Berlin. Trafik sıkışıklığından geçin, kısaca kaldırım üzerinden kısaltmayı alın veya sokakta yan yana sürüş -aslında bisikletçiler olabilir mi? Kesin olan bir şey var: Bisikletle ilgili trafik kurallarını ihlal ederseniz, ehliyetinizi kaybedebilir veya uyarı ve para cezaları beklemeniz gerekebilir. İşte güvenli bir yolculuk için bilinen on kural.
Daha sonra daha fazlasını okuyun Reklamcılık
Daha sonra daha fazlasını okuyun Reklamcılık
Bisikletle yapabilirim …
… Kapak orada daha iyi olduğunda sokakta sürüyor musunuz?
Yol trafik düzenlemelerine (STVO) göre, sokakta araba kullanmak yasak değildir. Bununla birlikte, bir bisiklet yolu varsa ve kullanıldığı gibi işaretlenirse (mavi kalkan ve beyaz iki tekerlek silueti), bisikletçiler bunu kullanmalıdır. Yol kullanılabilir değilse yalnızca bir istisna vardır. Örneğin, otomobiller üzerine park ettiği için çukurlar bir tehlike oluşturur veya bir şantiye onu engeller. Engebeli bir kaplama yeterli değildir.
Daha sonra daha fazlasını okuyun Reklamcılık
Daha sonra daha fazlasını okuyun Reklamcılık
Bisiklet yolu beyaz bisikletle mavi bir işaretle işaretlenirse, bisikletçilerin sadece burada sürmelerine izin verilir (arşiv resmi).
Kaynak: Arne Dedert/DPA
… diğerlerinin yanı sıra sokakta mı araba?
Birçoğunun bilmediği şey: sokakta yan yana gitmeye izin verilir. En azından bu başka yol kullanıcılarını engellemiyorsa. Her zaman iki istisnada izin verilir: bisiklet sokaklarında ve en az 16 kişi bisiklette yolda olduğunda.
… kırmızı trafik ışıklarını görmezden mi?
Hayır, elbette hayır. Veya? Sadece gerçek bisiklet ineklerinin bildiği özel bir düzenleme var. Burada da büyülü sayı “16” dır. Çünkü pek çok insan birlikte döner dönmez, bandaj olarak sayılırlar. Bu derneğin caddenin karşısında sürmesine izin verilir. Dolayısıyla, yeşil bir trafik ışığı kırmızıya geçerse, derneğin bir kısmı henüz caddenin karşısında sürülmemiş olsa da, bu insanlar gruba devam edebilir.
Kritik kütleyde, yüzlerce kişi bazen bir dernek olarak kullanılır (arşiv resmi).
Kaynak: Image Images /Jonas Walzberg
Daha sonra daha fazlasını okuyun Reklamcılık
Daha sonra daha fazlasını okuyun Reklamcılık
… Kulaklık hakkında müzik dinleyin?
Çoğunlukla zaten. 55 Euro'ya mal olan cep telefonunuzu alın. Bir brakette bisiklete monte edilmiş bir akıllı telefon tarafından dikkati dağılması da yasaktır. Öte yandan müzik dinlemek, sinyalleri polisten veya ambulanstan gizlediğiniz kadar yüksek olmadığı sürece sorun değil. Bunun için bir uyarı parası da var: 15 Euro.
… kaldırımı kısaca mı kullanın?
Hayır, aksi belirtilmedikçe. Kaldırım sadece yürüyerek olan insanlar içindir. Burada polis tarafından bisikletle yakalanan herkes 55 Euro beklemelidir. Başkaları tehlikede ise, ceza 80 avroya yükselir ve hasara neden olursanız 100 Euro ödemeniz gerekir. Bir istisna: Çocuklar (on bir yaşından küçük) tek başına ve kaldırımda eşlik eden bir kişiyle (16 yaşından büyük) bisiklet sürebilirler. Hatta veya yapısal ayrılmış bisiklet yollarında bile, sekizinci doğum gününe kadar bunu yapmak zorunda değilsiniz – sokaktaki bir şerit yeterli değil.
Konu Özel Hareketlilik
Bisikletçiler tehlikeli yaşıyor! Bu, hareketlilik için özel konusun dördüncü bölümünün tezidir. 15 konudaki 15 tez ile, gelecekte A'dan B'ye geçeceğimiz için sizi birlikte düşünmeye davet ediyoruz – ve bu hızlı, güvenli ve iklim, çevre ve habitatlar üzerindeki mümkün olan en düşük etkilerle. İki konu haftasında cevaplar arıyoruz. Basılı gazetesinde ve dijital kanallarında.
Özel konu için
… trafik ışığının önünde bekleyen arabaları geçiyor musunuz?
Evet, bisikletçilerin bu durumda sağda geçmelerine izin verilir. Ama sadece arabaları geçip kaldırırsanız. Ancak, arabadaki insanların yeterli alan serbest bırakması gerekmez. Araçlarda iki yılan arasında sürülmesine izin verilmez.
Daha sonra daha fazlasını okuyun Reklamcılık
Daha sonra daha fazlasını okuyun Reklamcılık
… “Bisikletçiyi geciktir” yazıtıyla bir işareti görmezden gelin mi?
Evet. Trafik işareti kataloğuna göre, bu işaret ek bir işaret olarak sayılır ve STVO'da resmi bir trafik işareti olarak yönetilmez. Yalnızsa, göz ardı edilebilir. Genellikle diğer işaretlerle bağlantılı olarak ortaya çıkar ve etkilerini değiştirebilir. “İniş” önerisi bir uyarı olarak da yorumlanabilir ve STVO, yol kullanıcılarının dikkate alması gerektiğini açıkça düzenler. Burada bir kazaya karışan herkes mahkemede daha kötü olabilir.
Rothenburg'un kuzeyinde, Oder-Neisse döngü yolu o kadar kötü hasar görüyor ki, kapsamlı bir şekilde yenilenmesi gerekiyor. Hatta şöyle diyor: Bisikletçilerden çık!
Kaynak: André Schulze
… Serbest sürüş mü?
Aslında hayır. En az bir el her zaman gidona dokunmalıdır. Aksi takdirde para cezası beş Euro olacak.
Daha sonra daha fazlasını okuyun Reklamcılık
Daha sonra daha fazlasını okuyun Reklamcılık
… bir yol sokaklarında seyahat yönüne karşı döngü mü?
Hayır. Bir yol sokakları tüm yol kullanıcıları için geçerlidir, bisikletçiler burada hariç tutulmaz. Bununla birlikte, bazen, ek bir işaret “bisikletçiler ücretsiz” veya iki oklu bir bisikletin zıt yönlerde eşlenmesini gösterir. Sonra her iki yönde ücretsiz bir yolculuk var. Bu sadece maksimum hızın saatte maksimum 30 kilometre olduğu ve karayolunun minimum genişliği karşıladığı tek yollu sokaklarda gerçekleşir.
… her zaman önce bisiklet yolunda sürüyor musunuz?
Hayır, bisikletçilerin burada otomatik olarak bir yol hakkı yok. Düzenli ata kuralları geçerlidir. Bununla birlikte, bisiklet yollarında yol bir bütün olarak mevcuttur. Otomobiller, motosikletler veya karşılaştırılabilir ulaşım araçları, ancak ek bir işaret size izin veriyorsa burada sürebilir. Ve o zaman bile en fazla 30 km / s.
Daha sonra daha fazlasını okuyun Reklamcılık
Daha sonra daha fazlasını okuyun Reklamcılık
Bisikletle yapabilirim …
… Kapak orada daha iyi olduğunda sokakta sürüyor musunuz?
Yol trafik düzenlemelerine (STVO) göre, sokakta araba kullanmak yasak değildir. Bununla birlikte, bir bisiklet yolu varsa ve kullanıldığı gibi işaretlenirse (mavi kalkan ve beyaz iki tekerlek silueti), bisikletçiler bunu kullanmalıdır. Yol kullanılabilir değilse yalnızca bir istisna vardır. Örneğin, otomobiller üzerine park ettiği için çukurlar bir tehlike oluşturur veya bir şantiye onu engeller. Engebeli bir kaplama yeterli değildir.
Daha sonra daha fazlasını okuyun Reklamcılık
Daha sonra daha fazlasını okuyun Reklamcılık
Bisiklet yolu beyaz bisikletle mavi bir işaretle işaretlenirse, bisikletçilerin sadece burada sürmelerine izin verilir (arşiv resmi).
Kaynak: Arne Dedert/DPA
… diğerlerinin yanı sıra sokakta mı araba?
Birçoğunun bilmediği şey: sokakta yan yana gitmeye izin verilir. En azından bu başka yol kullanıcılarını engellemiyorsa. Her zaman iki istisnada izin verilir: bisiklet sokaklarında ve en az 16 kişi bisiklette yolda olduğunda.
… kırmızı trafik ışıklarını görmezden mi?
Hayır, elbette hayır. Veya? Sadece gerçek bisiklet ineklerinin bildiği özel bir düzenleme var. Burada da büyülü sayı “16” dır. Çünkü pek çok insan birlikte döner dönmez, bandaj olarak sayılırlar. Bu derneğin caddenin karşısında sürmesine izin verilir. Dolayısıyla, yeşil bir trafik ışığı kırmızıya geçerse, derneğin bir kısmı henüz caddenin karşısında sürülmemiş olsa da, bu insanlar gruba devam edebilir.

Kritik kütleyde, yüzlerce kişi bazen bir dernek olarak kullanılır (arşiv resmi).
Kaynak: Image Images /Jonas Walzberg
Daha sonra daha fazlasını okuyun Reklamcılık
Daha sonra daha fazlasını okuyun Reklamcılık
… Kulaklık hakkında müzik dinleyin?
Çoğunlukla zaten. 55 Euro'ya mal olan cep telefonunuzu alın. Bir brakette bisiklete monte edilmiş bir akıllı telefon tarafından dikkati dağılması da yasaktır. Öte yandan müzik dinlemek, sinyalleri polisten veya ambulanstan gizlediğiniz kadar yüksek olmadığı sürece sorun değil. Bunun için bir uyarı parası da var: 15 Euro.
… kaldırımı kısaca mı kullanın?
Hayır, aksi belirtilmedikçe. Kaldırım sadece yürüyerek olan insanlar içindir. Burada polis tarafından bisikletle yakalanan herkes 55 Euro beklemelidir. Başkaları tehlikede ise, ceza 80 avroya yükselir ve hasara neden olursanız 100 Euro ödemeniz gerekir. Bir istisna: Çocuklar (on bir yaşından küçük) tek başına ve kaldırımda eşlik eden bir kişiyle (16 yaşından büyük) bisiklet sürebilirler. Hatta veya yapısal ayrılmış bisiklet yollarında bile, sekizinci doğum gününe kadar bunu yapmak zorunda değilsiniz – sokaktaki bir şerit yeterli değil.
Konu Özel Hareketlilik
Bisikletçiler tehlikeli yaşıyor! Bu, hareketlilik için özel konusun dördüncü bölümünün tezidir. 15 konudaki 15 tez ile, gelecekte A'dan B'ye geçeceğimiz için sizi birlikte düşünmeye davet ediyoruz – ve bu hızlı, güvenli ve iklim, çevre ve habitatlar üzerindeki mümkün olan en düşük etkilerle. İki konu haftasında cevaplar arıyoruz. Basılı gazetesinde ve dijital kanallarında.
Özel konu için
… trafik ışığının önünde bekleyen arabaları geçiyor musunuz?
Evet, bisikletçilerin bu durumda sağda geçmelerine izin verilir. Ama sadece arabaları geçip kaldırırsanız. Ancak, arabadaki insanların yeterli alan serbest bırakması gerekmez. Araçlarda iki yılan arasında sürülmesine izin verilmez.
Daha sonra daha fazlasını okuyun Reklamcılık
Daha sonra daha fazlasını okuyun Reklamcılık
… “Bisikletçiyi geciktir” yazıtıyla bir işareti görmezden gelin mi?
Evet. Trafik işareti kataloğuna göre, bu işaret ek bir işaret olarak sayılır ve STVO'da resmi bir trafik işareti olarak yönetilmez. Yalnızsa, göz ardı edilebilir. Genellikle diğer işaretlerle bağlantılı olarak ortaya çıkar ve etkilerini değiştirebilir. “İniş” önerisi bir uyarı olarak da yorumlanabilir ve STVO, yol kullanıcılarının dikkate alması gerektiğini açıkça düzenler. Burada bir kazaya karışan herkes mahkemede daha kötü olabilir.

Rothenburg'un kuzeyinde, Oder-Neisse döngü yolu o kadar kötü hasar görüyor ki, kapsamlı bir şekilde yenilenmesi gerekiyor. Hatta şöyle diyor: Bisikletçilerden çık!
Kaynak: André Schulze
… Serbest sürüş mü?
Aslında hayır. En az bir el her zaman gidona dokunmalıdır. Aksi takdirde para cezası beş Euro olacak.
Daha sonra daha fazlasını okuyun Reklamcılık
Daha sonra daha fazlasını okuyun Reklamcılık

… bir yol sokaklarında seyahat yönüne karşı döngü mü?
Hayır. Bir yol sokakları tüm yol kullanıcıları için geçerlidir, bisikletçiler burada hariç tutulmaz. Bununla birlikte, bazen, ek bir işaret “bisikletçiler ücretsiz” veya iki oklu bir bisikletin zıt yönlerde eşlenmesini gösterir. Sonra her iki yönde ücretsiz bir yolculuk var. Bu sadece maksimum hızın saatte maksimum 30 kilometre olduğu ve karayolunun minimum genişliği karşıladığı tek yollu sokaklarda gerçekleşir.
… her zaman önce bisiklet yolunda sürüyor musunuz?
Hayır, bisikletçilerin burada otomatik olarak bir yol hakkı yok. Düzenli ata kuralları geçerlidir. Bununla birlikte, bisiklet yollarında yol bir bütün olarak mevcuttur. Otomobiller, motosikletler veya karşılaştırılabilir ulaşım araçları, ancak ek bir işaret size izin veriyorsa burada sürebilir. Ve o zaman bile en fazla 30 km / s.