Almanlar Sevgili Renlerini Kurtarabilir mi?

Bakec

Member
KARLSRUHE, Almanya — Ren Nehri’ndeki en dar ve en hızlı virajlardan biridir, ağaçlarla çevrili küçük kayalık bir adanın nakliye kanalını daha da daralttığı yaklaşık 90 derecelik bir eğri.

Mühendisler, sörveyörler ve zanaatkarlar, nehir yatağının dış hatları ve tortusu görülebilecek kadar net olan suyun akışını ve hızını ölçerek bölgeyi araştırmak için aylar harcadılar.

Ancak ekibin işlerini yapmak için teknelere ihtiyacı yok. Bunun yerine, bir depoda kısa bir yürüyüş onları nehirdeki tüm noktalara götürür, önlerinde hiper-gerçekçi bir minyatür demiryolu setine benzeyen, ancak tekne meraklıları için 4.500 metrekarelik bir model üzerinde düzenlenir.

Bu milyon avroluk model çocuk oyuncağı değil. Bu, Avrupa’nın iklim adaptasyonu konusundaki en iddialı ve pahalı deneylerinden birinin bir parçası, Ren Nehri’nin Almanya ekonomisi için hayati bir ulaşım bağlantısı olarak tarihsel rolünü iklim değişikliğinin olumsuz etkilerinden kurtarmak için 180 milyon avroluk bir çabanın bir parçası.


Dünya liderlerinin bu yılki BM iklim konferansı COP 27’de buluştuğu Mısır’ın Şarm El-Şeyh kentindeki tartışmalarda ulusların değişen iklimin artan etkisini nasıl hafifletebilecekleri öne çıkıyor.


Karlsruhe yakınlarındaki Ren Nehri kıyısındaki bir buhar santralinin önünden bisikletle geçen insanlar.
Her ikisi de Federal Su Yolları Mühendislik ve Araştırma Enstitüsü’nde proje mühendisleri olan Nicole Maedel ve Thorsten Hüsener, su yollarının navigasyonunu test etmek için bir tekne simülatörü kullanıyor.

Almanya için, daha yüksek sıcaklıklar ve daha uzun kuraklıklar, Ren’deki zaten zor olan doğal darboğazları daha sık ve daha uzun süreler boyunca pratik olarak ulaşımı imkansız hale getirerek ekonomisine artan bir zarar verdiğinden, bu tartışma ciddi bir şekilde başladı.

Nehir yatağı “optimizasyon” projesinin zorluğu, bilindiği gibi, nehri bu kritik noktalarda – istenmeyen yan etkilere neden olmadan – derinleştirmektir.


Federal ulaşımdan sorumlu devlet sekreteri Oliver Luksic, “Tüm ulaşım modlarında, hem yatırım getirisi hem de bir bütün olarak ekonomi açısından nehir yatağını optimize etmek kadar anlamlı başka bir önlem yok” dedi. bakanlık.


COP27 İklim Zirvesi Kapsamımız

  • Biden ‘ın Mesajı: Başkan Biden’ın zirvede yeni ABD iklim yasasını selamlaması bekleniyor. Ancak diğer ülkeler iklim tazminatları hakkında konuşmak istiyor.
  • ABD-Çin Görüşmeleri :Çin ve Amerika Birleşik Devletleri arasında iklim konularındaki diyalogda aylarca süren soğuk bir duraklama, zirvede çok hafifçe eridi.
  • İklim Yardımı : Onlarca yıl süren direnişten sonra, COP27’deki birkaç Avrupa ülkesi, yoksul ulusların iklim değişikliğinin neden olduğu kayıp ve zararlardan kurtulmalarına yardımcı olacak fonlar açıkladı. Ancak ABD sessiz kaldı.
  • Göçebe: Zirve, borç batağındaki Mısır’ın daha fakir ulusların iklim ihtiyaçlarını savunmasına izin verecek. Ama aynı zamanda otoriter ülkeyi de inceleme altına alıyor.
Taşkınlar ve kuraklıklar, uzun süredir Ren tarihinin bir parçası olmuştur; bu, “açlık taşları”nın gösterdiği gibi – Orta Çağ’dan kalma, su yüzeyinin çok altında, tarihsel olarak düşük seviyelere işaret eden gravürler. Son zamanlarda diğer eserler ile birlikte ortaya çıktılar ve bir tür alarm görevi gördüler.

Bay Luksic, “Düşük su yeni bir fenomen değil, ancak daha sık olacak ve daha uzun sürecek” dedi.

Bu son zamanlardaki düşük su olaylarının Almanya ekonomisi üzerinde üzücü bir etkisi oldu. Almanya’nın gemiye bağlı kargosunun yüzde 80’e kadarı – kömür, buğday ve arabalardan Çin’den gelen konteynerlere kadar her şey – Ren Nehri üzerinde sadece ülkenin güneyine değil, aynı zamanda Fransa, İsviçre ve bazı bölgelerine de taşınıyor. Ana-Tuna Kanalı üzerinde, Doğu Avrupa.

Sıvı gaz taşıyan bir tanker, Ren Nehri haritasını gösteren bir tabelanın yanından geçiyor.
Ren Nehri’nin derinleşmesinin etkisini incelemek için kullanılan, Ren Nehri’nin bir bölümünün ölçekli bir modeli.

ING Almanya baş ekonomisti Carsten Brzeski’ye göre, 2018’de su haftalarca azaldığında, Alman ekonomisine tahmini olarak yüzde 0,3 veya yaklaşık 12 milyar avroya mal oldu. Bu yaz yaşanan kuraklık ülkeye yaklaşık 8 milyar avroya mal oldu çünkü düşük su, elektrik üretmek için gerekli olan kömür sevkiyatlarını engelledi.


İşleyen nehrin ekonomi için ne kadar önemli olduğu acı bir şekilde ortaya çıkarken, uzun süredir tamamen teknik bir sorun olarak görülen Ren’in derinleşmesi Almanya için ciddi bir siyasi mesele haline geldi.

Yatırımların orta vadede düşmesi muhtemel olsa da, 30 millik yolun optimizasyonu, Ren Nehri’ndeki düşük su sorununun altında yatan sorunu çözmez, iş yalnızca en bariz darboğazın devası’nı alır.

Almanya’nın batı kesiminde, “orta” Ren nehri olarak bilinen, köylerin, kalelerin ve dağlık üzüm bağlarının yanından akar. Bölge kültürel açıdan o kadar zengin ki UNESCO 2003 yılında burayı Dünya Mirası Alanı ilan etti. Bölgeye yerli ve yabancı turistler akın ediyor. Denizde, ticari yük gemileri, şık nehir yolcu gemileri ve renkli günübirlik tur tekneleriyle uzay için rekabet eder.

Ancak su hattının üzerindeki pastoral manzara, tepelerden hızla ve sığ alçalırken nehrin ne kadar tehlikeli olabileceğini ele veriyor. İklim değişikliği, Kaub köyü yakınlarında 30 millik bir alanda en tehlikeli olan bu darboğaz sorununu daha da kötüleştiriyor.

Ren Nehri kıyısındaki Rheinstein Şatosu’nun restoranında turistler.
Almanya, Kaub’daki nehir yatağı “optimizasyon” projesinin proje yöneticisi Sabine Kramer.

Optimizasyon projesi, bu kritik geçitte, streç üzerindeki ve altındaki nehir bölümleri kadar derin altı ayrı nokta oluşturmaya odaklanmıştır.


Gerçek Kaub köyünde, Ren Nehri kıyısındaki eski bir kulenin yanında bulunan bir yarda yüksekliğindeki dijital ekran, Alman lojistiğindeki en önemli tek sayıyı işaret ediyor – en dar noktada nehrin derinliğinin gerçek zamanlı bir okuması.

Sayı 78 santimetrenin altına düştüğünde – yani doğal nehir suyu sadece iki buçuk fit derinliğinde ve yapay nakliye kanalı altı fitten daha az derinlikte – ulaşım esasen engellenir ve yalnızca çok sınırlı kargoya sahip küçük gemiler geçebilir.

Ancak Federal Su Yolları Mühendislik ve Araştırma Enstitüsü’nde 125 kişilik bir bölümü yöneten ve projeyi denetleyen Andreas Schmidt, olumsuz yan etkilere neden olmadan nehri derinleştirmenin kolay olmadığını söyledi.

“Son derece karmaşık üç boyutlu akışları sayısal olarak modelleyebiliriz, ancak önce tortuların hareketini eklerseniz, sınırlara hızla ulaşırsınız” dedi.

Bay Schmidt ve ekibi, Ren Nehri’nin dibindeki gerçek tortu ve çakıl yerine, nehrin kendi kopyalarını ve kapsamlı bir şekilde test edilmiş bir ölçek ikamesini kullanarak, kanalı derinleştirmenin yollarını test ediyor.

Herhangi bir karşı önlem almadan sadece kayayı kesmek veya tortuyu kazmak nehri derinleştirmeyecektir, çünkü su sadece yeni kanalı dolduracak ve daha aşağı akacaktır.

Kaub kasabasında Ren Nehri’ni geçen bir feribot.
Alman lojistiğindeki en önemli tek sayı — Ren’in derinliğinin en dar noktada gerçek zamanlı olarak okunması.

Bu yüzden ekip, suyu yükseltecek olan nehir tabanına üç dev beton pervazı batırma fikrini deniyor. Risk, değiştirilmiş nehir tabanının akış aşağısında tortu birikmesine neden olması ve gemi trafiğini yeniden bloke etmesidir. İşe yarasa bile, düzeltme, nehir boyunca iklime dayanıklı olması gereken altı noktadan sadece birindeki sorunu çözecektir. Hiç bir şey kesin değildir.

Ren Nehri, nehirde görünen birçok yapay yapının kanıtladığı gibi, yüzlerce yıldır yapay olarak düzleştirildi, derinleştirildi ve başka türlü manipüle edildi. Ancak proje yöneticisi Sabine Kramer, son büyük işin 1995 yılında yapılmasından bu yana paydaşların sayısının arttığını söyledi.

Değişiklikler hakkında sadece çevreciler, işletme sahipleri ve sivil liderlere danışılmıyor, aynı zamanda bölgenin özel statüsü göz önüne alındığında, çalışmalara başlamadan önce UNESCO’ya da danışılmalıdır. Teknik zorlukların yanı sıra, 2035 yılına kadar tamamlanması planlanan projenin planlanmasının bu kadar zahmetli ve yavaş olmasının nedenlerinden biri de bu.

İç deniz seyrüseferini temsil eden Bay Schwanen, nehrin uzantısının önemi düşünüldüğünde hazırlık çalışmalarının çok uzun sürdüğünü söylüyor. Projeye daha önce daha fazla öncelik verilmiş olsaydı, düşük sudan kaynaklanan son tıkanmaların önlenebileceğine inanıyor.

“20 yıldır düşük su olaylarının bu noktada tıkanıklıklara yol açtığını biliyoruz” dedi. “Bunu halletmemizin zamanı geldi.”

Koblenz’de Ren Nehri’ni geçen teleferikteki turistler.
 
Üst