Adidas Avrupa Şampiyonası reklamı: “Sen Almanya'sın” böyle işliyor

Leila

Global Mod
Global Mod
DFB'nin posta kutusunda iki farklı trendin bir araya gelmesi muhtemel. Her ikisinin de dünkü yeni Avrupa Şampiyonası formalarının sunumuyla ilgisi var.


Devamını Okuyun


Devamını Okuyun


Deney yapma isteğiyle karakterize edilen mor-pembe deplasman forması muhtemelen bazı tiradlara ve hakaretlere maruz kalacak olsa da, yeni iç saha formasının imajına gözle görülür miktarda övgü var.

Çarpıcı çünkü DFB'nin neredeyse her şeyi son zamanlarda başarısız oldu: Katar'dan gelen başarısız soyunma odası belgeseli, “Takım” sloganıyla ilgili pazarlama saçmalıkları ve son olarak sporun kendisi, ön turlarda anahtar kelime elemesi.

Sponsor Adidas'ın bu iki ironik dakikası kesinlikle canlandırıcı. Anahtar soru: Aslında tipik olarak Almanca nedir?


Devamını Okuyun


Devamını Okuyun

DFB kaptanının söylediği “Tipik Alman”


Her şey, Alman gündelik ve gece kültürünün beşiği olan Berlin Späti ortamıyla başlıyor. İki genç, içlerinden biri yeni iç saha formasının “tipik olarak Alman” olduğunu düşünüyor.

Ve bunu yaparken, sözde Alman alışkanlıklarına (dakiklik, kural öfkesi, adiletler) ve büyük şehir varlığına (buzlu çay içecek paketleri, kulüp kültürü, farklı menşe ülkeler) yönelik bir ikonoklazmayı tetikliyor.

Bir klişe her zaman diğerini bozar: Genç beyaz bir kadın “Kebap” diye emreder, “ama baharatlı olmasın lütfen”; Milli takım kaptanı İlkay Gündoğan omzunun üzerinden “tipik Alman” yorumunu yaptı.


Devamını Okuyun


Devamını Okuyun


“Peki ya Goethe, Schiller?” Bir öğrenci araya giriyor, hemen ardından “Müller” için kapı zili çalıyor ve bunun üzerine Münih'in duayeni FC Bayern'den Thomas prefabrik evin balkonundan onları selamlıyor.

Araba pozcuları, bisiklet fetişistleri, kebapçılar, dumanlı köşe barları burada bir araya geliyor. Rapçi RIN ve Rudi Völler, yayıncı Elias Nerlich ve Leon Goretzka.

Mutlu son: Gündoğan, Almanların bir diğer özelliği olan penaltı atışlarını DFB adına kazandı.

Mesaj: Farklı yaşamlara ve bilgeliğe rağmen herkes futbol konusunda hemfikir olabilir. Ya da bir Adidas temsilcisinin pazarlama portalı “Horizont”a daha da açık bir şekilde ifade ettiği gibi, reklamın amacı “bu klasik 'tipik Alman'ın” var olmadığını bile göstermekti. Başka bir deyişle: tipik olan, farklılıklarda ve çeşitlilikte yatmaktadır.

Film üslup olarak dönemin ruhuna çok yakın. Ve estetiği duş jeli reklamlarını anımsatan, on yıl önceki Brezilya Dünya Kupası forma noktasından yüz kat daha özgün görünüyor.


Devamını Okuyun


Devamını Okuyun

“2014'ten beri DFB'den bu kadar iyi bir şey görmemiştim!”


2024 versiyonunun heyecanı YouTube yorum sütununa da yansıyor: @dietermaschiene1580'in tüyleri diken diken oluyor. Ona göre “yaşamaktan keyif aldığım Almanya'nın tipik özelliği” tam da bu açıklık ve çeşitliliktir.

@BigBalkanBro şunu itiraf ediyor: “Heyecanlandım!”, @franzpoekler “2014'ten beri DFB'den bu kadar iyi bir şey görmemiştim!” ve @jimidando aşk fırtınasını şöyle özetliyor: “vay be, şimdi yine ekibimizle ilgilenmeye başladım”.

Herzogenaurach'tan bir görüntü bizi Avrupa Şampiyonası havasından kurtaracak mı?

Reklam, tasarımında ülkeyi 2006'daki Dünya Kupası öncesinde birleştirmeyi amaçlayan kötü şöhretli pazarlama kampanyasını hicvediyor. Günther Jauch, Maria Furtwängler ve Marcel Reich-Ranicki millete “Siz Almanya'sınız” diye fısıldadılar. Sadece yarı yarıya işe yaradı. O sırada Xavier Naidoo da oradaydı. Bu nokta pek eskimedi.


Devamını Okuyun


Devamını Okuyun


Adidas, birkaç gün içinde zaten kötü şöhrete sahip deplasman forması için ikinci bir filmi yayınlayacak. Adidas çalışanı Horizont'a şunları söyledi: “Aynı zamanda beklenecek yorumları da zaten düşündük, bu da onların ironik olduğu anlamına geliyor.” Bu, ironinin üçüncü düzeyine çok benziyor. Reklamverenler ve markalı ürün şirketleri daha iyiye gidiyor mu?

Üzerinde çalışılması bir yıl süren bu çalışma için, mevcut iki dakikalık öz değerlendirme için şimdilik şu geçerli: Siz Almanya'sınız.
 
Üst