Avustralyalı kadın hidrolik presi taklit etti ve viral oldu

Leila

Global Mod
Global Mod
Sidney. Sarah “Smac” McCreanor “Hidrolik Pres Kızı”dır. Brisbane doğumlu performans sanatçısı, oyuncu, dansçı ve koreograf, on yılı aşkın bir süredir Los Angeles'ta yaşıyor ve şakacı videolarıyla internette bir milyardan fazla görüntüleme topladı.


Devamını Okuyun


Devamını Okuyun


75'e yakın reklam filminde rol alan sanatçı, doğal olarak değil taklit edilerek “ezildiği” viral videolarla adından söz ettiriyor. Avokado, konserve kutusu, cips paketi, köpüklü öpücük veya pinpon topu gibi hidrolik preste yok edilen nesneleri yeniden yaratıyor. Her iki kaydı da yan yana koyuyor; gerçek “sıkıştırılmış video” ile daha sonra kaydettiği performansı. Arkadaşlarıyla dans eden tavukları taklit ettiği Chicken Club serisi gibi diğer videolarda da aynı formatı kullanıyor. Röportajda Avustralyalı, çocukluğunda, özellikle de sosyal medyanın ortaya çıkışından bu yana hayvanları, nesneleri ve sesleri dansa dönüştürmeyi nasıl bir oyun haline getirdiğini anlatıyor. “Zaten tanıdık olan bir şeye beklenmedik katmanlar ekliyor” dedi.

Tiktok'tan resim sergisine


Görsel yanılsamayı yalnızca aşırı hareketliliği, dans ve koreografi yeteneğiyle değil, aynı zamanda ezilmiş nesneyle aynı renkte giyinerek de başarıyor. Yani bir paket cipsi ezerken kırmızı ve sarı kıyafetler giyiyor; köpüklü öpücük için beyaz ve siyah, avokado için yeşil. İkinci bölüm şu ana kadar çektiği 180 bölüm arasında en popüler olanlarından biri. Ayrıca popüler olan, Avustralya'da genellikle tereyağı veya peynirle birleştirilen bir maya özütü olan Avustralya yayılmış Vegemite'nin ezilmesidir.


Devamını Okuyun


Devamını Okuyun


Sanatçı, hidrolik presli videoların internette nispeten iyi bilinen ve iyi karşılanan bir olgu olduğunu söyledi. Onun versiyonu artık “performans sanatının herkesin sindirebileceği modern bir yorumu”. Konsept “şaşırtıcı ve garip bir şekilde tatmin edici” ve tekrar tekrar izleme isteği uyandırıyor. Geçtiğimiz birkaç yılda şakacı videolarıyla geniş bir izleyici kitlesi oluşturdu: Kısa film platformu Tiktok'ta 2,6 milyondan fazla takipçisi, Instagram'da 590.000'den fazla takipçisi var ve YouTube kanalına 1,6 milyon abonesi var. Toplamda videoları bir milyardan fazla kez izlendi. Artık McCreanor'un çalışmaları müzeye, daha doğrusu Melbourne'deki NGV Trienali sergisine girdi.

Pandemi yılları: yaratıcılığın dizginleri serbest bırakıldı


Avustralyalı çocukken dans ve oyunculuk kurslarına katıldı. Ergenlik çağında odağını danstan komediye kaydırdı; o aynı zamanda şakşakları da her zaman sevmiştir. 19 yaşındayken Ejderhanı Nasıl Eğitirsin filminin sahne yapımında rol aldı. Savaşçı Prenses Astrid'i canlandırdı. Uluslararası tur sonunda onu Los Angeles'a götürdü ve orada kalmaya karar verdi.

McCreanor, televizyon reklamları ve müzik videolarındaki roller için seçmelere katıldı ve sonraki on yılını aralıksız çalışarak geçirdi. 2020'de koronavirüs salgını patlak verdiğinde ve Hollywood neredeyse bir gecede durma noktasına geldiğinde tüm bunlar değişti. Aniden çok fazla zamanı oldu ve bir zamanlar okuldayken yaptığı gibi yaratıcılığının yeniden çılgına dönmesine izin verdi. Bu süre zarfında ürettiği çok sayıda video arasında çığır açan ve viral bir hit haline gelen, sonuçta “Hidrolik Pres Kızı” oldu.


Devamını Okuyun


Devamını Okuyun

Beklentileri tersine çeviriyor


Bu aynı zamanda sanatçının dikkatini Melbourne'deki sergiye yöneltti. Melbourne'deki NGV Trienali, McCreanor'un performans sanatını ve içerik yaratmayı birleştiren bir çevrimiçi varlığa sahip olduğunu söylüyor; ancak videoları çevrimiçi olarak ilk kez izlerken herkes bunu hemen sanat olarak tanıyamayacak. Ancak her nesnenin hareket yoluyla yok edilmesini ikna edici bir şekilde yorumlamayı başaracak ve böylece “bedeninin tam kontrolünün neden olduğu kaos yanılsamasını” yaratacaktı. İnsanların çevrimiçi iletişim kurmanın incelikli yöntemlerine sadık kalarak beklentileri tersine çeviren işler yaratıyor.

Sanatçı mutlulukla, izleyicinin yalnızca internette değil, galeride de “büyülendiğini ve eğlendiğini” söyledi. Onun da umduğu şey tam olarak buydu. “Prestijli bir sanat galerisinde normalde insanların sanat eserine gülmesini beklemezsiniz” dedi. Ancak onun sanatında da olan tam olarak budur ve “kelimenin tam anlamıyla alışılmışın dışında” hissettiriyor.
 
Üst