PRAG-PRZEMYSL TRENİNDE — Savaşın 12. gecesinde, Prag merkez tren istasyonundaki bir peronda, Vitali Slobodianiuk ve Volodymyr Kotsyuba ilk kez bir araya geldi.
Birkaç ortak noktaları vardı: ikisi de Çek Cumhuriyeti’ndeki şantiyelerde çalışan Ukraynalılardı. O soğuk akşamda, ikisi de Rusya’nın işgalci ordusuna karşı savaşa katılmak için Ukrayna’ya giden bir trene bindiler.
47 yaşındaki eski bir asker olan Bay Slobodianiuk ve 35 yaşındaki üniversite mezunu Bay Kotsyuba, Prag’dan Polonya-Ukrayna sınır kasabasına giden yataklı trende temiz bir kompartımanı paylaştılar. Przemysl, çoğu vagon neredeyse boş olmasına rağmen birbirine yapışıyor.
“Przemysl’de dört saat bekleyeceğiz, sonra Lviv’e giden trene bineceğiz,” dedi Bay Slobodianiuk, ülkenin demiryolu sisteminin kilit noktası olan batı Ukrayna şehrine atıfta bulunarak ve şu anda trenle kaçan mülteciler için güvenli bir sığınak.
“Artık bir nevi arkadaşız,” diye kıkırdadı Bay Kotsyuba.
Prag’da bir işçi, Przemsyl’e giden trene Ukrayna için insani yardım yüklüyor. Kredi… The New York Times için Emile Ducke
Çek özel operatörü RegioJet tarafından işletilen tren, o gece ve her gece özel bir görevdeydi. Sınıra insani yardımın yanı sıra bir avuç insan – gönüllü savaşçılar ve kaçan aile üyelerini toplamak için Polonya-Ukrayna sınırına koşan Prag merkezli Ukraynalılar – taşıdı.
Geri dönüş yolunda, mültecileri Avrupa’nın kalbine, Ukrayna’dan ve savaştan uzaklaştırdı ve daha derinlere açık uçlu yerinden etmeye götürdü.
Avrupa’nın trenleri ve demiryolları geçmişteki savaş zamanlarında patlama yaşadı. 19. yüzyılın ikinci yarısından itibaren trenler, askerleri cephelere ve cephelerden taşıdı, savaşta ordular sağladı ve kıtanın belirleyici çatışmalarının ihtiyaçlarını karşılamak için büyüdü. En acımasızı, Naziler tarafından milyonlarca Avrupa Yahudisini Holokost sırasında Polonya’daki ve başka yerlerdeki kamplarda ölüme götürmek için trenler ele geçirildi.
1990’larda ve 2000’lerde, Avrupa Birliği doğuya doğru genişlemeye başladıkça ve barış sağlandıkça, trenler bunun yerine Avrupa entegrasyonu için kilit bir araç haline geldi.
Prag’ın ana tren istasyonunda Ukrayna’dan gelen mülteciler için barınmayı koordine eden gönüllüler. Kredi… The New York Times için Emile Ducke
Interrailing, bir zamanlar geri dönüşü olmayan bir ilerleme gibi gelen bir zamanda, bir zamanlar siperlerin bulunduğu yerlerde ucuz, sınırsız seyahatin tadını çıkaran genç Avrupalılar için bir geçiş ayini haline geldi. Avrupa Birliği’nin Doğu’daki daha yoksul üyelerinden gelen göçmen işçiler, iş piyasası onlara açılırken Batı’daki işlere trenle gitti.
Şimdi Rusya’nın Ukrayna’yı işgali, Avrupa’nın trenlerini ve süslü imparatorluk dönemi istasyonlarını yeni bir mülteci krizi ağına dönüştürüyor ve onları yeniden bir savaş zeminine koyuyor. En az bir düzine devlete ve özel sektöre ait demiryolu işletmecisi, hizmetlerini mültecilere ücretsiz olarak açtı ve yük trenleri Ukrayna’ya insani yardım getirmek için görevlendirildi.
Polonya sınırını Medyka’da geçtikten sonra otobüs bekleyen Ukraynalı mülteciler. Kredi… The New York Times için Emile Ducke
Alman operatör Deutsche Bahn, ICE, TGV ve Thalys gibi diğer büyük Avrupa demiryolu şirketleriyle işbirliği içinde, şimdi Ukrayna’dan Almanya, Danimarka, Belçika, Fransa, Polonya, Çek Cumhuriyeti’ne kaçan insanlara kıtalar arası tamamen ücretsiz seyahat sunuyor Cumhuriyeti, Avusturya, Lüksemburg, Hollanda, İsviçre ve İtalya. Deutsche Bahn ayrıca yük trenlerine yiyecek, su ve sıhhi malzemeleri koyup Ukrayna’ya gönderiyor.
Prag’dan Polonya’ya
Pazartesi günü, Prag’dan Polonya’nın Przemysl istasyonuna RegioJet gece treninde, batı Ukrayna’da Lviv’den önceki son durak olan birkaç işgal edilmiş kompartımanlarda kalp kırıklığı ve fedakarlık hakkında samimi hikayeler vardı.
Eski asker, kısa saçlı ve damarlı kolları olan ince bir adam olan Bay Slobodianiuk, karısı, ikiz kızları ve üç yaşındaki torununun yanına gitmek için orta Ukrayna’daki Vinnytsia’ya gidiyordu. Elinde en son 2016 yılında Rus destekli ayrılıkçıların hedef aldığı güney Ukrayna şehri Mariupol’da olduğunu söyledi. Tekrar yapmaya hazırdı.
Ukrayna’dan gelen mülteciler Przemysl’deki tren istasyonunda bekliyor. 24 Şubat’taki Rus işgalinden bu yana iki milyondan fazla insan Ukrayna’dan kaçtı. Kredi… The New York Times için Emile Ducke
“Korkarım, herkes korkuyor,” dedi, ellerini kavuşturarak, sertleşmiş ve yıllarca süren savaş ve el emeğiyle nasırlaşmıştı. “Korku her yanımızı sarıyor. Bunun bir an önce sona ermesini umuyoruz” dedi.
Yol arkadaşı Bay Kotsyuba, annesi ve büyükannesinin hâlâ bulunduğu batı Ukrayna şehri Slavuta’ya gidiyordu. Karısını ve iki genç kızını Prag’da bırakıyordu.
“Karım, ‘Seni giderken görmek istemiyorum’ dedi. O işteyken bütün gün çocukları yürüyüşe çıkardım, pizza yaptık” dedi. “Sonra karımı aradım ve ona trende olduğumu söyledim.”
Her iki adam da Ukrayna’ya gitmek için maaş gününe kadar beklediklerini söylediler. Savaş başladığından beri başka bir şeye odaklanmayı zor bulmuşlardı.
“Artık 12 günlük savaş için çalışmak imkansızdı, çünkü haberleri görüyorsunuz, her zaman savaşı düşünüyorsunuz” dedi Bay Kotsyuba.
Sonra durakladı.
Ukrayna’daki savaştan kaçan kadın ve çocuklar, Przemysl’de Prag’a giden bir trene biniyor. Kredi… The New York Times için Emile Ducke
“Bu benim seçimim, babamın değil, annemin değil, karımın değil,” dedi, sanki hala doğru kararı verdiğine kendini inandırıyormuş gibi.
“Slava Ukraini,” diye fısıldadı, ülkeyi harekete geçiren “Ukrayna’ya zafer” sloganını tekrarlayarak.
Geçici Barınak
Altın avizeleri, kemerli geçitleri ve süslü uçuk mavi alçı pervazları ile 19. yüzyıldan kalma Przemysl istasyonu, Ukrayna’dan kaçan ve başka yerlere götürülen ailelerle doluydu. donma noktasının altında, çocukları, evcil hayvanları ve bir veya iki çantayı taşıyan, bunalmış bir sınırı geçerek Polonya’ya geçen yavaş yolculuk.
24 Şubat’taki Rus işgalinden bu yana 2,5 milyondan fazla insan Ukrayna’dan kaçtı; bu, yerel makamlara ve Birleşmiş Milletler mülteci teşkilatına göre, inanılmaz kısa bir süre içinde, çoğu Polonya’ya olmak üzere, şaşırtıcı bir rakam. . Mültecilerin yarısı çocuk.
Rusya-Ukrayna Savaşı: Bilinmesi Gereken Önemli Şeyler
Kart 1 / 4
Yerde. Ukrayna’daki savaş üçüncü haftasına girerken, Rus ilerlemesi yavaşlamış görünüyor. Aynı zamanda, Rusya uzun menzilli füzelerle yerleşim alanlarını ve sivil altyapıyı hedeflemesini artırdıkça, Ukrayna genelinde yıkım büyüyor.
Anlaşma yok. Ukrayna ve Rusya Dışişleri Bakanları, savaşın başlamasından bu yana ilk kez Türkiye’de bir araya geldi ve savaşı durduramadı. Rusya Dışişleri Bakanı Sergey V. Lavrov, ateşkesin asla tartışmaya açık olmadığını açıkladı.
Çernobil nükleer tesisi. Uluslararası Atom Enerjisi Ajansı, acil alarma gerek olmamasına rağmen, feshedilmiş elektrik santralinin elektrik bağlantısının kesildiğini söyledi. Bir güç kaybı, tesisin radyoaktif malzemeyi soğutan suyu dolaşımda tutma yeteneğini etkileyebilir ve güvenlik sorunlarına yol açabilir.
Diplomatik cephede. Başkan Yardımcısı Kamala Harris Polonya’yı ziyaret etti ve burada ABD’nin “NATO topraklarının her santimini savunma” taahhütlerini yineledi ve Polonya’nın Pentagon tarafından reddedilen savaş uçaklarını ABD’ye teslim etme teklifiyle ilgili sorulardan kaçındı. Ukrayna’ya transfer.
Küçük bir şehir olan Przemysl oruç, iki hafta içinde yüz binlerce mülteci için kilit bir giriş noktası haline geldi. Ukrayna’dan kaçan bitkin, aç insanlar için bir operasyon merkezine ve geçici barınağa. Gönüllüler çocukları eğlendirmek için kaniş şeklindeki balonları havaya uçurdu. Rahibeler yemek dağıttı. Ukraynaca konuşan yardımcılar, insanları yeni evlerine götürecek trenlere yönlendirerek onları Avrupa’nın kalbinin derinliklerine ulaştırdı.
Iryna Kapshuk, 9 yaşındaki kızı Zlata’nın karşısında pencerenin yanında ve üst katta Maryna Kryvoshey ve 9 yaşındaki kızı Alisa’nın yanında oturuyor. ranza. Ukrayna’nın Poltava kentinden kaçtılar. Kredi… The New York Times için Emile Ducke
Prag’a geri dönen RegioJet’te, Çek Cumhuriyeti ve Polonya ovalarında gece boyunca sessizce süzülerek sınıra savaşçılar getiren aynı gemide, ezici çoğunluğu her yaştan kadın ve çocuktan oluşan yaklaşık dört yüz kişi başvurdu. yavaşça kadife mavisi bölmelere
Yolda geçen günlerden sonra paltolarını çıkardılar ve çizmelerini çıkardılar. Onlara sıcak çaylar, yumuşak battaniyeler ve sıcak yemekler verildi. Çoğu kişi için bu, günlerce Ukrayna üzerinden Polonya’ya seyahat ve güvenlikten sonra ilk dinlenme ve derin düşünme anıydı.
Ve tren perondan aşağı iterken bazı kompartımanlar sessizleşti, yolcular birbirlerinin yanından ya da pencereden dışarı baktı. Birkaçı çabucak karardı, bitkin sakinleri uykuya daldı. Diğerleri, sonunda ağır giysilerden ve korkudan kurtulmuş, ranzalarda oynayan küçük çocuklarla dolup taşıyordu.
Kaçan birçok Ukraynalı, halihazırda Avrupa Birliği’nde yaşayan ve çalışan aile üyelerine ve arkadaşlarına katılıyor. Son tahminler, Avrupa Birliği’ndeki Ukraynalı göçmenlerin sayısını yaklaşık 2,7 milyon olarak gösteriyor.
Przemysl’den Prag’ın ana tren istasyonuna varış. Kredi… The New York Times için Emile Ducke
Bir kompartımanda, Marina Krivoshey ve Iryna Kapshuk kardeşler ile dokuz yaşındaki kızları Alisa ve Zlata, zorlu koşullarda geçen günlerden sonra dinlenmek için yerleşiyorlardı. Uzun süredir orada yaşayan ve çalışan bir akrabasının yanına gitmek için Prag’a gidiyorlardı.
Dördü, Ukrayna’nın doğusundaki Poltava’dan, Rus ordusu tarafından dövülen ve çok sayıda sivil zayiat görülen önemli bir şehir olan Kharkiv’den çok uzakta değildi.
“Şehrin merkezinde hava sakindi ama varoşlarda ateş ediliyordu. Son birkaç gündür hava saldırısı sirenleri günde üç kez çalıyordu,” dedi Bayan Kapshuk.
“Bodrum katında oturuyorduk ve silah sesini duyduk. Korkunçtu,” dedi küçük Zlata.
Çevrelerinde sorunlar büyüyordu. Sadece Kharkiv hava saldırılarının sancıları içinde değildi, aynı zamanda Sumy ve Kiev gibi bölgedeki diğer şehirler de saldırı altındaydı. Gitme zamanıydı.
“Yorulduk ama sonunda sakinleştik” dedi Bayan Krivoshey.
Zlata ve kuzeni Alisa için, Prag’a giden trende oldukları için güvenli uçuş bir macera duygusuna bürünüyordu.
Valentina Zhytnyk, 1 yaşındaki kızı Anna ve 13 yaşındaki oğlu Artem, Rusya’nın Ukrayna’yı işgalinden kaçtı. Prag’ın ana istasyonunda, bir gece için derme çatma bir sığınakta kaldılar. Kredi… The New York Times için Emile Ducke
Okulların kapatıldığını söyledi kızlar ve kesinlikle yeniden açılması planlanan 20 Mart’a kadar evlerine döneceklerdi. Alisa, “Belki yine çevrimiçi öğretim yaparız,” dedi. “Öğretmenim bunun nasıl çalıştığını anlayamayacak kadar yaşlıydı ve bize hiç ödev vermedi!” diye bağırdı kuzeni.
Gece treni hızlanırken, iki anne kızların kaçışı tatil olarak görmelerinin iyi olduğunu söyledi.
“En azından Alisa ile dünyayı görebileceğiz!” dedi küçük Zlata.
Birkaç ortak noktaları vardı: ikisi de Çek Cumhuriyeti’ndeki şantiyelerde çalışan Ukraynalılardı. O soğuk akşamda, ikisi de Rusya’nın işgalci ordusuna karşı savaşa katılmak için Ukrayna’ya giden bir trene bindiler.
47 yaşındaki eski bir asker olan Bay Slobodianiuk ve 35 yaşındaki üniversite mezunu Bay Kotsyuba, Prag’dan Polonya-Ukrayna sınır kasabasına giden yataklı trende temiz bir kompartımanı paylaştılar. Przemysl, çoğu vagon neredeyse boş olmasına rağmen birbirine yapışıyor.
“Przemysl’de dört saat bekleyeceğiz, sonra Lviv’e giden trene bineceğiz,” dedi Bay Slobodianiuk, ülkenin demiryolu sisteminin kilit noktası olan batı Ukrayna şehrine atıfta bulunarak ve şu anda trenle kaçan mülteciler için güvenli bir sığınak.
“Artık bir nevi arkadaşız,” diye kıkırdadı Bay Kotsyuba.
Prag’da bir işçi, Przemsyl’e giden trene Ukrayna için insani yardım yüklüyor. Kredi… The New York Times için Emile Ducke
Çek özel operatörü RegioJet tarafından işletilen tren, o gece ve her gece özel bir görevdeydi. Sınıra insani yardımın yanı sıra bir avuç insan – gönüllü savaşçılar ve kaçan aile üyelerini toplamak için Polonya-Ukrayna sınırına koşan Prag merkezli Ukraynalılar – taşıdı.
Geri dönüş yolunda, mültecileri Avrupa’nın kalbine, Ukrayna’dan ve savaştan uzaklaştırdı ve daha derinlere açık uçlu yerinden etmeye götürdü.
Avrupa’nın trenleri ve demiryolları geçmişteki savaş zamanlarında patlama yaşadı. 19. yüzyılın ikinci yarısından itibaren trenler, askerleri cephelere ve cephelerden taşıdı, savaşta ordular sağladı ve kıtanın belirleyici çatışmalarının ihtiyaçlarını karşılamak için büyüdü. En acımasızı, Naziler tarafından milyonlarca Avrupa Yahudisini Holokost sırasında Polonya’daki ve başka yerlerdeki kamplarda ölüme götürmek için trenler ele geçirildi.
1990’larda ve 2000’lerde, Avrupa Birliği doğuya doğru genişlemeye başladıkça ve barış sağlandıkça, trenler bunun yerine Avrupa entegrasyonu için kilit bir araç haline geldi.
Prag’ın ana tren istasyonunda Ukrayna’dan gelen mülteciler için barınmayı koordine eden gönüllüler. Kredi… The New York Times için Emile Ducke
Interrailing, bir zamanlar geri dönüşü olmayan bir ilerleme gibi gelen bir zamanda, bir zamanlar siperlerin bulunduğu yerlerde ucuz, sınırsız seyahatin tadını çıkaran genç Avrupalılar için bir geçiş ayini haline geldi. Avrupa Birliği’nin Doğu’daki daha yoksul üyelerinden gelen göçmen işçiler, iş piyasası onlara açılırken Batı’daki işlere trenle gitti.
Şimdi Rusya’nın Ukrayna’yı işgali, Avrupa’nın trenlerini ve süslü imparatorluk dönemi istasyonlarını yeni bir mülteci krizi ağına dönüştürüyor ve onları yeniden bir savaş zeminine koyuyor. En az bir düzine devlete ve özel sektöre ait demiryolu işletmecisi, hizmetlerini mültecilere ücretsiz olarak açtı ve yük trenleri Ukrayna’ya insani yardım getirmek için görevlendirildi.
Polonya sınırını Medyka’da geçtikten sonra otobüs bekleyen Ukraynalı mülteciler. Kredi… The New York Times için Emile Ducke
Alman operatör Deutsche Bahn, ICE, TGV ve Thalys gibi diğer büyük Avrupa demiryolu şirketleriyle işbirliği içinde, şimdi Ukrayna’dan Almanya, Danimarka, Belçika, Fransa, Polonya, Çek Cumhuriyeti’ne kaçan insanlara kıtalar arası tamamen ücretsiz seyahat sunuyor Cumhuriyeti, Avusturya, Lüksemburg, Hollanda, İsviçre ve İtalya. Deutsche Bahn ayrıca yük trenlerine yiyecek, su ve sıhhi malzemeleri koyup Ukrayna’ya gönderiyor.
Prag’dan Polonya’ya
Pazartesi günü, Prag’dan Polonya’nın Przemysl istasyonuna RegioJet gece treninde, batı Ukrayna’da Lviv’den önceki son durak olan birkaç işgal edilmiş kompartımanlarda kalp kırıklığı ve fedakarlık hakkında samimi hikayeler vardı.
Eski asker, kısa saçlı ve damarlı kolları olan ince bir adam olan Bay Slobodianiuk, karısı, ikiz kızları ve üç yaşındaki torununun yanına gitmek için orta Ukrayna’daki Vinnytsia’ya gidiyordu. Elinde en son 2016 yılında Rus destekli ayrılıkçıların hedef aldığı güney Ukrayna şehri Mariupol’da olduğunu söyledi. Tekrar yapmaya hazırdı.
Ukrayna’dan gelen mülteciler Przemysl’deki tren istasyonunda bekliyor. 24 Şubat’taki Rus işgalinden bu yana iki milyondan fazla insan Ukrayna’dan kaçtı. Kredi… The New York Times için Emile Ducke
“Korkarım, herkes korkuyor,” dedi, ellerini kavuşturarak, sertleşmiş ve yıllarca süren savaş ve el emeğiyle nasırlaşmıştı. “Korku her yanımızı sarıyor. Bunun bir an önce sona ermesini umuyoruz” dedi.
Yol arkadaşı Bay Kotsyuba, annesi ve büyükannesinin hâlâ bulunduğu batı Ukrayna şehri Slavuta’ya gidiyordu. Karısını ve iki genç kızını Prag’da bırakıyordu.
“Karım, ‘Seni giderken görmek istemiyorum’ dedi. O işteyken bütün gün çocukları yürüyüşe çıkardım, pizza yaptık” dedi. “Sonra karımı aradım ve ona trende olduğumu söyledim.”
Her iki adam da Ukrayna’ya gitmek için maaş gününe kadar beklediklerini söylediler. Savaş başladığından beri başka bir şeye odaklanmayı zor bulmuşlardı.
“Artık 12 günlük savaş için çalışmak imkansızdı, çünkü haberleri görüyorsunuz, her zaman savaşı düşünüyorsunuz” dedi Bay Kotsyuba.
Sonra durakladı.
Ukrayna’daki savaştan kaçan kadın ve çocuklar, Przemysl’de Prag’a giden bir trene biniyor. Kredi… The New York Times için Emile Ducke
“Bu benim seçimim, babamın değil, annemin değil, karımın değil,” dedi, sanki hala doğru kararı verdiğine kendini inandırıyormuş gibi.
“Slava Ukraini,” diye fısıldadı, ülkeyi harekete geçiren “Ukrayna’ya zafer” sloganını tekrarlayarak.
Geçici Barınak
Altın avizeleri, kemerli geçitleri ve süslü uçuk mavi alçı pervazları ile 19. yüzyıldan kalma Przemysl istasyonu, Ukrayna’dan kaçan ve başka yerlere götürülen ailelerle doluydu. donma noktasının altında, çocukları, evcil hayvanları ve bir veya iki çantayı taşıyan, bunalmış bir sınırı geçerek Polonya’ya geçen yavaş yolculuk.
24 Şubat’taki Rus işgalinden bu yana 2,5 milyondan fazla insan Ukrayna’dan kaçtı; bu, yerel makamlara ve Birleşmiş Milletler mülteci teşkilatına göre, inanılmaz kısa bir süre içinde, çoğu Polonya’ya olmak üzere, şaşırtıcı bir rakam. . Mültecilerin yarısı çocuk.
Rusya-Ukrayna Savaşı: Bilinmesi Gereken Önemli Şeyler
Kart 1 / 4
Yerde. Ukrayna’daki savaş üçüncü haftasına girerken, Rus ilerlemesi yavaşlamış görünüyor. Aynı zamanda, Rusya uzun menzilli füzelerle yerleşim alanlarını ve sivil altyapıyı hedeflemesini artırdıkça, Ukrayna genelinde yıkım büyüyor.
Anlaşma yok. Ukrayna ve Rusya Dışişleri Bakanları, savaşın başlamasından bu yana ilk kez Türkiye’de bir araya geldi ve savaşı durduramadı. Rusya Dışişleri Bakanı Sergey V. Lavrov, ateşkesin asla tartışmaya açık olmadığını açıkladı.
Çernobil nükleer tesisi. Uluslararası Atom Enerjisi Ajansı, acil alarma gerek olmamasına rağmen, feshedilmiş elektrik santralinin elektrik bağlantısının kesildiğini söyledi. Bir güç kaybı, tesisin radyoaktif malzemeyi soğutan suyu dolaşımda tutma yeteneğini etkileyebilir ve güvenlik sorunlarına yol açabilir.
Diplomatik cephede. Başkan Yardımcısı Kamala Harris Polonya’yı ziyaret etti ve burada ABD’nin “NATO topraklarının her santimini savunma” taahhütlerini yineledi ve Polonya’nın Pentagon tarafından reddedilen savaş uçaklarını ABD’ye teslim etme teklifiyle ilgili sorulardan kaçındı. Ukrayna’ya transfer.
Küçük bir şehir olan Przemysl oruç, iki hafta içinde yüz binlerce mülteci için kilit bir giriş noktası haline geldi. Ukrayna’dan kaçan bitkin, aç insanlar için bir operasyon merkezine ve geçici barınağa. Gönüllüler çocukları eğlendirmek için kaniş şeklindeki balonları havaya uçurdu. Rahibeler yemek dağıttı. Ukraynaca konuşan yardımcılar, insanları yeni evlerine götürecek trenlere yönlendirerek onları Avrupa’nın kalbinin derinliklerine ulaştırdı.
Iryna Kapshuk, 9 yaşındaki kızı Zlata’nın karşısında pencerenin yanında ve üst katta Maryna Kryvoshey ve 9 yaşındaki kızı Alisa’nın yanında oturuyor. ranza. Ukrayna’nın Poltava kentinden kaçtılar. Kredi… The New York Times için Emile Ducke
Prag’a geri dönen RegioJet’te, Çek Cumhuriyeti ve Polonya ovalarında gece boyunca sessizce süzülerek sınıra savaşçılar getiren aynı gemide, ezici çoğunluğu her yaştan kadın ve çocuktan oluşan yaklaşık dört yüz kişi başvurdu. yavaşça kadife mavisi bölmelere
Yolda geçen günlerden sonra paltolarını çıkardılar ve çizmelerini çıkardılar. Onlara sıcak çaylar, yumuşak battaniyeler ve sıcak yemekler verildi. Çoğu kişi için bu, günlerce Ukrayna üzerinden Polonya’ya seyahat ve güvenlikten sonra ilk dinlenme ve derin düşünme anıydı.
Ve tren perondan aşağı iterken bazı kompartımanlar sessizleşti, yolcular birbirlerinin yanından ya da pencereden dışarı baktı. Birkaçı çabucak karardı, bitkin sakinleri uykuya daldı. Diğerleri, sonunda ağır giysilerden ve korkudan kurtulmuş, ranzalarda oynayan küçük çocuklarla dolup taşıyordu.
Kaçan birçok Ukraynalı, halihazırda Avrupa Birliği’nde yaşayan ve çalışan aile üyelerine ve arkadaşlarına katılıyor. Son tahminler, Avrupa Birliği’ndeki Ukraynalı göçmenlerin sayısını yaklaşık 2,7 milyon olarak gösteriyor.
Przemysl’den Prag’ın ana tren istasyonuna varış. Kredi… The New York Times için Emile Ducke
Bir kompartımanda, Marina Krivoshey ve Iryna Kapshuk kardeşler ile dokuz yaşındaki kızları Alisa ve Zlata, zorlu koşullarda geçen günlerden sonra dinlenmek için yerleşiyorlardı. Uzun süredir orada yaşayan ve çalışan bir akrabasının yanına gitmek için Prag’a gidiyorlardı.
Dördü, Ukrayna’nın doğusundaki Poltava’dan, Rus ordusu tarafından dövülen ve çok sayıda sivil zayiat görülen önemli bir şehir olan Kharkiv’den çok uzakta değildi.
“Şehrin merkezinde hava sakindi ama varoşlarda ateş ediliyordu. Son birkaç gündür hava saldırısı sirenleri günde üç kez çalıyordu,” dedi Bayan Kapshuk.
“Bodrum katında oturuyorduk ve silah sesini duyduk. Korkunçtu,” dedi küçük Zlata.
Çevrelerinde sorunlar büyüyordu. Sadece Kharkiv hava saldırılarının sancıları içinde değildi, aynı zamanda Sumy ve Kiev gibi bölgedeki diğer şehirler de saldırı altındaydı. Gitme zamanıydı.
“Yorulduk ama sonunda sakinleştik” dedi Bayan Krivoshey.
Zlata ve kuzeni Alisa için, Prag’a giden trende oldukları için güvenli uçuş bir macera duygusuna bürünüyordu.
Valentina Zhytnyk, 1 yaşındaki kızı Anna ve 13 yaşındaki oğlu Artem, Rusya’nın Ukrayna’yı işgalinden kaçtı. Prag’ın ana istasyonunda, bir gece için derme çatma bir sığınakta kaldılar. Kredi… The New York Times için Emile Ducke
Okulların kapatıldığını söyledi kızlar ve kesinlikle yeniden açılması planlanan 20 Mart’a kadar evlerine döneceklerdi. Alisa, “Belki yine çevrimiçi öğretim yaparız,” dedi. “Öğretmenim bunun nasıl çalıştığını anlayamayacak kadar yaşlıydı ve bize hiç ödev vermedi!” diye bağırdı kuzeni.
Gece treni hızlanırken, iki anne kızların kaçışı tatil olarak görmelerinin iyi olduğunu söyledi.
“En azından Alisa ile dünyayı görebileceğiz!” dedi küçük Zlata.