Birkenstock halka açılıyor: Almanya’da üretilen ayakkabı mucizesi

Leila

Global Mod
Global Mod
Bu sandaletler pek çok sıfatla ilişkilendiriliyor; bir yandan çirkin, seksi olmayan, hantal, diğer yandan sağlıklı, rahat ve hatta dayanıklı. Son zamanlarda Birkenstock ayakkabıları bambaşka bir tabirle anılıyor: Gerçeği aramanın simgesi. “Barbie” bundan emin oldu.


Devamını Okuyun


Devamını Okuyun


Greta Gerwig’in oyuncak bebekle ilgili ünlü filminde Barbie, iki çift ayakkabıyla simgelenen çok önemli bir seçimle karşı karşıyadır: Barbie pembe topuklu ayakkabılarını alıp pembe çocuk odası dünyasında hiçbir eleştirel bilinç olmadan sonsuza kadar dolaşmalı mı? Yoksa sağlam Birkenstock terliklerini tercih edip sonunda evren ve kendi varlığı hakkındaki gerçeği mi öğrenmeli?

Barbie ilk önce moda markası Manolo Blahnik’in yüksek topuklu ayakkabılarını seçiyor. Her bebek bazen hata yapar. Sonuçta Barbie hâlâ gelişiminin en başında. Hızla bilginin doğru yoluna yönlendirilir, doğru ayakkabıları giyer ve çok geçmeden insanların dünyasına doğru yola çıkar.


Devamını Okuyun


Devamını Okuyun

Barbie ne giyiyorsa herkes onu giymek ister


Alman ayakkabı markasının özellikle ABD’de yarattığı imaj değişikliğinin kanıtına ihtiyaç duyulursa, bu sahne, en azından içinde bulunduğumuz sinema yılının en başarılı gişe rekorları kıran filminden elde ediliyor.

Alışveriş portallarında ve Google’da, Barbie’nin Birkenstock modeli “Arizona”nın sinemalarda gösterime girmesinin ardından yapılan aramalar tavan yaptı. Bu arada bazı ortopedi mağazalarının malzemelerinin tükendiği söyleniyor. Herkes Barbie’nin Margot Robbie formundaki ayağında giydiği şeyi giymek ister. Ve sağlık sandaletleri olsun.

Merkezi Kuzey Renanya-Pfalz’daki Linz am Rhein’de bulunan bir şirket, bu ücretsiz PR kampanyasından özellikle memnun kaldı – şu ana kadar bir sözleşme hakkında hiçbir şey bilinmiyor: Birkenstock halka açılacağını duyurdu. “Birk” kısaltması zaten belirlendi. Ekim ayının ikinci haftasında gerçekleşmesi gerekiyor. Birkenstock için borsa açılmadan kısa bir süre önce işler bu büyük ekran boyutundaki reklamdan daha iyi gidemezdi.



Ayakkabılar, ayakkabı üreticisi Birkenstock'un bağlı kuruluşu olan Alsa'nın Görlitz'deki (Saksonya) üretim tesisinde üretilmektedir.


Ayakkabılar, ayakkabı üreticisi Birkenstock’un bağlı kuruluşu olan Alsa’nın Görlitz’deki (Saksonya) üretim tesisinde üretilmektedir.

© Kaynak: resim ittifakı / ZB


Devamını Okuyun


Devamını Okuyun


Ayakkabı üreticileri herhangi bir borsayı değil, New York’un Wall Street’ini hedef alıyor. Sağlık kaydıraklarının en büyük hayranları ise Hollywood ve Silikon Vadisi’nde. Geçtiğimiz yıl, Apple’ın merhum kurucusu Steve Jobs’un zaten oldukça yıpranmış olan son çifti, açık artırmada 220.000 dolara satıldı.

Ortopedik etkileri olduğu söylenen sözde jimnastik sandaleti için ne büyük bir yükseliş! 1774 yılında, Johann Adam Birkenstock adında usta bir ayakkabıcıdan ilk kez Hessen’in küçük Langen-Bergheim kasabasındaki bir belgede bahsedildi. Torunlarından Konrad Birkenstock, 1913’te mantar ve lateksten yapılmış ortopedik tabanlığa katkıda bulundu.

Deri kayışlar, tabanlık, mantar taban


Ayakkabılar uzun süre göze çarpmayan bir varlık gösterdi. İlk Birkenstock sandaletleri 1963 yılında Almanya’da piyasaya çıktı. O zamandan bu yana görünüm pek değişmedi: deri kayışlar, tabanlık, mantar taban ve ayak parmaklarının serbest hareketi garantili. Artık peynir ayaklarının işi daha zor olmalı.

Geçen yüzyılın ikinci yarısında bir hastanede doktorların, hemşirelerin ve hastabakıcıların ayakkabılarına bakan herkes orada Birkenstocks’u keşfetti. Moda tutkusu az olan çevre dostu insanlar bile pratik, kare, sağlam ürünleri tercih etti ve mutlu bir şekilde burjuva olarak sınıflandırılma riskini aldı. Yeşiller o dönemde medeniyete yönelik ilk adımlarını çoktan atmış olabilir.


Birkenstock'tan rengarenk sandaletler.

Birkenstock'tan rengarenk sandaletler.


Birkenstock’tan rengarenk sandaletler.

© Kaynak: resim ittifakı / Wolfram Steinberg


Devamını Okuyun


Devamını Okuyun


Birkenstock hayranlarının çevresi sessizce genişledi. Kadınlar ve erkekler en azından kendi dört duvarlarında, sandaletlerindeki çoraplarla bile rahat ayakkabılarla kendilerini rahat hissediyorlardı.

Ayakkabıların bir gün modellerin narin ayaklarını süslemesi an meselesi değil miydi? Moda sadece şık olmak istemiyor, aynı zamanda dikkat çekmek istiyor. Çirkinliğin çok faydası var. Moda tasarımcıları çok geçmeden güzel bir elbisenin çirkin bir ayakkabıyla harika bir şekilde kombinlenebileceği fikrini ortaya attılar. Bugün Birkenstock, ister New York’ta ister Paris’te olsun, her moda haftasında yer alıyor.

Kaliforniya’da onlara “Birks” denir


Birkenstock ürünleri erkenden Atlantik’i aştı. Alman-Amerikalı tasarımcı Margot Fraser onları 1966’da Kaliforniya’ya getirdi. Hippiler kısa sürede Almanya’dan gelen, Pasifik kıyısında sevgiyle “Birks” olarak kısaltılan kaliteli ürüne kaymaya başladı. Ne giydiğini göster, düzen karşıtının bir parçası olacaksın. Dünya devrimi mantar tabanlar üzerinde de yapılabilir

Dior ve Valentino gibi lüks markalarla ilk işbirlikleri 1990’lı yılların başlarında başladı. Kate Moss, bir yaşam tarzı dergisinde tam bir fotoğraf serisi için Alman markasına geçti. Heidi Klum daha sonra Birkenstock ile işbirliğine girdi. Ve sonra herkesin favorisi Frances McDormand, 2019’da Oscar’lara parlak sarı Valentino dokunuşuyla Birkenstocks giymişti.


Frances McDormand, 2019 Oscar'larında Birkenstock ayakkabılarını giymişti; meslektaşı Sam Rockwell de hayran kalmıştı.

Frances McDormand, 2019 Oscar'larında Birkenstock ayakkabılarını giymişti; meslektaşı Sam Rockwell de hayran kalmıştı.


Frances McDormand, 2019 Oscar’larında Birkenstock ayakkabılarını giymişti; meslektaşı Sam Rockwell de hayran kalmıştı.

© Kaynak: resim ittifakı/AP Görselleri


Devamını Okuyun


Devamını Okuyun


Aktrisin görünüşü rahatlıkla bir ifade olarak anlaşılabilir: Kadınlar artık kırmızı halılarda sağlıksız ince topuklu ayakkabılarla ayaklarının mahvolmasına izin vermemeli.

Ancak: McDormand aynı zamanda marka elçisiydi. Onlar için sahneye çıkmak sadece birkaç adımdı ama topluluk için dev bir adımdı. Julia Roberts ve Kristen Stewart daha önce daha az resmi vesilelerle sağlık ayak tabanlarında yer almışlardı.

Birkenstock’ların neredeyse tamamı Almanya’da üretiliyor


Bugün Birkenstock, ürünlerinin yüzde 95’ini hâlâ Almanya’da ürettiğini söylüyor. Grupta 6.000’den fazla kişi çalışıyor. Son olarak Mecklenburg-Batı Pomeranya’da 120 milyon euro karşılığında yeni bir tesis açıldı.

Ancak müşterilerin yarısından fazlası Amerika kıtasında yaşıyor, yalnızca üçte biri Avrupa’da. Yaklaşık üçte ikisi kadındır. En büyük pazar ABD’de olduğundan dünyanın önde gelen borsası New York bariz bir seçimdir.

Birkenstock’un piyasa değerinin en az 8 milyar dolar olduğu tahmin ediliyor. Bazıları zaten 11 milyardan bahsediyor. Her durumda, eğilim artıyor. Yıllık satışlar on yıl içinde dört katına çıkarak 1,2 milyar Euro’nun üzerine çıktı. Bu rakamların, pek de hoş olmayan nedenlerle de artmaya devam etmesi muhtemel: Şirket aynı zamanda fiyatları artırdığı için daha fazla kazanıyor.


Devamını Okuyun


Devamını Okuyun


İmajdaki başarılı değişimin, Birkenstock kardeşlerin yönetimden çekilmesiyle bir ilgisi olmayabilir. İş uygulamaları da ürettikleri ayakkabılar kadar muhafazakardı. Uzun süre iş konseylerine direndiler. Kadınlar erkeklerden daha az kazanıyordu.

Şirketin çoğunluğu artık finansal yatırımcı L Catterton’un elinde ve onun arkasında Fransa’nın ve şimdi de dünyanın en zengin adamı olan Bernard Arnault var. Arnault ise LVMH grubuyla Dior, Bulgari, Tiffany ve Louis Vuitton gibi lüks markaları temsil ediyor. Rahatlık ve lüks Birkenstock’ta ayrılmaz bir bağ oluşturdu.

Bugün grubun kilit adamı, daha önce Alman Spor Televizyonu’nda (DSF) çalışmış olan Oliver Reichert’tir. Reichert, Birkenstock’u “küresel bir süper markaya” dönüştürdüğünü iddia ediyor. Reichert, İsviçre’deki “Tages-Anzeiger” etkinliğine şunları söyledi: Podyumlarda ve seyirciler arasında modeller yüksek topuklu ayakkabılarla gösteriş yapardı ama Birkenstocks’a ulaştılar.


Birkenstock Grubu'nun CEO'su Oliver Reichert.

Birkenstock Grubu'nun CEO'su Oliver Reichert.


Birkenstock Grubu’nun CEO’su Oliver Reichert.

© Kaynak: resim ittifakı/dpa

İki deri kayışlı moda ikonu


Adam ürününden o kadar emin ki Amazon’dan ayrıldı: Çevrimiçi platform, sahte ürünlere karşı yeterince kararlı önlem almıyor. Ve Birkenstock’un bunlarla güçlü bir şekilde mücadele etmesi gerekiyor.


Devamını Okuyun


Devamını Okuyun


Böylece Almanya’da yapılan çirkin ördek yavrusu, en azından bakan kişinin gözünde gözle görülür bir başarı ile güzel bir kuğuya dönüştü. VW’nin ihracat rakamları çöksün, Alman futbolcular uluslararası düzeyde başarısızlığa uğrasın ve NATO ortaklarının canını sıkacak şekilde savaş bütçelerinin yüzde ikisine asla ulaşılmasın: Küresel ışıltı ve gösteriş dünyasının temsilcileri, ayaklarının üzerinde çirkin bir Alman ayakkabı mucizesi giyiyor. iki deri kayışlı moda ikonu sıra sizde.


Doğru ayakkabıları giyiyor ama adam henüz giymemiş: Barbie ve Ken insanlarla tanışmaya gidiyorlar.

Doğru ayakkabıları giyiyor ama adam henüz giymemiş: Barbie ve Ken insanlarla tanışmaya gidiyorlar.


Doğru ayakkabıları giyiyor ama adam henüz giymemiş: Barbie ve Ken insanlarla tanışmaya gidiyorlar.

© Kaynak: AP aracılığıyla Warner Bros. Pictures


Elbette “Barbie” filminde de: Barbie’nin enkarnasyonu jinekoloğa yapılan ziyaretle sona eriyor. Peki ışıltılı Barbie antrenmanda ne tür ayakkabılar giyiyor? Kesinlikle.
 
Üst