Roma. Gianni Mion, Cenova’daki köprünün çökmesinden sorumlu olanların yargılandığı davada, “2010 yılında müdürler ve direktörlerle yapılan bir toplantıda, Morandi Viyadüğü’nün bir tasarım hatası olduğu ve bu nedenle çökebileceği ortaya çıktı” dedi. Bu nedenle o, Mion, bu toplantı sırasında köprünün güvenlik açısından uzmanlar tarafından onaylanıp onaylanamayacağını sordu. Ancak otoban işletmecisi Autostrade d’Italia’nın bir yöneticisi, “yapıyı kendimiz onaylayacağız” yanıtını verdi. Mion çok endişeli olduğunu söyledi. “Ama ben sessizdim ve hiçbir şey yapmadım.” Buna çok pişman olur.
Devamını Okuyun
Devamını Okuyun
Arabalar (solda) kısmen çökmüş Ponte Morandi otoyol köprüsüne park edilmiş durumda. Morandi Viyadüğü Ağustos 2018’de çöktü, 43 kişi düşerek hayatını kaybetti.
© Kaynak: Antonio Calanni/AP/dpa
Mion: Yönetim, bakım maliyetlerini düşük tutmak istedi
Mion, Atlantia grubu aracılığıyla köprüden sorumlu autostrade d’Italia otoyol operatörünü de kontrol eden Benetton ailesinin mali holding şirketi Edizione’nin eski genel müdürüdür. Duruşmada sanık olarak değil (henüz?) tanık olarak ifade veren Mion, söz konusu toplantıya Atlantia, Autostrade d’Italia ve Spea Engineering’den altyapıdan sorumlu tüm kilit karar vericilerin katıldığını vurguladı. kontrol.
Devamını Okuyun
Devamını Okuyun
Mion, ifadesinde, Autostrade d’Italia yönetiminin işlettiği yol ağının güvenliğiyle pek ilgilenmediğini, bunun yerine hissedarlara büyük temettüler garanti etmek için bakım maliyetlerini düşük tutmak istediğini doğruladı.
58 kişi iskelede
Eski Edizione patronunun ifadesi sayesinde, Ceneviz mahkemesi artık köprünün çöktüğü günden beri İtalya’da şüphelenilen şeyi siyah beyaz olarak biliyor: En üst yönetime kadar tüm sorumlular, köprünün oluşturduğu ölümcül tehlikeyi biliyordu. kullanıcıları için köprü tükendi – ve onları görmezden geldiler. Neden şahsen bir şey yapmadığı sorulduğunda Mion, “İşimi kaybedeceğimden korkuyordum. Ve hepimiz çökme tehlikesini görmezden geldik, hiçbir şey yapmaya gerek olmadığını düşündük, bu mesele uzmanlar.” Otoyol şirketinin yöneticileri ve kendisi, aile üyeleri gibi köprüyü kullanmaya devam etti. Başka bir deyişle: İtalya’da sık sık olduğu gibi, işin içinde Tanrı’ya çok fazla güven vardı.
Cenova’daki iskelede toplam 58 kişi oturuyor. Şüpheliler, Roma’daki Ulaştırma Bakanlığı’nda üst düzey yöneticiler, uzmanlar ve üst düzey yetkililer. Süreç Temmuz 2022’den beri devam ediyor. Autostrade d’Italia’nın eski başkanı Giovanni Castellucci de suçlanıyor. İddialar, ihmalkarlıkla adam öldürme, kasten yaralama, resmi işlemlerin engellenmesi, belgelerde sahtecilik ve işyerinde güvenlik cihazlarının kasten ihmal edilmesidir. Duruşmada Mion, “Kimsenin hiçbir şeyi kontrol etmediği izlenimine kapıldım. Bence tüm kontrol sistemi çökmüştü ve Ulaştırma Bakanlığı’ndan da bir iz yoktu.”
1960’larda inşa edilen Morandi Viyadüğü, 14 Ağustos 2018’de şiddetli bir fırtına sırasında çöktü. Çökme sırasında otomobilleri veya kamyonları ile köprüde bulunan 43 kişi hayatını kaybetti. Uzun yüksek köprünün altındaki evlerde yaşayan yüzlerce kişi evsiz kaldı.
Devamını Okuyun
Devamını Okuyun
Yeni Cenova otoyol köprüsü. Yüksek direkler üzerindeki devasa yapı, Morandi Köprüsü’nün yerini alıyor.
© Kaynak: Antonio Calanni/AP/dpa
Kazadan birkaç ay sonra köprünün kalan kısımlarının yıkımına başlandı; bundan sonra rekor sürede yeni bir viyadük inşa edildi ve Ağustos 2020’de trafiğe açıldı. Yeni köprü Ponte San Giorgio olarak adlandırılıyor ve her kurban için bir tane olmak üzere 43 aydınlatma direği ile süslenmiş. Bina, planları memleketine bağışlayan Cenevizli yıldız mimar Renzo Piano tarafından tasarlandı.
Devamını Okuyun
Devamını Okuyun
Arabalar (solda) kısmen çökmüş Ponte Morandi otoyol köprüsüne park edilmiş durumda. Morandi Viyadüğü Ağustos 2018’de çöktü, 43 kişi düşerek hayatını kaybetti.
© Kaynak: Antonio Calanni/AP/dpa
Mion: Yönetim, bakım maliyetlerini düşük tutmak istedi
Mion, Atlantia grubu aracılığıyla köprüden sorumlu autostrade d’Italia otoyol operatörünü de kontrol eden Benetton ailesinin mali holding şirketi Edizione’nin eski genel müdürüdür. Duruşmada sanık olarak değil (henüz?) tanık olarak ifade veren Mion, söz konusu toplantıya Atlantia, Autostrade d’Italia ve Spea Engineering’den altyapıdan sorumlu tüm kilit karar vericilerin katıldığını vurguladı. kontrol.
Devamını Okuyun
Devamını Okuyun
Mion, ifadesinde, Autostrade d’Italia yönetiminin işlettiği yol ağının güvenliğiyle pek ilgilenmediğini, bunun yerine hissedarlara büyük temettüler garanti etmek için bakım maliyetlerini düşük tutmak istediğini doğruladı.
58 kişi iskelede
Eski Edizione patronunun ifadesi sayesinde, Ceneviz mahkemesi artık köprünün çöktüğü günden beri İtalya’da şüphelenilen şeyi siyah beyaz olarak biliyor: En üst yönetime kadar tüm sorumlular, köprünün oluşturduğu ölümcül tehlikeyi biliyordu. kullanıcıları için köprü tükendi – ve onları görmezden geldiler. Neden şahsen bir şey yapmadığı sorulduğunda Mion, “İşimi kaybedeceğimden korkuyordum. Ve hepimiz çökme tehlikesini görmezden geldik, hiçbir şey yapmaya gerek olmadığını düşündük, bu mesele uzmanlar.” Otoyol şirketinin yöneticileri ve kendisi, aile üyeleri gibi köprüyü kullanmaya devam etti. Başka bir deyişle: İtalya’da sık sık olduğu gibi, işin içinde Tanrı’ya çok fazla güven vardı.
Cenova’daki iskelede toplam 58 kişi oturuyor. Şüpheliler, Roma’daki Ulaştırma Bakanlığı’nda üst düzey yöneticiler, uzmanlar ve üst düzey yetkililer. Süreç Temmuz 2022’den beri devam ediyor. Autostrade d’Italia’nın eski başkanı Giovanni Castellucci de suçlanıyor. İddialar, ihmalkarlıkla adam öldürme, kasten yaralama, resmi işlemlerin engellenmesi, belgelerde sahtecilik ve işyerinde güvenlik cihazlarının kasten ihmal edilmesidir. Duruşmada Mion, “Kimsenin hiçbir şeyi kontrol etmediği izlenimine kapıldım. Bence tüm kontrol sistemi çökmüştü ve Ulaştırma Bakanlığı’ndan da bir iz yoktu.”
1960’larda inşa edilen Morandi Viyadüğü, 14 Ağustos 2018’de şiddetli bir fırtına sırasında çöktü. Çökme sırasında otomobilleri veya kamyonları ile köprüde bulunan 43 kişi hayatını kaybetti. Uzun yüksek köprünün altındaki evlerde yaşayan yüzlerce kişi evsiz kaldı.
Devamını Okuyun
Devamını Okuyun
Yeni Cenova otoyol köprüsü. Yüksek direkler üzerindeki devasa yapı, Morandi Köprüsü’nün yerini alıyor.
© Kaynak: Antonio Calanni/AP/dpa
Kazadan birkaç ay sonra köprünün kalan kısımlarının yıkımına başlandı; bundan sonra rekor sürede yeni bir viyadük inşa edildi ve Ağustos 2020’de trafiğe açıldı. Yeni köprü Ponte San Giorgio olarak adlandırılıyor ve her kurban için bir tane olmak üzere 43 aydınlatma direği ile süslenmiş. Bina, planları memleketine bağışlayan Cenevizli yıldız mimar Renzo Piano tarafından tasarlandı.