindistan’ın bereketli ve özgür Goa eyaletinin tepelerine gömülmüştü ve Siddharth Girimon cin yapmakla meşguldü. Duvara dayalı bir pinpon masasının üzerinde, Batı Hindistan’dan gelen bir yığın yeşil kakule kabuğu fıstık gibi elle soyulmuştu. Lezzet deneyleri için bir cam seti bir rafta duruyordu ve içki fabrikasının diğer tarafında, bakır bir imbikten çelik bir teneke kutuya günlük akan su damlıyordu.

Berrak ve hoş kokulu, Bay Girimon ve patronunun Hindistan hakkında yeni bir tür hikaye anlatmasını umduğu 70 kasa daha olma yolunda ilerliyordu – tarihe batmış ama aynı zamanda genç, daha çağdaş bir neslin yaratıcılığını da sergiliyor. .

Gözlükleri, uzun saçları ve dar bir konu için okyanuslar dolusu coşkusuyla bir kimya öğrencisini andıran bir damıtıcı olan 25 yaşındaki Bay Girimon, “Bunun arkasındaki fikir yalnızca Hint bitkilerini kullanmaktı” dedi. “Hindistan’ın cinle neler yapabileceğini göstermek istedik.”

Japonya’dan Kenya’ya, dünya zaten zanaatkar ruhları hareketleriyle çalkalanıyor, ancak Goa’da cinlerin çiçek açması, değişen pazar zevklerine selam vermekten fazlasını sunuyor. Yerel karışımlar, Hindistan’ın alkole karşı muhafazakar tutumuna ve ülkenin genellikle aptallaştırıcı bürokrasisine meydan okuyor ve daha ağır soruları gündeme getiriyor: Ulusal gurur bir şişeden çıkarılabilir mi? Ruhlarda yenilik, Hindistan’ın kendisi hakkında nasıl düşündüğünü ve dünyanın Hindistan’ı nasıl gördüğünü değiştirebilir mi?


Bay Girimon’un şirketi Nao Spirits, aniden ortaya çıkan düzinelerce şirketten biridir. Yakın zamanda yapılan bir ziyaret sırasında musluktaki cin, ardıç için Sanskritçe kelime olan Hapusa adlı birinci sınıf bir şeydi. Bu küçük meyveler, “genever” adını taşıdığı 16. yüzyıl Hollanda’sında ilk yapıldığından beri cinlerin ana maddesi olmuştur.

Nao Spirits’ten Siddharth Girimon, Goa’daki içki fabrikasında taze damıtılmış Hapusa cinini tatmaya hazırlanıyor. Kredi… The New York Times için Anindito Mukherjee
Nao Spirits cininde kullanılan Himalaya ardıç meyveleri. Kredi… The New York Times için Anindito Mukherjee

Pek çok cin uzmanı, en iyi ardıçın Makedonya’dan geldiği konusunda ısrar ediyor; Hapusa, zerdeçal, çiğ mango ve zencefil gibi diğer yerel malzemelerle birlikte Himalayalardan toplanan daha büyük ardıç meyvelerine dayanarak aksini savunuyor.

Nao Spirits, 2017’de Goa’dan ilk kez küçük parti bir cin ürettiğinde ve yerel bir şişeleyiciyle devlet izni almak için ortaklık kurduğunda, hiç kimse yüzyıllardır baharat ticaretinin beşiği olan Hindistan ile cin arasında bağlantı kurmamış gibiydi. portreyi aydınlatmak için kullanılan şifalı bitkiler ve diğer bitkilerle dolu boş bir alkol tuvalidir.


Sadece birkaç yıl sonra, Goan cin bol ve renkli bir buket haline geldi. Adını Everest Dağı’nın birkaç mil batısındaki Pumori Dağı’ndan alan Pumori cin, diğer yerel botaniklerle birlikte Himalaya ardıçlarını da kullanır. Jin Jiji, bir Goan spesiyalitesi olan kaju fıstığı ekleyen Hint ardıcına güvenirken, Matinee cin Goan karabiber içerir. Samsara ve GinGin ayrıca bir miktar kenevir de dahil olmak üzere yerli Hint malzemeleri kullanır.


Hindistan hakkında daha fazlası

  • Büyük ekranda:Bir Bombay sinemasında 1995’ten beri neredeyse her gün “DDLJ” filmi gösteriliyor. Bugünün Hindistan’ı pek çok yönden ekranda Hindistan’a benziyor.
  • Hindistan’ın Cram Şehri:Kota’da, ülkenin dört bir yanından gelen öğrenciler, çoğu başarısız olacak olan seçkin üniversite kabul sınavları için özel ders almak için yüksek ücretler alıyor.
  • Bekar Kadın Olarak Kiralama:Evliliği erteleyen veya reddeden ve kendi başlarına yaşayan Hindistan’daki bekar çalışan kadınlar, genellikle çileden çıkaran bir barınma arayışıyla karşı karşıya kalıyor.
  • Modi Belgeseli: Hindistan hükümeti, Başbakan Narendra Modi ile ilgili bir BBC belgeselinin Hindistan’da izlenmesini engellemeye çalışıyor. Ülke genelindeki öğrenciler direniyor.
Tüm bu cin büyümesi, hiçbir zaman gerçekten güçlü bir alkol kültürüne sahip olmayan bir ülkeye ulaştı – Hindistan genellikle cin toniğin evi olarak adlandırılır, ancak bu bir İngiliz meselesiydi.

Hindistan’ın 1948 Anayasası aslında eyaletleri sarhoş edici içki ve uyuşturucuların yasaklanması için çalışmaya yönlendirdi. Aralarında Başbakan Narendra Modi’nin memleketi Gujarat’ın da bulunduğu bir avuç ülke şu anda alkol satışını ve tüketimini yasaklıyor. Diğer bölgeler yasağı denedi ve sonra vazgeçti, ancak Hindistan’ın çoğunda evde bir kokteyl içmek bile o kadar tabu ki, birkaç onsluk küçük şişeler likör satışlarının çoğunu oluşturuyor.


Ancak Goa daha müsamahakar. Güneyde küçük bir kıyı eyaleti, 1961’e kadar Portekiz toprağıydı. Eyalet daha çok Hristiyan, kiliseler düğün beyazına ve kanarya sarısına boyanmış, virajlı kırsal yolları aydınlatıyor. Ve dinin ötesine geçen nedenlerle – Goa 16. yüzyıldan beri küresel ticaretin merkezi olmuştur – halkı her türlü konuda daha açık fikirli olmakla övünmüştür.

Buna içki içmek de dahildir.

Goa, alkole karşı diğer Hint eyaletlerinden daha liberal bir tavır sergiliyor. Kredi… The New York Times için Anindito Mukherjee
Goa’da satılan cin genellikle diğer eyaletlerde satılamaz. Kredi… The New York Times için Anindito Mukherjee

Goa’da bir saat araba sürün ve kontrast bariz: Sokaklardan içki dükkanlarının vitrinlerinde büyük şişeler görülebilir. Barlar bir araya toplanmış ve alkol üzerindeki vergiler, içki içmeyi caydırmak için daha çok çalışan diğer eyaletlerde ödenmesi gerekenin onda biri kadar az.


Ailesi Goa’nın önde gelen likör dağıtım şirketinin sahibi olan ve kendisi de kaju çiçeği veya hindistan cevizinden yapılan yerel bir likör olan feni damıtıcısı olan Hansel Vaz, “Goanlar sadece farklı,” dedi. “Varlığımızın her zerresiyle.”

Margao yakınlarındaki kendi likör dükkanı, neredeyse yarısı yerel olan yaklaşık 60 marka cin içeren tabandan tavana geniş bir rafa sahiptir. Bunların çoğu yalnızca Goa’da satın alınabiliyor çünkü diğer eyaletler satış için damıtma lisansı vermekte tereddüt ediyor.

Kuzey Goa’da, Khalil Bachooali ve eşi Devika Bhagat, düzenleyici prangaların gevşetilmesi için yetkililerle lobi yaparak bunu değiştirebileceklerini umuyorlar.

Bay Bachooali, Tamras cin yaptıkları ve kısa süre önce tadımlar için şık bir ziyaretçi merkezi açan Adventurist Spirits içki fabrikasında yaptığı bir gezide, Hint cininin açıkça tanımlanması ve yasanın “Hint yapımı yabancı likör” kategorisinden ayrılması gerektiğini savundu. . Bunu gerçekleştirmenin en iyi yolunun zanaat çırçırlarının denizaşırı ülkelerde başarılı olması olabileceğini de sözlerine ekledi.

Arka planda içki fabrikası ile Goa’daki Tamras tesisinde cin bazlı bir kokteyl yapan bir barmen. Kredi… The New York Times için Anindito Mukherjee
Nao Spirits ilk olarak içki fabrikasında Greater Than adlı kuru bir cin üretti. Hindistan’da en çok satan zanaat çırçırlarından biridir. Kredi… The New York Times için Anindito Mukherjee

Tamras, Hapusa ve bir başka popüler cin olan Stranger and Sons da dahil olmak üzere birçoğu, şimdiden uluslararası ödüller kazanmaya başladı. Küresel pazarlar onları karşılıyor gibi görünüyor. Hapusa artık ABD’de satılıyor. Tamras önümüzdeki ay Maldivler ve Türkiye’de satışa sunulacak – daha önce, Bay Bachooali, Delhi’den satın alınabileceğini belirtiyor.

İçki fabrikasında barın arkasında dururken, “Hindistan ihracata bayılır,” dedi. “İhracat yaptıktan ve kendimizi yurt dışına yerleştirdikten sonra, bu vaka incelemesini alıp buraya geri getiriyoruz.”

Bay Bachooali, cin tarihi ve Hindistan bürokrasisi hakkında, kendisinin ve başarılı bir senarist olan eşinin Londralı bir barmen tarafından Hindistan’ın “cin sahnesinin” nasıl göründüğünü sormasının ardından damıtma işine nasıl girdikleri hakkında iki saat boyunca konuştuktan sonra açıklığa kavuşturdu. bir veya iki saha toplantısı gördüğünü söyledi. Hâlâ ağırlıklı olarak bir film ve reklam yapımcısı olarak çalışıyor ve tam olarak ne zaman duracağını veya iki elini vurgulamak için bara tokat atacağını biliyordu.

Bu tür satıcılık Goa’da gece hayatı kültürüne de girdi. Sahile yakın, Thalassa adlı, ten rengi ve beyaz paleti Miami veya Mikonos’u çağrıştıran modern bir restoran ve plaj kulübünde, barın arkasındaki duvar yerel cinlere parlak ışıklar tutuyordu. İçecek menüsünde “yerel alkollü içeceklere dayalı miksoloji” yer alıyordu.

Goa, Panjim’in eteklerindeki Thalassa barı. Kredi… The New York Times için Anindito Mukherjee
Goa’nın cin üreticileri, seçilmiş liderleri alkol yasalarını gevşetmeye ikna etmeyi umuyor. Kredi… The New York Times için Anindito Mukherjee

21 yaşındaki Jatin Thakur, birkaç ay önce Himalayalar yakınlarındaki küçük bir kasabadan ilk barmenlik işi için oraya gelmişti. “Kardan geliyorum” dedi.


Hapusa’yı yapan Bay Girimon gibi, Goa’ya farklı bir şey için taşınmıştı – daha hoşgörülü, girişimci bir zihniyet. Belki sadece ruhlar konuşuyordur, ancak Hindistan’ın girişimci girişimcileri aynı zamanda zanaatlarının dünyanın Hindistan’ı kaplanlar, filler ve kadim din diyarından daha fazlası olarak görmesine yardımcı olacağını umuyor.

Kısa bir süre önce Hint kriket sopalarından elde edilen odunla tütsülenmiş bir cin çıkaran Nao Spirits’in kurucusu 35 yaşındaki Anand Virmani, “Burası çağdaş Hindistan” dedi. “Yapmak istediğimiz, bizi çağdaş bir ülke olarak temsil eden benzersiz şeyler, benzersiz hikayeler yaratmak. Ben de çağdaşlığın altını çiziyorum.”
 
Üst