Energy Crunch’ta Almanya Isıyı Azaltıyor, ancak Otoyol Hızlarını Sınırlamıyor

Bakec

Member
BERLİN – Almanya, bu kış daha da kötüleşmesi beklenen bir enerji kriziyle mücadele etmek için her türlü önlemi deniyor. Kamu binaları sadece 66 dereceye kadar ısıtılabilir ve çoğu özel havuz hiç ısıtılamaz. Bu aydan itibaren, reklam panoları ve diğer önemli noktalar saat 22.00’de kararıyor Hükümet, ülkenin son iki nükleer reaktörünün ömrünü bile uzattı.

Ancak görünüşe göre Almanya’nın yapmayacağı tek şey, efsanevi otobanlara genel bir hız sınırı koymak, benzin tasarrufu ve karbondioksit emisyonlarını azaltabilmesine rağmen bir öneri gündeme getirildi – ve düşürüldü -.


Hız sınırı konusunun Almanya’da özel bir yankısı var, Amerika Birleşik Devletleri’ndeki silah kontrolü konusundaki tartışmalara benzer. Sınırların olmaması o kadar kutsal ki, bir Çek geliştirici geçen yıl YouTube’da saatte yaklaşık 260 mil – veya bir pervaneli uçağın uçtuğu kadar hızlı – bir görüntüsünü yayınladığında savcılar hiçbir suçlamada bulunamazlardı.



Otobanlarda genel bir hız sınırı olmaması sözü bile, çevreci Yeşiller ile özgürlükçü fikirli Hür Demokrat Parti’yi içeren mevcut üç partili koalisyonun iktidarı almasına izin veren anlaşmanın bir parçasıydı.


Koalisyonu inceleyen orta Almanya’daki Kassel Üniversitesi’nde siyaset bilimi profesörü olan Wolfgang Schroeder, “FDP bunu bir kimlik sorunu haline getirdi” dedi. “Biz şoförlerin ve özgürlüğün partisiyiz, devlet müdahalesi istemiyoruz” dediler.

Yine de, hız kısıtlamaları konusundaki ruh hali, son yirmi yılda, mevcut petrol krizinin, siyasi sınıfta olmasa da en azından belki de kamuoyunun zihninde değişimi hızlandırdığı görülüyor.

Nisan ayında, Rusya’nın Ukrayna’ya saldırmasından iki ay sonra ve Almanya Rusya’ya olan enerji bağımlılığını azaltmaya çalışırken, Yeşiller’in eş lideri Ricarda Lang, benzin tasarrufuna yardımcı olmak için geçici bir hız sınırı önerdi.


Fikir koalisyon ortakları tarafından engellenirken, Der Spiegel dergisi tarafından yaptırılan yakın tarihli bir anket, Almanların yüzde 55’inin, geçici olsa da, acil bir hız sınırı fikrini desteklediğini ve yüzde 39’a karşı olduğunu buldu.


Alman Çevre Bakanlığı, otobanlarda saatte 100 kilometre, diğer yollarda 80 km/s hız sınırı konulursa, Almanya’nın 48 milyon otomobilinin 2,1 milyar litre yakıt tasarrufu yapabileceğini tespit etti. her yıl.


Savaşın Durumu

  • Nükleer Santral Karşılaşması:Bombardımandan kaynaklanan bir yangın, Zaporizhzhia nükleer santralinin personelini ulusal elektrik şebekesinden ayrılmaya zorladı ve bu, Birleşmiş Milletler uzmanlarının varlığına rağmen Rus kontrolündeki tesiste risklerin devam ettiğini gösteriyor.
  • Avrupa’nın Enerji Krizi:Kıtadaki ilk kitlesel protestoların Ukrayna’daki savaşa bağlı olarak artan maliyetlerden sonra, Avrupalı liderler sonbahar ve kış öncesinde ekonomik yardım önlemleri almak için yarışıyorlar.
  • Rusya’nın Askeri Genişlemesi: Başkan Vladimir V. Putin, Rusya’nın silahlı kuvvetlerinin büyüklüğünde keskin bir artış emri vermesine rağmen, bir taslak ilan etmeye isteksiz görünüyor. İşte neden.
  • Eski Teknolojiye Güvenmek:Analistler, Rusya’nın yeni seyir füzeleri ve saldırı helikopterlerinin düşük teknolojili bileşenler içerdiğini ve Moskova’nın Batılı rakiplerine rakip olan yeniden inşa edilmiş bir ordu anlatısının altını oyduğunu buldu.
Sürücüler gerçekten bu hıza devam etselerdi, ulaşımdan yayılan tüm CO2’nin yaklaşık yüzde 3’ü olan 5,4 milyon metrik ton karbondioksit emisyonu kaydedilebilirdi. Sürücüler 130 kph veya 80 mph hız sınırında kalırsa – daha gerçekçi bir sınır – tasarruf 1,9 milyon metrik tona veya toplam ulaşım emisyonlarının yüzde 1’inin biraz üzerine düşecektir.

Şu anda, otoban sisteminin yaklaşık yüzde 30’u kalıcı kısıtlamalara sahiptir. Diğer bölümlerin inşaat işleriyle bağlantılı geçici sınırları vardır.

2020’de, Almanya’da 20 milyondan fazla üyesi olan yaklaşık 120 yıllık bir otomobil kulübü olan ADAC, limitlere karşı lobi faaliyetini durdurdu. Üyeleri üzerinde yapılan anketler, yaklaşık otuz yıldır ilk kez, çoğunun artık bir sınıra karşı olmadığını ortaya koydu.

Kulübün sözcüsü Katrin van Randenborgh, “Bu oldukça basit: Toplum ve onunla birlikte ADAC değişiyor” dedi.

Tartışmanın bir başka kısmı da kazalarla ilgili. Otoban diğer otoyollarla karşılaştırıldığında güvenliğinden dolayı övgüyle karşılansa da, resmi rakamlar otobanda hız kısıtlaması olmayan yerlerde ölümlü kazaların hız limiti olan yollara göre yüzde 75 daha fazla olduğunu gösteriyor.


Yine de Hür Demokrat Parti trafik uzmanı Bernd Reuther statükoyu savundu. “İnsanların sorumluluk duygusuna güveniyoruz ve düzenleme yapmak istemiyoruz” dedi.


Koalisyon anlaşması yeni hız sınırlarını sağlamlaştırmazken, Bay Reuther ve FDP, sorunun en azından bir sonraki hükümete kadar çözüldüğünü düşündüklerini söylüyorlar.

Yeşiller milletvekili ve meclis trafik komitesi üyesi Swantje Henrike Michaelsen’e göre, hız sınırları koymak, ülkenin emisyon hedeflerine ulaşmasına yardımcı olmak için mütevazı olsa da kolay bir adım olacaktır. Ancak, “Siyasette bu göz kamaştırıcı sembol haline geldi” dedi.

Partisinin, bölücü meseleyi zorlamak yerine “birlikte yapabileceğimiz ilerlemeye” odaklanmayı seçtiğini de sözlerine ekledi.

Koalisyonun baskın üyesi Sosyal Demokrat Parti’nin daha çok arabulucu rolü oynamasıyla, işler olduğu gibi kalmaya hazır görünüyor. Siyaset bilimci Profesör Schroeder, “Bu, özellikle ideolojik konumlar söz konusu olduğunda önemli olan, koalisyon üyeleri arasında gördüğümüz bir tür saldırmazlık paktıdır” dedi.

Uzmanlar, enerji krizi kötüleştikçe, hız sınırı sorununun koalisyon içinde gerginliğe neden olabileceğini, ancak bunu kırmanın pek mümkün olmadığını söylüyorlar, uzmanlar, özellikle de diğer önlemlerin emisyonları azaltmak için daha fazlasını yapabileceğinden, örneğin şu anda tartışılan emisyonları azaltmaya yönelik somut adımlar gibi. Parlamentoda bu hafta bütçe müzakerelerinin bir parçası.

Hür Demokrat Parti için, zengin, iyi eğitimli ve ayrıcalıklı bir taban için hız sınırı olmadan sürüş önemli bir konu. En küçük koalisyon ortağı olarak, parti en savunmasız yönetim üyesidir ve siyasi analistlere göre bu, ne kadar sembolik olursa olsun pozisyonlarından vazgeçme konusunda özellikle dikkatli olması gerektiği anlamına gelir.


Batı Almanya’daki Trier Üniversitesi’nde siyaset bilimi profesörü olan Uwe Jun, “FDP bu koalisyonda görünür kalmak için elinden gelen her şeyi yapacak” dedi.


Yeşiller ise tam tersine yüzde 22’de oy kullanıyor ve -önümüzdeki üç yıl içinde hiçbir şey önemli ölçüde değişmezse- bir sonraki hükümette yer alma şansları yüksek, burada daha iddialı bir duruş sergilemeleri bekleniyor. hız limitleri.

Şimdilik, muhtemelen hiçbir şey değişmeyecek.

Zorlukları göz önünde bulundurarak, “Böylesine açık bir şekilde sembolik bir soruyu oynamaya değer mi?” Profesör Jun sordu. “Bunu bu kadar önemli yapmaya değer mi?”
 
Üst