Birinci Türk pilotu olan Mehmet Fesa Evrensev’in Türk semalarında birinci uçuşunu gerçekleştirdiği gün olan 26 Nisan, Dünya Pilotlar Günü olarak kutlanıyor. Pilot sayısında git gide artış görülürken bugüne özel pilot Sezen Sarı, pilotlukla alakalı bilgilendirmeler yaparken, tekliflerde bulunuyor.
28 yaşında Türkiye’nin genç bayan pilotlarından olan Sezen Sarı, 4 yıldır gökyüzünde çalışmasıyla, 2 bin saat uçuşu bulunduğunu belirtti. Bu da yılın dörtte birini gökyüzünde geçirmesi manasını taşıyor. Ön yargılara aldırış etmediğini belirten Sezen Sarı, güçlü çalışmaların kararı pilot olarak karşılığını aldığını deklare etti.
pilot sezen sarı
Adana’da dünyaya gelen Sezen Sarı, pilot olma kıssasını lisana getirdi: “Memur bir ailenin tek çocuğuyum. Konservatuar okumayı düşünüyordum. Fakat 15 yaşında bindiğim uçakta, pilotluk hayalim başladı. Uçakta kaptanlarla sohbet etme fırsatı buldum ve kaptan pilot gelecekte ne olmak istediğimi sordu. çabucak hemen emin olmadığımı söylemiş olduğimde ise, ‘Benim de senin yaşlarında bir kızım var ve pilot olmak istiyor. Sen de istemez misin’ dedi ve o an birinci havacılık tohumu aklıma düşmüş oldu.” açıklamasında bulundu.
pilot sezen sarı
KUVVETLİ EĞİTİMLERİNDEN BAHSETTİ
Pilotlukla alakalı bilgi vermeye devam eden Sezen Sarı, pilotların nasıl bir eğitimden geçtiğini deklare etti. “Annemin takviyesi yardımıyla üniversitede birinci tercihim olan Türk Hava Kurumu Üniversitesi Pilotaj kısmına kabul edildim. 2015’de Ankara Türk Hava Kurumu Uçuş Akademisinde birinci lisansım olan PPL (özel pilot lisansı) lisansımı aldım. 2016’da ise üniversite tarafınca PIC (yalnız bakılırsarek uçuşlar) uçuşlarımı tamamlamak için Amerika Kaliforniya’ya gönderilen gruptaydım. Amerika’dan döndükten daha sonra ise üniversitede ATPL derslerimizi tamamlayıp CPL lisansımı almak İzmir-Selçuk Türk Hava Kurumu Uçuş Akademisine gittim ve 2018’de CPL-IR ME (Ticari Pilot Lisansı – Aletli Uçuş ve Çift Motor) lisansımı aldım. 4 yıldır da SunExpress Havayolları’nda ikinci pilot olarak çalışıyorum.”
pilot sezen sarı
TEKLİFLERDE BULUNDU
Mesleğinin püf noktalarından bahseden Sarı, “Bir hava aracı kullanabilmek için tüm dikkatinizi vermeniz ve tıpkı anda birden çok işe odaklanabiliyor olmanız gerekiyor, bu da gerilime sebep oluyor. O yüzden bu mesleğin en büyük gerekliliklerinden biri de gerilimle yeterli gayret edebiliyor olmanız bence. Eğitim boyunca da bunu öğreniyorsunuz. Uçaktaki insanların tüm sorumluluğu sende. Her tarafta gözün olmalı. İnançlı kalkış-iniş, pilotun bilgisi ve tecrübesine bağlıdır. Hatta ömrümün en güzel inişini annemi İzmir’den Adana’ya uçurduğumda yaptım. Tarifsiz bir mutluluktu.” sözlerini kullandı.
pilot sezen sarı
“KADIN İSTEDİĞİ HER ŞEYİ BAŞARIR”
Bayanların havacılıks ektöründeki yerinden bahseden Sarı, “Toplum tarafınca bayanlara dayatılan kalıpların epeyce hayli haricinde bir meslekte çalışıyoruz lakin önümüzde Sabiha Gökçen üzere tüm havacıların idolü olan bir bayan var. Ben pilot olup uçuşa birinci başladığımda ehliyetim bile yoktu. Yani araba kullanmadan uçak kullanmayı başardım. Bir bayan istediği her şeyi başarabilir.” açıklamasında bulundu.
28 yaşında Türkiye’nin genç bayan pilotlarından olan Sezen Sarı, 4 yıldır gökyüzünde çalışmasıyla, 2 bin saat uçuşu bulunduğunu belirtti. Bu da yılın dörtte birini gökyüzünde geçirmesi manasını taşıyor. Ön yargılara aldırış etmediğini belirten Sezen Sarı, güçlü çalışmaların kararı pilot olarak karşılığını aldığını deklare etti.
pilot sezen sarı
Adana’da dünyaya gelen Sezen Sarı, pilot olma kıssasını lisana getirdi: “Memur bir ailenin tek çocuğuyum. Konservatuar okumayı düşünüyordum. Fakat 15 yaşında bindiğim uçakta, pilotluk hayalim başladı. Uçakta kaptanlarla sohbet etme fırsatı buldum ve kaptan pilot gelecekte ne olmak istediğimi sordu. çabucak hemen emin olmadığımı söylemiş olduğimde ise, ‘Benim de senin yaşlarında bir kızım var ve pilot olmak istiyor. Sen de istemez misin’ dedi ve o an birinci havacılık tohumu aklıma düşmüş oldu.” açıklamasında bulundu.
pilot sezen sarı
KUVVETLİ EĞİTİMLERİNDEN BAHSETTİ
Pilotlukla alakalı bilgi vermeye devam eden Sezen Sarı, pilotların nasıl bir eğitimden geçtiğini deklare etti. “Annemin takviyesi yardımıyla üniversitede birinci tercihim olan Türk Hava Kurumu Üniversitesi Pilotaj kısmına kabul edildim. 2015’de Ankara Türk Hava Kurumu Uçuş Akademisinde birinci lisansım olan PPL (özel pilot lisansı) lisansımı aldım. 2016’da ise üniversite tarafınca PIC (yalnız bakılırsarek uçuşlar) uçuşlarımı tamamlamak için Amerika Kaliforniya’ya gönderilen gruptaydım. Amerika’dan döndükten daha sonra ise üniversitede ATPL derslerimizi tamamlayıp CPL lisansımı almak İzmir-Selçuk Türk Hava Kurumu Uçuş Akademisine gittim ve 2018’de CPL-IR ME (Ticari Pilot Lisansı – Aletli Uçuş ve Çift Motor) lisansımı aldım. 4 yıldır da SunExpress Havayolları’nda ikinci pilot olarak çalışıyorum.”
pilot sezen sarı
TEKLİFLERDE BULUNDU
Mesleğinin püf noktalarından bahseden Sarı, “Bir hava aracı kullanabilmek için tüm dikkatinizi vermeniz ve tıpkı anda birden çok işe odaklanabiliyor olmanız gerekiyor, bu da gerilime sebep oluyor. O yüzden bu mesleğin en büyük gerekliliklerinden biri de gerilimle yeterli gayret edebiliyor olmanız bence. Eğitim boyunca da bunu öğreniyorsunuz. Uçaktaki insanların tüm sorumluluğu sende. Her tarafta gözün olmalı. İnançlı kalkış-iniş, pilotun bilgisi ve tecrübesine bağlıdır. Hatta ömrümün en güzel inişini annemi İzmir’den Adana’ya uçurduğumda yaptım. Tarifsiz bir mutluluktu.” sözlerini kullandı.
pilot sezen sarı
“KADIN İSTEDİĞİ HER ŞEYİ BAŞARIR”
Bayanların havacılıks ektöründeki yerinden bahseden Sarı, “Toplum tarafınca bayanlara dayatılan kalıpların epeyce hayli haricinde bir meslekte çalışıyoruz lakin önümüzde Sabiha Gökçen üzere tüm havacıların idolü olan bir bayan var. Ben pilot olup uçuşa birinci başladığımda ehliyetim bile yoktu. Yani araba kullanmadan uçak kullanmayı başardım. Bir bayan istediği her şeyi başarabilir.” açıklamasında bulundu.